Vilniaus eisme darbą pradėjo nauji matuokliai: kam bus naudojami sukaupti rodikliai

Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.

Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Antradienį Vilniuje nuotoliniai taršos matuokliai pradėjo matuoti transporto priemonių taršą realiomis važiavimo sąlygomis.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

madeinvilnius.lt

Jul 13, 2021, 10:32 AM, atnaujinta Jul 13, 2021, 10:50 AM

Speciali kilnojamoji įranga – žalios spalvos dėžė – montuojama įvairiose sostinės vietose, vienos juostos gatvių su įkalne pakraščiuose.

Pažangi gamintojo „Opus RSE“ taršos matavimo technologija, matuojanti transporto priemonių azoto oksidų, angliavandenilių, anglies monoksido, kietųjų dalelių kiekį, kiekvienos transporto priemonės išmetamuosiuose dūmuose per 0,5 sekundės atlieka apie 100 matavimų. Įranga taip pat nuskaito transporto priemonės valstybinį numerį ir papildomus rodiklius: aplinkos oro temperatūrą, automobilio greitį.

„Niekas iki šiol nematavo tikrosios automobilių taršos. Techninės priežiūros stotys tikrina variklio darbą, o Aplinkos apsaugos agentūros įranga – pavojingiausius teršalus. Naujieji matuokliai parodys, kokios būklės automobiliai važinėja miestų gatvėse, o išpjautų katalizatorių, išimtų filtrų pasekmes oro kokybei matysime realiuoju laiku iki mažiausių dalelių“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Ministro teigimu, tikslūs duomenys apie automobilių taršos padėtį miestų gatvėse leis kurti ir adekvatesnį teisinį reguliavimą. Vilniuje sukaupti rodikliai bus naudojami tolimesnei duomenų analizei – įvertinti transporto priemonės taršą realiomis važiavimo sąlygomis, atsižvelgiant į techninius jos parametrus, kaip jos amžių, degalų rūšį, kategoriją.

Aplinkos ministerijos nuotolinės stebėsenos bandomąjį projektą rangovas UAB „Fima“ sostinėje numato vykdyti iki vasaros pabaigos.

Įvertinus bandomojo projekto rezultatus bus svarstoma galimybė nuotolinę taršos stebėseną Lietuvoje vykdyti nuolat, siekiant šalyje nustatyti taršias transporto priemones ir apie tokių automobilių būklę pranešti jų savininkams paskatinant automobilį susitvarkyti.

Europos Komisija nuotolinį automobilių taršos matavimo būdą palaiko ir skatina. Transporto tarša nuotoliniu būdu matuojama Švedijoje, Ispanijoje, Danijoje, Jungtinėje Karalystėje, Bulgarijoje, Austrijoje, Lenkijoje, Šveicarijoje, JAV, Vokietijoje, kitur.

Paskutinę birželio savaitę per aplinkosaugininkų akciją Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose patikrinus beveik 200 automobilių tradiciniais būdais, beveik dešimtadalyje automobilių teršalų kiekis viršijo leistinas ribas.

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvoje kelių transporto sektorius išmeta 62 proc. viso per metus išmetamo azoto oksidų, 14 proc. anglies monoksido ir 23 proc. kietųjų dalelių kiekio. Nuo 2005 m. transporto poveikis klimatui, tai yra atmosferos tarša šiltnamio dujomis, didėjo 49 proc.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.