Susisiekimo ministras J.Narkevičius antradienį susitiko su policijos generaliniu komisaru Renatu Požėla aptarti vadinamųjų žaliųjų rodyklių. Trečiadienį Susisiekimo ministerijos parengtas nutarimo projektas bus pateiktas Vyriausybei, kuri priims galutinį sprendimą dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo.
Nuimtos žaliosios rodyklės bus grąžintos
Pasak susisiekimo ministro J.Narkevičiaus, po naujųjų metų nuimtos žaliosios rodyklės bus grąžintos problemiškose sankryžose.
„Kreipsimės, kad būtų teiktas Vyriausybės nutarimo projektas, mes jau turime paruoštą tą projektą, kad būtų pratęstas žaliųjų rodyklių galiojimo laikotarpis.
Taip pat diskutavome dėl kito teisės akto, kuris reglamentuotų, kur ir kada, kokioje sankryžoje galėtų atsirasti ta rodyklė, kuri dabar jau išnyko
Savivaldybių Saugaus eismo komisijos ir ministerijos leidimu galėtų būti grąžintos problemiškose sankryžose žaliosios rodyklės“, – teigė J.Narkevičius.
Rodykles grąžins ne tik didmiesčiuose
Pasak susisiekimo ministro, ne tik didmiesčių savivaldybėse bus galimybė grąžinti žaliąsias rodykles, nes reikės pasižiūrėti ir į kitų miestų poreikius.
Ministro teigimu, jei Vilniaus miesto savivaldybė bus pasiruošusi rytoj ar šiandien pateikti pagal poreikį grąžinti tose sankryžose žaliąsias rodykles, tai susisiekimo ministerija planuoja jas grąžinti „nedelsiant“.
„Šiandien, pagal tą informaciją, kokią mes turime – tai didžiausia problema yra Vilniaus mieste. Iki šiol Vilniaus mieste neturime problemiškų sankryžų sąrašo, tai gal problema yra ne tose žaliosiose rodyklėse, o dėl darbų, kurių savivaldybė nesugebėjo atlikti“, – teigė J.Narkevičius.
R.Požėla – už žaliąsias rodykles
Policijos generalinis komisaras sakė, kad būtų už rodyklių grąžinimą.
„Nematau objektyvių veiksnių, kodėl tas sprendimas buvo priimtas, nes tokios statistikos policija neturi, kad dėl žalių rodyklių būtų įvykę tragiški eismo įvykiai, kuriame būtų sužeisti asmenys.
Todėl žiūrime pozityviai į žaliąsias rodykles. Rodyklių nuėmimas tikrai nepadidina pėsčiųjų saugumo.
Jei rytoj Vyriausybė priima nutarimą, tai nuo kitos dienos atsiranda pareiga savivaldybei atlikti tuos namus darbus ir teikti Susisiekimo ministerijai. Tai turėtų greitai pajudėti“, – pažymėjo R.Požėla.
R.Požėla teigė, kad buvo geras sprendimas, kai prie žaliosios rodyklės vairuotojai turėdavo sustoti ir tik tada važiuoti.
Svarbu užtikrinti ir pėsčiųjų saugumą
J.Narkevičius aiškino, kad savivaldybės turėtų užtikrinti ne tik eismo pralaidumą, bet ir pėsčiųjų saugumą, o po metų bus matyti, ar jau galima atsisakyti žaliųjų rodyklių.
„Dėl to savivaldybės ir toliau turės atlikti tam tikrus veiksmus, kurių neatliko, kaip ir Vilniaus miesto savivaldybė. Palyginus su Kaunu, mes skatinsime ir Vilniaus mieste, kad daugiau atsirastų integruotų šviesoforų valdymo sistemų.
Tikimės, kad spūstys ne tik Vilniaus mieste, bet ir kituose, dėl neva žaliosios rodyklės nuėmimo išnyks“, – sakė ministras.
Pasak J.Narkevičiaus, ekspertai nustatys, ar tam tikro tipo sankryžose galima grąžinti žaliąsias rodykles, ar ne, ar jos užtikrins pėsčiųjų eismo saugumą.
Vilniaus vicemeras: situaciją net pablogino
Penktadienį Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas sakė, kad didžiųjų šalies miestų savivaldybės siekia kai kuriose vietose sugrąžinti papildomas šviesoforų lenteles su žalia rodykle, nes jų pašalinimas, esą, eismo situacijos nepagerino, o kai kuriose vietose ją pablogino.
J. Narkevičiui paskelbus, kad žalios rodyklės galėtų būti kuriam laikui sugrąžintos, Vilniaus meras Remigijus Šimašius sakė, kad savivaldybė prašo ne nukelti sprendimą, bet galimybės savarankiškai dėl jų nuspręsti.
„Vilnius neprašė ir neprašo nukelti šio sprendimo įgyvendinimo. Miestas prašo galimybės savarankiškai nuspręsti dėl žalių rodyklių naudojimo, atsižvelgiant į eismo dalyvių saugumą ir sklandų judėjimą. Vietų, kur rodyklės liktų sostinėje, yra bent keliolika“, – pirmadienį feisbuke skelbė R. Šimašius.