Negali atsistebėti: už pasivažinėjimą su traktoriaus ratais vienas neteko vairuotojo pažymėjimo, o vos pėsčiųjų neužmušęs chuliganas atsipirks menka bauda?

„Reikėjo pralėkti per raudoną šviesoforo signalą ir vos neužmušti žmonių, gal gautum mažesnę baudą“, – tokie komentarai buvo skirti šonaslydininkui Norbertui Daunoravičiui po Lietuvos policijos įrašu socialiniuose tinkluose. Tautiečiai prisiminė, kad už pasivažinėjimą prie lengvojo automobilio primontavus traktoriaus ratus lenktynininkas kuriam laikui atsisveikino su vairuotojo pažymėjimu, o štai „kelių erelis“, vos sankryžoje neužmušęs pėsčiųjų, gali atsipirkti gerokai menkesne bauda.

Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Lietuvos policija praeitą savaitę paskelbė įrašą, kuriame matosi, kaip 18 metų vairuotojas pralekia ne tik per raudoną šviesoforo signalą ir autobusų juostą, bet ir vos nenutrenkia pėsčiųjų einančių su augintiniais.<br>Stop kadras
Lietuvos policija praeitą savaitę paskelbė įrašą, kuriame matosi, kaip 18 metų vairuotojas pralekia ne tik per raudoną šviesoforo signalą ir autobusų juostą, bet ir vos nenutrenkia pėsčiųjų einančių su augintiniais.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.<br>Stop kadras
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

2021-11-05 19:14, atnaujinta 2021-11-06 11:54

Lietuvos policija praėjusią savaitę socialiniame tinkle paskelbė įrašą, kaip per Vilniuje esantį Valakampių tiltą 18 metų vairuotojas pralekia ne tik autobusų juosta ir per raudoną šviesoforo signalą, bet ir vos nenutrenkia pėsčiųjų, einančių su augintiniais. Pareigūnai pranešė, kad šiam asmeniui gresia bauda nuo 170 iki 230 eurų ir teisių atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių.

Tautiečiai stebėjosi tokias baudų dydžiais. Jie tvirtino, kad bauda turėtų grėsti kur kas didesnė. Šios situacijos pro akis nepraleido ir šonaslydininkas N.Daunoravičius, kuris priminė savo atvejį – kovo pabaigoje jis prie automobilio prisitvirtino traktoriaus ratus ir nusprendė pasivažinėti sostinės gatvėmis.

Iš pradžių jam grėsė 225 eurų baudą ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas 12 mėnesių, tačiau po teismo bauda pakilo iki 480 eurų. Su šiuo sprendimu N.Daunoravičius nesutiko ir jį apskundė, todėl galiausiai po 8 mėnesių sulaukė 200 eurų baudos, taip pat 4 mėnesiams atimtas vairuotojo pažymėjimas. Jį vairuotojas atgaus tik po Naujųjų, todėl dabar važinėja elektriniu paspirtuku.

Pamoka išmokta nebus?

Pats N.Daunoravičius teigė, kad svarbiausia, jog po aptarto 18-mečio pasivažinėjimo žmonės liko sveiki, nes jei taip nebūtų, jokios baudos esą jau ir nepadėtų – nei mažos, nei didelės. Šonaslydininkas nesupranta, pagal ką pareigūnai nustatė tokias baudas, mat žmonių gyvybės juk kabėjo ant plauko.

„Gaila, kad ne visiems vienodai skiriamos baudos. Net sunku įsivaizduoti, pagal ką skiriamos šios baudos. Tikrai neatrodo, kad vairuotojas netyčia atliko pažeidimą. Jis važiuoja autobusų juosta, per raudoną šviesoforo signalą, greičiausiai ir greitis nebuvo pats mažiausias.

Manau, kad čia mažiausiai turėtų būti atimtos teisės metams ar net dvejiems. Be to, ir piniginė bauda turėtų būti kur kas didesnė, nes kiti gauna už mažesnius nusižengimus daug didesnes baudas“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo N.Daunoravičius.

Šonaslydininkui sudėtinga sulyginti savo ir 18-mečio padarytą pažeidimą, nes, pasak jo, jis nenorėjo padaryti nieko blogo ir sužeisti žmonių.

„Jaunuolio situacija nebus pamoka kitiems asmenims, nes jie pamatė, kad teisės buvo atimtos tik trims mėnesiams ir sumokėta 170 eurų bauda. Turėtų būti vertinama truputį griežčiau, jei jau pareigūnai mano atveju teigė, kad visus reikia pamokyti, jog nedarytų tam tikrų nusižengimų“, – pridūrė N.Daunoravičius.

Anot pašnekovo, pirmoji problema yra ta, kad labai daug turime abstrakčių įstatymų, todėl galima kaip nori viską įvardyti ir „apskaičiuoti“ pavojų.

Pasiūlė padirbėti lavoninėje

Vilniuje veikiančios vairavimo mokyklos instruktorė Olga Židovlenkova aiškino, kad jaunuoliui, vos nepartrenkusiam žmonių, lieptų dirbti pusę metų lavoninėje, kad suprastų, kaip yra rizikinga nepaisyti KET ir rizikuoti kitų gyvybėmis.

„Šioje situacijoje suveikė jaunatviškas maksimalizmas, nes prie jo nesėdėjo vairavimo instruktorius, todėl greičiausiai manė, kad dabar viskas galima, leidžiama ir nenubaus policija, bet jį nubaudė, tik per daug švelniai. Aišku, niekas nenukentėjo, o jei nukentėtų, klausimas, ar tada jį vertintų griežčiau“, – svarstė O.Židovlenkova.

Vairavimo instruktorė jaunuolio atvejį vertintų labiau chuliganišką nei N.Daunoravičiaus.

„Manau, kad šiame įvykyje grėsmės buvo kur kas daugiau. Čia galėjo nukentėti žmonės, jie išsigelbėjo tik per „Marytės plauką“, – pridūrė pašnekovė.

O.Židovlenkova pastebėjo, kad mes žvalgomės į kitas šalis, kur visi tvarkingai ir gražiai vairuoja, bet nenorime tokių pat baudų. Pasak pašnekovės, mūsų baudoms reikia pridėti po papildomą nulį.

„Pažiūrėkite, kiek daug girtų ar teisių neturinčių vairuotojų važinėja kiekvieną savaitgalį. Žmonės jaučiasi nepakaltinami, nes gauna mažą baudą. Kodėl pas mus vairuotojai važiuoja 10–20 km/val. greičiau? Nes žino, kad gaus maždaug 15–20 eurų baudą. Jie juk turi tų pinigų“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo O.Židovlenkova.

Vairavimo instruktorė minėjo, kad dabar asmenys, sužaloję žmones eismo įvykių metu, išvengia atsakomybės: „Kiek girtų vairuotojų partrenkia ar užmuša žmones, o vėliau toliau vaikšto laisvėje. Pas mus į visa tai žiūrima pro pirštus“.

Pašnekovė stebisi ir tuo, kad dabar nedėvint kaukės bauda siekia 500 eurų, o asmeniui, važiuojančiam per raudoną šviesoforo signalą, skiriama kur kas mažesnė bauda.

Atsižvelgiama į visas aplinkybes

Lietuvos policijos departamento komunikacijos skyrius pabrėžė, kad administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonės skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.

Baudos dydis nustatomas pagal administracinių nusižengimų kodekse, sankcijoje numatytų minimalios ir maksimalios baudų vidurkį, atsižvelgiant į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.

Naujienų portalui lrytas.lt pareigūnų pasiteiravus, kodėl N.Daunoravičius gavo daug didesnę baudą nei jaunas vairuotojas, vos nepražudęs žmonių, teigė: „Asmenys buvo nubausti pagal skirtingas 420 straipsnio dalis, esminis dalykas, kuris turi būti įrodomas, pasirenkant vieną ar kitą dalį – chuliganiškos paskatos“.

Pasak pašnekovų, N.Daunoravičius buvo nubaustas pagal antrąją dalį – chuliganiškas vairavimas, t. y., pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui keliantis Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų. Šis pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 450 iki 550 eurų.

Tuo metu kitas vairuotojas, vos nepražudęs žmonių, nubaustas pagal pirmąją dalį – transporto priemonių vairavimas vienu metu ar paeiliui padarant kelis grėsmę eismo saugumui keliančius eismo taisyklių pažeidimus, lenkimas vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti, vairavimas neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse, pavojingą situaciją sukėlęs (t. y., privertęs kitus eismo dalyvius staigiai keisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitokių veiksmų savo ar kitų žmonių saugumui užtikrinti) KET pažeidimas, tokią pat pavojingą situaciją sukėlęs įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET reikalavimus.

Šis pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 170 iki 230 eurų.

Naujienų portalui lrytas.lt pareigūnų pasiteiravus, ar jų nuomone šios baudos yra proporcingos padarytiems pažeidimams, atsakyta, kad kiekvienas atvejis yra individualus ir vertinamas atsižvelgiant į visas su įvykiu susijusias aplinkybes.

„Policija nuolat teikia įvairius siūlymus, skirtus eismo situacijai gerinti, jie svarstomi Vidaus reikalų, Susisiekimo, Teisingumo ministerijose, taip pat Saugaus eismo komisijoje, kur kolektyviai yra priimami sprendimai“, – dėstė Lietuvos policijos departamento komunikacijos skyrius.

Lietuvos policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis papildomai pridūrė, kad vien tik atsakomybės griežtinimas nepadės.

Kelių policijos tarnyba akcentuoja tai, kad eismo dalyvių sąmoningumo ir savisaugos stoka vis dar išlieka labai aktuali problema, todėl ragina visus eismo dalyvius rūpintis savo ir kitų saugumu kelyje, atkreipti dėmesį į eismo sąlygas, paros metą, matomumą, kelio ženklus ir eisme dalyvauti atsargiai bei atidžiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.