Atliko eksperimentą su greičio matuokliu: nufotografavo tūkstančius pažeidėjų, bet baudos neatkeliaus

Vienas iš keturiasdešimties. Maždaug tiek vairuotojų leistiną greitį įvažiuodami į Jurbarką nuo Kauno pusės viršija 20 ir daugiau kilometrų. Kai kurie jų skrieja net 120 kilometrų per valandą greičiu. Tokius duomenis pateikė policija, pristatydama metų pradžioje vykdyto eksperimento rezultatus.

 Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br> Lrytas.lt fotomontažas.
 Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br> Lrytas.lt fotomontažas.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>L.Pilecko nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>L.Pilecko nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo ir fiksavo greitį.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lukas Pileckas, www.jurbarkosviesa.lt

Oct 7, 2020, 5:03 PM, atnaujinta Oct 7, 2020, 5:04 PM

Skaičiai pribloškia

Nuo vasario pradžios iki balandžio Dariaus ir Girėno gatvėje, šalia sankryžos su Lauko g., buvo pastatytas modernus radaras. Įranga ne tik fiksavo vairuotojų viršytą greitį, bet galėjo nustatyti ir pažeidėjus, kurių automobiliai buvo be techninės apžiūros ar neapdrausti.

Kadangi radaras buvo bandomas, pažeidėjai baudų nesulaukė. Vis tik gauti duomenys parodė, kad tramdyti vairuotojus būtina.

Rugsėjo 24-ąją eksperimento rezultatus per savivaldybės tarybos posėdį paviešinęs Jurbarko r. policijos komisariato viršininkas Aivaras Dumčius teigė, kad per du mėnesius pro radarą iš viso pravažiavo 122 507 automobiliai. Įranga užfiksavo 2559 pažeidimus.

Greitį nuo 10-ies iki 20-ies kilometrų per valandą viršijo 2127 vairuotojai. Nuo 20-ies iki 30-ies km/h greitį viršijo 349 vairuotojai. Nuo 30-ies iki 50-ies kilometrų greitį viršijo 73 vairuotojai. Greitį daugiau kaip 50 kilometrų viršijo 50 vairuotojų.

„Buvo nustatyta labai maža tolerancija, todėl net neskaičiavome tų, kurie greitį viršijo iki dešimties kilometrų. Turimi skaičiai akivaizdžiai rodo, kad toje vietoje įvažiuoja ir išvažiuoja greitai. Rekordas – 120 kilometrų greitis, kai galima važiuoti tik penkiasdešimt. Keletas atvejų – po 118 kilometrų, po 110 kilometrų ir panašiai“, – sakė A.Dumčius.

Viršininkas pabrėžė, kad radaras veikia be pareigūnų įsikišimo. Jei jis būtų pagal visas procedūras įteisintas ir fiksavęs pažeidėjus, šie automatiškai elektroniniu paštu iš Mokesčių inspekcijos gautų pranešimus apie paskirtas baudas.

Pasirinko svarbią vietą

A.Dumčius paaiškino, kodėl prietaisui buvo pasirinkta Dariaus ir Girėno gatvės nuokalnė šalia sankryžos su Lauko g. „Tai svarbi vieta, kuri yra ne tik įvažiavimas į miestą nuo kalno. Tačiau šalia yra ir prekybos centras, o mums iki šiol nepavyksta išspręsti pėsčiųjų perėjos klausimo, nes Automobilių kelių direkcija nesutinka ten jos įrengti.

Ten ir mokiniai dažnai eina, o automobilių srautas akivaizdžiai viršija leistiną greitį“, – tikino viršininkas.

Bandytas prietaisas fiksuoja ne tik automobilių greitį. Moderni kamera fotografavo automobilius be techninės apžiūros, be privalomojo civilinio draudimo. „Buvo atvejis, kai įranga padėjo nustatyti vairuotoją, kuris nestojo pareigūnams ir bėgo“, – privalumus vardijo viršininkas.

Radaras atsipirktų

Radaro reikalingumu neabejojantis A.Dumčius pristatė dvi galimybes – šią įrangą pirkti arba nuomotis. Pasak viršininko, antras variantas būtų geresnis, nes nereikėtų patiems aparato aptarnauti ir atnaujinti. Įrangos nuoma savivaldybei kainuotų maždaug 1500 eurų per mėnesį.

Pasak A.Dumčiaus, pusė sumos nuo surinktų baudų keliautų į savivaldybės biudžetą. Todėl greičiausiai rajono piniginė ne tik nepaplonėtų, bet ir pasipildytų. „Kalbant apie saugumą – ne pinigai yra pirmoje vietoje.

Tačiau net imant pažeidėjus, kurie už pirmą greičio viršijimą nuo 10 iki 20 kilometrų moka pusę minimalios baudos, o pažeidėjų per mėnesį apie tūkstantį, tai jau yra šeši tūkstančiai eurų, kurių pusė keliautų į savivaldybės biudžetą“, – sakė pareigūnas.

A.Dumčius siūlė pagalvoti ne apie vieno, o apie trijų tokių radarų nuomą – jie galėtų atsidurti jau minėtoje Dariaus ir Girėno g., Sodų g. ir tilto per Nemuną prieigose. Kitu atveju būtų planuojama statyti vieną tikrą radarą ir du muliažus. Įranga kas porą mėnesių būtų keičiama vietomis.

Tikisi naujų kamerų

Viršininkas tarybos nariams ir savivaldybės administracijai padėkojo už palaikymą ir supratingumą – geresnį miesto apšvietimą, dėmesį pėsčiųjų perėjoms ir tai, kad įrengiant vaizdo stebėjimo kameras pagaliau atsižvelgiama į policijos nuomonę, jos statomos ne ten, kur patogiau aptarnaujančiai įmonei, o ten, kur pareigūnams atrodo reikalingesnės.

„Šitie darbai labai sparčiai judėjo ir tikrai darė teigiamą įtaką mūsų veiklai ir kriminogeninei situacijai mūsų mieste. Ne vienas nusikaltimas ir pažeidimas buvo išaiškinti dėl kamerų.

Šiemet pagaliau kameros išdėstomos taip, kaip reikia policijai, kad mes galėtume turėti bendrą tinklą, kuris dirbtų efektyviai, o ne dėl to, kad kamera tiesiog nenaudingai stovėtų“, – sakė A.Dumčius.

Viršininkas kalbėjo ir apie tai, kad kameros turi būti kokybiškos, o jų įrašomas vaizdas toks, kad suteiktų pareigūnams reikalingą informaciją. „Svarbiausia, kad mes matytume valstybinius automobilių numerius ir asmenų požymius. Kamerų tinklas nuolat plečiamas, jau dabar turime 25 kameras.

Nuolat stebime per jas miestą, net nevykdydami kažkokių baudžiamųjų priemonių. Dažniausiai naudojame nusikaltimų atskleidimui ir pažeidimų prevencijai“, – kalbėjo A.Dumčius.

Pareigūnas tikino, kad gerėjanti situacija – ne priežastis sustoti. Atvirkščiai, į miesto saugumą reikėtų investuoti daugiau. „Atsiranda vis naujų galimybių. Tai gali būti kamerų reagavimas į garsą, dūžį, šūvį. Reaguoja į judesį. Mūsų kameros to neatlieka.

Tačiau turime gerų pavyzdžių – Marijampolė įsidiegė naujas kameras, kurios fiksuoja ne tik kelių eismo taisyklių pažeidimus, bet ir reaguoja į tam tikrus garsus ir veiksmus“, – sakė A.Dumčius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.