Kelių policijos viršininkas įspėjo dėl Velykų savaitgalio – prižiūrės, kaip laikomasi KET

Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus. Apie reidus, kam bus skiriamas didesnis dėmesys ir kas laukia eismo dalyvių „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ kalbėjo Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.

Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>V.Skaraičio nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>V.Skaraičio nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>D.Umbraso nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>D.Umbraso nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Balandžio mėnesį Kelių policija pasitinka su pranešimu apie vairuotojų patikrinimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 7, 2023, 2:21 PM

– Pranešime apie balandžio mėnesio reidus ir bendrą Kelių policijos eismo priežiūrą rašoma, kad didesnis dėmesys, bus skiriamas eismo dalyvių tolerancijai kitų atžvilgiu. Ką tai reiškia?

– Neaiškinsiu, ką reiškia žodis tolerancija. Tai apima pagarbą, atsakomybę vienas kitam, o dalyvaujant eisme, visus šiuos dalykus numato Kelių eismo taisyklės.

Kaip mes jų laikomės, kaip mes rodome pagarbą vienas kitam, atsargumą, nuo to priklauso, kiek saugus yra eismas. Manau, kad visą laiką būtent į tai yra orientuota Kelių policijos veikla.

– O kaip policija tai tikrina?

– Vykdydami tam tikras priemones. Mes paskelbėme balandžio mėnesį vykdomas priemones, tokias kaip greičio, chuliganiško vairavimo kontrolė, blaivumo patikrinimai.

Tam tikriems pažeidimams nustatyti naudojame mišrų arba neviešą patruliavimą. Tuomet pažeidėjas nebūna stabdomas, o praėjus keletui valandų, gauna pranešimą apie padarytą Kelių eismo taisyklių pažeidimą.

Tai skatina būti labiau atsakingu ir mąstyti, kad esi matomas. Gali būti užfiksuotas netinkamai besielgiantis, keliantis pavojų eismo saugumui ir susilaukti už tai atsakomybės.

Manau, kad absoliuti dauguma vairuotojų, matydami mūsų išdėstytas priemones eismo saugumui užtikrinti, jaučia didesnį pasitenkinimą, mato mūsų įdirbį.

Žino, kad Kelių policija dirbs šalies keliuose ir miestų gatvėse bei tramdys pažeidėjus, kurie nesilaiko Kelių eismo taisyklių, o tai padės drausmingiems vairuotojams saugiai dalyvauti eisme.

– Ar balandį bus daugiau prevencinių veiklų nei įprastai, pavyzdžiui, daugiau negu kovo mėnesį?

– Skaičius yra panašus. Vykdysime septynias, tai yra, viena priemone daugiau. Tačiau mes viešiname tik tas priemones, kurias organizuojame visos šalies mastu. Tam tikru laikotarpiu, didžioji dauguma Kelių policijos nukreipta būtent į tokius pažeidimus.

Tai nereiškia, kad apskričių vyriausieji policijos komisariatai savarankiškai negali vykdyti priemonių pagal poreikius, kurie atsiranda jų aptarnaujamoje teritorijoje.

Velykų laikotarpiu vykdysime blaivumo patikrinimą, tiek dviratininkų, tiek elektrinių paspirtukų vairuotojų, tačiau jei šios savaitės pabaigoje atšils orai ir daugiau paspirtukų vairuotojų išvažiuos į miesto gatves, jokiu būdu nereiškia, kad teritorinės policijos įstaigos negalės vykdyti blaivumo kontrolės, elektrinių paspirtukų vairuotojams ar dviratininkams.

– Paminėjote Velykų savaitgalį, tradiciškai tikrinsite blaivumą, bet kokios priemonės vykdomos, pavyzdžiui, šiandien ar šią savaitę?

– Norėčiau grįžti prie Velykų savaitgalio. Važiuojame pas savo artimuosius, bičiulius, draugus ir kadangi pasitaiko, kad vairuotojai grįžta būdami neblaivūs, vadinasi, kažkuri kompanija nepasirūpino to žmogaus saugumu, atsakomybe ir išleido vairuoti transporto priemonę būnant neblaiviam. O sustabdžius policijai yra atitinkamos pasekmės.

Manau, kad vidutiniškai, per metus, 10 tūkst. iš eismo eliminuotų neblaivių vairuotojų tikrai yra didelis skaičius. Tai rodo mūsų didelę toleranciją darantiems tokius pažeidimus. Turėtume nustoti toleruoti ir pasirūpinti vienas kitu. Neleisti, pakilus nuo stalo, sėsti už transporto priemonės vairo ir vairuoti būnant neblaiviam.

Šią savaitę, mes labiau orientuojamės į chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo, kur draudžiama tai daryti, važiavimo per sankryžas, pažeidimų kontrolę.

Taip pat orientuojamės į vairuotojų veiklos, nesusijusios su vairavimu kontrolę. Tai – visiems gerai žinomas mobiliųjų įrenginių naudojimas. Noriu priminti, kad pagal galiojančią tvarką, vairuojant transporto priemonę, naudotis mobiliuoju įrenginiu rankomis, yra draudžiama.

– Tai labai išblaško ir niekas, tikriausiai, nepripažins, kiek draudiminių įvykių sukėlė tai, kad vairuotojas naudojosi mobiliuoju telefonu?

– Taip, iš tikrųjų mums neretai kyla įtarimas, kai pamatome įvykusį eismo įvykį, kartais techninį, o kartais net su sužalotais žmonėmis. Kai protu nesuvokiama, kokį veiksmą turėjo atlikti vairuotojas, kad taip atsitiktų.

Nieko kito nelieka, kaip galvoti, kad tas vairuotojas tuo momentu buvo savo dėmesį nukreipęs ne į dalyvavimą eisme, ne į transporto priemonės vairavimą, o į kažkokią pašalinę veiklą. Praradus dėmesį įvyksta skaudūs eismo įvykiai.

– Kokia bausmė už tai, kad žmogus prie vairo naudojasi mobiliuoju telefonu? Pirmą kartą bauda, o paskui galima ir vairuotojo pažymėjimo netekti. Ar ne?

– Taip, galima prarasti vairuotojo pažymėjimą 3 mėnesiams. Pati didžiausia atsakomybė yra tai, kad praradę dėmesį dalyvaujant teisme, mes tampame nesaugūs ir sau, ir aplinkiniams. Įvyksta techniniai eismo įvykiai, atitinkamai vyksta ir įskaitiniai eismo įvykiai, kuomet būna sužalojami ir žūsta žmonės.

Kiekvienam reikia dar sykį pergalvoti. Tiek vairuotojams, tiek keleiviams. Ar esame įspėję vairuotoją, kuomet būdami keleiviu, matome, kad vairuotojas, ima į rankas mobilaus ryšio telefoną ir pradeda rašyti žinutes? Ar paprašėme apsaugoti save ir aplinkinius, kad nekiltų pavojus? Kiekvienas turi pareigą, kad visi eisme būtume saugūs ir dalyvautume atsakingai.

– Skelbiama, kad viena iš specialių priemonių – greičio maratonas, tai paros trukmės priemonė. Šiais metais organizuojama balandžio 21 dieną. Kaip tokios priemonės veikia?

– Greičio pažeidimai ir saugaus greičio nesilaikymas yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl įvyksta eismo nelaimės su nukentėjusiais žmonėmis, kuomet jie būna sužalojami arba žūsta.

Administracinėn atsakomybėn daugiausia patraukiama būtent greičio viršytojų. Manome, kad greitis yra viena iš pagrindinių problemų eismo saugumui visoje Europoje.

Vykdomos bendros greičio kontrolės priemonės, tai yra, kad ta pati priemonė vykdoma Lietuvoje, Lenkijoje, Latvijoje tuo pačiu metu. Vairuotojas, važiuojant šitą atkarpa, susimąstys ir neturės galimybės atsipalaiduoti kažkurioje šalyje ir nebekontroliuoti savo greičio.

O vis labiau kontroliuodamas savo greitį, išsiugdys sau įprotį, kad visuose Europos keliuose, visose Lietuvos gatvėse yra privalu paisyti Kelių eismo taisyklių. Važiuoti leistinu greičiu, o kartais pasirinkti ir mažesnį saugų greitį. Atsižvelgiant į oro sąlygas, eismo intensyvumą ir kitas aplinkybes.

– Paryžiuje bus uždrausta nuomoti elektrinius paspirtukus. Kaip jums atrodo, ar Vilniuje reikėtų panašių priemonių? Ar paspirtukininkai yra problema mūsų keliuose?

– Be abejo, paspirtukininkai yra problema. Jūs gerai paminėjot - paspirtukininkai, nes daug kas sako - elektriniai paspirtukai. Ne patys elektriniai paspirtukai, o jų vairuotojai yra problema. Jie neatskiria pramogavimo nuo dalyvavimo eisme.

Paspirtukams galioja tos pačios Kelių eismo taisyklės. Šiai dienai, galioja dviratininkų reikalavimai ir jų privalu paisyti.

Nežinau, kiek kategoriškas jų draudimas prisidės prie saugumo. Manau, kad galima bandyti labiau šviesti, kalbėti, aiškinti jaunimui. Tėvams būti labiau atsakingiems ir skatinti jaunuomenę būti atsakingesne, tinkamai elgtis vairuojant elektrinius paspirtukus.

Infrastruktūros plėtra irgi labai yra reikalinga, sutikime, kad šita ekologiška transporto priemonė turėtų būti labiau naudojama ir mažiau teršiama mūsų Lietuvos gamta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.