Viešojo transporto keleiviai atvirai – apie prakaitą, bėgantį per kojas, ir nepakeliamus kvapus

Lietuvoje fiksuojami birželio karščio rekordai, o vėsos kol kas nesitikima. Sinoptikams prognozuojant neeilinius karščius, akys krypsta į viešąjį transportą ir jo trūkumus.

Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>Lrytas.lt koliažas
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>Lrytas.lt koliažas
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br> D.Umbraso nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos ne visuose troleibuose ir autobusuose yra geros. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (30)

Akvilė Bružinskaitė

Jun 13, 2019, 9:45 AM, atnaujinta Jun 13, 2019, 11:14 AM

Nevairuojantiems, neturintiems savo transporto ar tiesiog keliaujantiems viešuoju, tokie karščiai yra nepakeliami.

Laukdami atvykstančio transporto vilniečiai rankose laiko vandens buteliukus, lūkuriuoja po medžiais, ieško pavėsio.

Viešojo transporto minusai

Ką tik iš autobuso išlipęs Mantas sakė, kad jam pasisekė, jog dabar važiavo nauju autobusu, mat lyginant su senais autobusais ar troleibusais kondicionavimo sistema ten yra geresnė.

Mantas pastebėjo, kad viešuoju transportu dabar keliauja rečiau, nes karštis vis labiau nepakeliamas, o stovėdamas stotelėje ieško pavėsio.

Saulė pastebėjo, kad neretai kelionės viešuoju transportu primena dusinimą, nes vėdinimo sistema yra itin prasta.

Kai tenka keliauti tokiomis karštomis dienomis, ji stengiasi rinktis naują troleibusą ar autobusą.

Taip pat, kad išvengtų važiavimo viešuoju transportu, dažnai ieško, kas galėtų ją pavėžėti automobiliu.

Autobuso laukianti Aušra išreiškė nepasitenkinimą dėl Vilniaus viešojo transporto.

„Pikčiausia, kad autobusuose ne visur įrengtos šaldymo sistemos“, – piktinosi ji.

„Kartais atrodo, kad taupoma žmonių sąskaita. Būna, iš ryto išvažiuoji, naujas autobusas, o vėdinimas neįjungtas“, – pridūrė Aušra.

Kita kalbinta keleivė Alina pasakojo vasarą, jeigu tik įmanoma, vengianti viešojo transporto.

„Kai tik įmanoma, stengiuosi reikiamas vietas pasiekti pėsčiomis ir ne tik dėl noro pabūti gryname ore.

Vos po kelių minučių kelionės viešuoju transportu, kur neveikia vėdinimo sistema, pajunti visą smagumą. Nosį riečia nemalonūs kvapai, bėga prakaitas, o kur dar prisiglaudę kiti sušilę keleiviai. Ypač piko valandomis daliniesi ne tik erdve autobuse, bet dar ir prakaitu...

Tiesiog bjauru. Norėčiau, kad valdininkai patys važiuotų viešuoju transportu, kur nėra vėdinimo, ir pajustų, ką tai reiškia“, – neslėpė pykčio Alina.

Keleivių siūlomos alternatyvos

Paklausta, kokių veiksmų karštomis dienomis tikėtųsi iš miesto valdžios, Aušra pastebėjo, kad labai praverstų įrengti fontanėlius. Kol laukia viešojo transporto, žmonės galėtų juose atsigerti vandens.

Be to, vandens garavimas nuo minėtųjų fontanėlių, jos nuomone, suteiktų vėsos.

Ne vienas praeivis teigė, kad vėsinimo sistemos troleibuose ir autobusuose yra itin prastos. Jie siūlė įdiegti naujas, sutvarkyti esamas arba tiesiog įrengti jų daugiau.

Keleivių teigimu, taip pat daug įtakos turėtų ir vanduo, kurį būtų galima dalinti, arba įrengti specialias vietas, kuriose būtų galima atsigerti.

Tokiomis karštomis dienomis reikia daugiau vandens, o juo apsirūpinti keliaujant tampa problema.

Kondicionieriai veikia autobusuose

„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė teigė, kad viešojo transporto parkas atnaujintas rekordiškai – 9 iš 10 autobusų šiuo metu yra kondicionuojami, o tai sudaro 72 procentus viso viešojo transporto.

Nuo birželio 22 dienos pradės galioti vasaros viešojo transporto tvarkaraščiai, o tai reiškia, kad nuo šios dienos net 81 proc. visų mieste važiuojančių autobusų ir troleibusų bus kondicionuojami.

„Lyginant su praėjusiais metais yra didelis šuolis, kai kondicionuojami buvo virš 40 proc. viešojo transporto“, – situaciją komentavo komunikacijos vadovė.

„Planuojama, kad iki 2020 metų sostinės autobusų parkas pasipildys dar 135 naujais autobusais.

Įgyvendinus šį ambicingą sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, parke neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o Vilnius taps kone jauniausią autobusų parką turinčia ES sostine“, – džiaugėsi M.Bielinytė.

Ji pripažino, kad užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte – sunku.

Tam įtakos turi stotelėse nuolat darinėjamos transporto durys. Ypač tai jaučiasi senesnėse transporto priemonėse, kuriose kondicionieriai yra silpnesni.

Taip pat „Susisiekimo paslaugos“ primena ir prašo keleivių viešajame transporte, veikiant kondicionieriams, neatverti langų ir stoglangių, o pamačius atvertus – uždaryti.

Tačiau, jei kondicionieriai neveikia, stoglangį ar langus atidaryti galima. Tik tokiu būdu bus užtikrinta vėsinimo kokybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.