Atsakomybė už greičio viršijimą gali pasikeisti: siūlo bausti ne vairuotoją, o savininką Pasisakė ir S.Skvernelis

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos narys Paulius Saudargas registravo įstatymo projektą, keičiantį atsakomybę dėl greičio viršijimo. Šiuo metu atsakomybė už greičio viršijimą yra numatyta pažeidimą padariusiam vairuotojui, o parlamentaras siūlo bausti savininką.

Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>D.Umbraso nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>D.Umbraso nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>D.Umbraso nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>D.Umbraso nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2020-07-08 10:47, atnaujinta 2020-07-08 16:48

„Praktikoje pasitaiko, kad greičio viršijimą užfiksavus stacionariajai Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įrangai, ne visuomet galima tiksliai identifikuoti transporto priemonę vairavusį asmenį.

Piliečiai, stengdamiesi išvengti atsakomybės, ypač už didelį greičio viršijimą numatytų didelių baudų ar teisės vairuoti atėmimo, gali teigti, kad vairavo ne jie, nurodyti, kad vairavo Lietuvoje negyvenantys asmenys ar apskritai teigti, kad nežino, kas vairavo paskolintą automobilį.

Byloms atsidūrus teismuose, atsakomybės priskyrimas tampa komplikuotas bei yra gaišinamas valstybės institucijų darbo laikas.

Nustačius atsakomybę, transporto priemonės savininkui procesas tampa aiškesnis ir paprastesnis bei įgyvendinamas atsakomybės neišvengiamumo principas.

Šiuo atveju teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nebūtų taikomas“, – pranešime cituojamas P. Saudargas.

Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis teigia, kad parlamentaro Pauliaus Saudargo siūlymas už greičio viršijimą tam tikrais atvejais bausti automobilio savininką, o ne vairuotoją, yra svarstytinas. 

„Jis tikrai supaprastintų procedūrą paties išieškojimo, kur ginčo nėra. Galbūt atsirastų nuomonių, kurias girdėjome, ar yra toks tikslas, ar bus baudžiamas ne teisės pažeidimą padaręs, bet savininkas, nors daugelyje valstybių už tokius pažeidimus, ypač fiksuojamus technine įranga, yra skiriama bauda savininkui“, – trečiadienį sakė S. Skvernelis. 

„Efektyvumo, išieškojimo prasme tai veiksminga priemonė, bet jau keliolika metų Lietuvoje įvairiais būdais siūloma“, – pridūrė premjeras. Vis dėlto S. Skvernelis atkreipė dėmesį, kad už kai kuriuos pažeidimus, padarytus vairuotojo, automobilio savininkas net galėtų prarasti teises. 

„Tik reikės spręsti klausimą, nes už pažeidimus, susijusius su greičio viršijimu, yra numatyta atsakomybė su teisės vairuoti atėmimu. Čia reikės padirbėti, jei projektas skinsis kelią“, – teigė S. Skvernelis.

Jei Seime būtų apsispręsta pritarti šiam įstatymo pakeitimo projektui, naujoji tvarka įsigaliotų nuo kitų metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.