Naujoji Zelandija įveda naują mokestį daug kuro sunaudojantiems automobiliams

Naujoji Zelandija planuoja smarkiai sumažinti elektrinių, hibridinių ir mažai degalų sunaudojančių transporto priemonių kainas bei bausti daug degalų sunaudojančių automobilių vairuotojus nauju mokesčiu. Taip bus bandoma padaryti ekologiškus automobilius labiau prieinamus, praneša „Reuters“.

 Naujoji Zelandija planuoja smarkiai sumažinti elektrinių, hibridinių ir mažai degalų sunaudojančių transporto priemonių kainas bei bausti daug degalų sunaudojančių automobilių vairuotojus nauju mokesčiu.<br> 123rf.com nuotr. 
 Naujoji Zelandija planuoja smarkiai sumažinti elektrinių, hibridinių ir mažai degalų sunaudojančių transporto priemonių kainas bei bausti daug degalų sunaudojančių automobilių vairuotojus nauju mokesčiu.<br> 123rf.com nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 9, 2019, 2:20 PM

Šiuos šalies planus sukritikavo aplinkosaugos šalininkai, sakydami, kad mokestis būtų taikomas tik naujiems automobiliams ir naujai importuotiems bei naudotiems automobiliams. Kritikai taip pat sakė, kad mokesčiai neprivers Naujosios Zelandijos gyventojų atsisakyti aplinką teršiančių automobilių.

Vyriausybė siūlo nuolaidas, siekiančias 8 000 Naujosios Zelandijos dolerių (4 700 eurų) aplinkos neteršiančioms naujoms transporto priemonėms ir mokestį, siekiantį 3 000 Naujosios Zelandijos dolerių naujoms transporto priemonėms, kurios išskiria daugiau nei 250 gramų anglies dvideginio kilometrui (CO2/km). Projektą ketinama pradėti 2021 m.

Naujoji Zelandija taip pat importuoja nemažai naudotų automobilių. Didžiausia įmanoma nuolaida naudotiems automobiliams siektų 2 600 Naujosios Zelandijos dolerių aplinkos neteršiantiems automobiliams, o didžiausias mokestis – 1 500 Naujosios Zelandijos dolerių. Pataisos nebūtų taikomos jau parduotiems ir registruotiems automobiliams.

„Transporto priemonės, kurias naudojame kasdien, yra sparčiausiai augantis taršos šaltinis, atsakingas už daugiau nei 70 procentų transporto taršos“, – teigė transporto viceministrė Julie Anne Genter.

„Dauguma zelandiečių norėtų nusipirkti gamtai draugišką automobilį, bet kaina ir ribotas pasirinkimas kelia iššūkį“, – sakė J. A.Genter.

Vyriausybė taip pat pranešė planuojanti kasmetinius taršos tikslus naujoms transporto priemonėms – to būtų siekiama laipsniškai, bandant pasiekti 105 gramus anglies dvideginio kilometrui (CO2/km) 2025 m.

Ministrės pirmininkės Jacindos Ardern vedama leiboristų koalicija Naujojoje Zelandijoje pasiryžo anglies taršą sumažinti iki nulio iki 2050-ųjų.

„Greenpeace“ klimato ir energetikos kampanijos dalyvė Amanda Larsson pritarė pasiūlymui padaryti „švaresnius“ automobilius labiau prieinamus, tačiau abejojo, ar mokesčiai teršiantiems automobiliams yra pakankamai aukšti, kad priverstų nebepirkti tokių transporto priemonių.

„Apmaudu matyti maksimalų mokestį taršioms transporto priemonėms, siekiantį tik 3 000 dolerių. Ar žmogus, perkantis daug kuro sunaudojantį automobilį ir mokėdamas 100 000 dolerių, persigalvotų?“ – klausė A. Larsson.

Kitose pasaulio šalyse automobilių gamintojai jau skatinami pardavinėti daugiau elektra varomų transporto priemonių.

Beveik pusė pirmąjį šių metų pusmetį Norvegijoje parduotų automobilių yra varomi vien tik elektra. Norvegai lyderiauja pasauliniuose elektrinių automobilių pardavimo reitinguose.

Tarptautinė energetikos agentūra (IEA), kuri priskiria hibridinius automobilius elektromobiliams, pranešė, kad 2018 m. pasaulyje elektromobilių skaičius viršijo 5,1 mln. Šis skaičius nuo 2017-ųjų padidėjo 2 milijonais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą