Automobilių mokesčiui – aštri kritika: smogs neturtingiesiems, o taršos nesumažins

Automobilių registracijos mokestis labiausiai smogs neturtingųjų sluoksniui, o situacijos senų automobilių rinkoje nepakeis, sako Lietuvos verslo konfederacijoje dirbantis finansų analitikas Marius Dubnikovas

Su tarša toliau siejamas automobilių registracijos mokesti sulaukė aštrios rinkos ekspertų kritikos.<br>T.Bauro nuotr.
Su tarša toliau siejamas automobilių registracijos mokesti sulaukė aštrios rinkos ekspertų kritikos.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Blekaitis

Nov 7, 2019, 10:24 AM

„Keičia pakankamai daug. Visų pirma tai atrodo desperatiškas veiksmas kažkokiu būdu įvesti tokį mokestį, bet jis keičia tai, kad jis nutolsta nuo ekologijos mokesčio principo. 

Reikia suprasti, kad pirmą kartą registruojamam automobiliui taikomas mokestis reiškia, kad tie automobiliai, kurie yra taršūs šalyje, jų nebus skatinama atsisakyti, toliau cirkuliuos rinkoje. 

Maža to, jie taps sąlyginai patrauklesni negu įsivežami iš užsienio, galbūt šiek tiek naujesni ar geresnės kokybės“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ sakė M. Dubnikovas.

„Šiuo atveju tai prailgins ir užrakins tuos senus taršius automobilius Lietuvoje, kurie jau šiandien yra“, – pridūrė jis.

Kritikos tik daugėja

Ekonomisto teigimu, kritikos šiam mokesčiui tik daugėja.

„Tai panašu į desperatišką veiksmą bandant įvesti mokestį. Maža to, jis dar yra kažkiek mažinimas ir surinkimas šio mokesčio priartėja prie visiškai niekingo skaičiaus. Kalbama tik apie 15 mln. eurų. Kritikos tik daugėja šiam mokesčiui“, – „Žinių radijui“ teigė M. Dubnikovas.

Anot jo, šis mokestis labiausiai paveiks neturtingųjų sluoksnį.

„Reikia suvokti, kad valdantieji yra nusitaikę į neturtingiausiąjį sluoksnį, nes jei atvežame naujus, apynaujus, bet galingus ir taršius automobilius, tarkime, 200 eurų prie brangaus automobilio nepaveiks žmogaus apsisprendimo. 

Tačiau jei žmogus neturi pinigų, gyvena regione, nori atsivežti automobilį, kuris kainuoja 1 ar 5 tūkst. eurų, tai toks mokestis gali sudaryti 10 ar 20 proc. automobilio vertės. 

Tiems žmonėms šis mokestis tikrai smogs. Tas sprendimas išties atrodo keistas, nes jis nutaikytas į mažiausias pajamas gaunančius žmones“, – sakė M. Dubnikovas.

Surinktų 15 mln. eurų

ELTA primena, kad Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas, valstietis Valius Ąžuolas, ketvirtadienį ketina pateikti Seimui Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Jeigu Seimas pritartų, mokestį mokėtų mokesčio mokėtojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.