Vairuotojams rugsėjį – naujas košmaras: svarbiausiose Kauno gatvėse taip blogai dar nebuvo

Per 50 minučių įveikti tik 3 kilometrai Kauno gatvėmis. Tokių nepatogumų kai kuriems vairuotojams teko patirti rugsėjo 2-ąją. Kitomis dienomis automobilių srautas kiek atlėgo, tačiau dar išliko didelis.

Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Rugsėjį itin sunku į Kauną atvykusiems iš mažesnių miestų vairuotojams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 30, 2019, 6:27 AM, atnaujinta Sep 30, 2019, 10:30 AM

Socialiniuose tinkluose kauniečiai sutaria dėl daugiausia rūpesčių keliančių vietų mieste – tai VI forto ir Pilies žiedai, Kovo 11-osios gatvės ir V.Krėvės prospekto žiedas, Taikos prospekto ir Kovo 11-osios gatvės žiedas.

Situaciją apsunkino dideli Islandijos plento rekonstrukcijos darbai netoli Sargėnų, padidėjęs transporto priemonių srautas kelyje „Via Baltica“.

Kai įvyksta net nedidelis susidūrimas bet kurioje kitoje miesto vietoje, vairuotojams tenka tik kantriai laukti, mat spūstys žaibiškai susiformuoja ir gretimose gatvėse.

Didžiausia tikimybė būti įkalintam automobilio salone – darbo dienomis nuo 7 iki 9 ir nuo 16 iki 18 valandos.

Atvykėliams tenka prakaituoti

Vairavimo mokyklos vadovė Edita Vasaitienė tikino labiausiai Kauno gatvėse pasigendanti kelio ženklų, kurie padėtų vairuotojams orientuotis.

„Kauniečiams tai galbūt nekelia didesnių sunkumų, tačiau miesto nepažįstantiems atvykėliams išties kyla didelių nepatogumų pasirenkant reikiamas eismo juostas“, – kalbėjo E.Vasaitienė.

Moteris tikino mačiusi mieste sankryžų, kuriose netinkamai sureguliuoti šviesoforų darbo ciklai, ir tai lemia spūsčių susidarymą. Jos nuomone, atlikti būtinus pakeitimus nesunku, tereikia stebėti transporto srautus.

E.Vasaitienė nepritarė sprendimui panaikinti šviesoforų žaliąsias rodykles ir pasigedo tokio sprendimo argumentų, tačiau patyrusi vairuotoja pripažino, kad tokie pokyčiai – ne miesto valdžios galioje.

Romainiuose gyvenanti kaunietė tikino, kad tiek šiame sparčiai besiplečiančiame Kauno gyvenamajame rajone, tiek jo prieigose buvo įrengtos siauros gatvės, kurios dabar tiesiog dūsta nuo automobilių gausos.

Situacijai pakeisti būtini skubūs sprendimai.

Išvysta dar neregėtų žiedų

Iš kitų šalies miestų atvykusiems vairuotojams Kaune galvosūkiu gali tapti ir neįprasti žiedai.

2018-ųjų pradžioje taikant naujausius šių laikų eismo inžinerijos principus nauja žiedinė sankryža buvo įrengta Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės sankirtoje. Joje 2012–2016 metais įvykusių eismo nelaimių metu nukentėjo 4 žmonės.

Kaunas šioje vietoje įrengė pirmąją vadinamąją turbožiedinę sankryžą, kurios pranašumais neverta abejoti. Eismo specialistai tąkart linkėjo, kad jų skaičius dar išaugtų.

Pagrindinis tokios žiedinės sankryžos išskirtinumas – pačiame žiede nevyksta transporto priemonių persirikiavimas.

Vairuotojai reikiamą eismo juostą pasirenka dar prieš įvažiuodami į žiedą.

Iš vadinamųjų juodųjų dėmių žemėlapio išnykus pavojingai vietai saugiau tapo ne tik žiede, bet ir visame Baltų prospekte.

O dauguma vairuotojų puikiai prisimena taisyklę, kad žiedu riedanti transporto priemonė turi pirmumo teisę.

Vis dėlto Kaune ši taisyklė turi išimčių – trijuose žieduose eismas reguliuojamas kitaip, o pakeitimai susiję su siekiu geriau paskirstyti transporto srautus.

Stulbina pėsčiųjų elgesys

Kauno kelių policijos valdybos viršininką Vigintą Lukošių pirmosiomis rugsėjo dienomis itin nustebino pėsčiųjų elgesys.

Nors mieste pėsčiųjų perėjų smarkiai padaugėjo, žmonės elgiasi taip, lyg eitų per pievą.

„Moksleiviai ir studentai vasarą turbūt smarkiai atsipalaidavo ir stinga drausmės. Jie bėga per gatvę, nors vos už 20 metrų – pėsčiųjų perėja“, – įspūdžiais dalijosi kelių policijos vadovas.

Pasak jo, toks elgesys pablogėjus orams ir sutrumpėjus dienoms gali virsti nelaimių virtine. Jeigu pėstieji nekeis prastų įpročių, V.Lukošius žadėjo imtis drausminamųjų priemonių.

Kalbėdamas apie transporto priemonių srautą ir spūstis V.Lukošius tikino šiemet nepastebėjęs didelių pokyčių. Jam susidarė įspūdis, kad daugiausia sunkumų vairuotojams kyla Dainavos rajone – Pramonės, Taikos prospektų sankryžose.

„Eismas dažnai sutrinka rekonstruojamame Islandijos plente, tačiau tai nesusiję su metų laikais“, – kalbėjo pareigūnas.

Vis dėlto jis pripažino, kad miestas jaučia šalutinį rekonstrukcijos poveikį – dalis vairuotojų vengia Islandijos plento, renkasi tolimesnį kelią miesto gatvėmis ir tokiu būdu taip pat didina spūstis.

Trukdžiai – ir dėl gatvių remonto

Martynas Matusevičius

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

„Turbūt karščiausiu tašku mieste šiuo metu galima laikyti Savanorių prospekto įkalnę, kurioje susidaro spūstys dėl rekonstruojamos Žemaičių gatvės įkalnės bei Savanorių prospekto ir Laisvės alėjos sankryžos rekonstrukcijos.

Vairuotojai pagerėjimą pajus spalio mėnesį, kai bus baigta tvarkyti bent viena šių gatvių.

Gera žinia, kad iki rugsėjo mėnesio užbaigta Ateities plento, taip pat Aleksoto tilto transporto mazgo rekonstrukcija.

Laikinų nepatogumų šiuo metu gali kilti aleksotiškiams, nes remontuojama Šeštokų gatvė, Lakūnų plento atkarpa bei Bitininkų gatvė.

Pagrindinės miesto arterijos išvažiuojamos. Kauniečių prašome vengti karštųjų taškų, patariame rinktis viešąjį transportą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.