A. Bilotaitė pasisakė dėl baudų griežtinimo už KET pažeidimus: yra efektyvesnių priemonių

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė neskuba kalbėti apie atsakomybės už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus griežtinimą. Anot jos, vargu, ar į taisykles nuolat nusispjaunančius asmenis sudrausmins didesnės baudos, ministrė ragino orientuotis į visuomenės švietimą, tačiau taip pat bus svarstomas ir laisvės atėmimo bausmės taikymas.

Valdžia neskuba kalbėti apie atsakomybės už Kelių eismo taisyklių pažeidimus griežtinimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Valdžia neskuba kalbėti apie atsakomybės už Kelių eismo taisyklių pažeidimus griežtinimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė ir R.Požėla.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė ir R.Požėla.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Gytis Pankūnas, Viktorija Smirnovaitė

Apr 20, 2023, 9:02 AM, atnaujinta Apr 20, 2023, 11:14 AM

Ketvirtadienį „Žinių radijui“ kalbėjusi A. Bilotaitė teigė paprašiusi policijos generalinio komisaro Renato Požėlos pateikti siūlymus, kaip gerinti avaringumo situaciją keliuose.

Ministrė, paklausta, ar reikėtų griežtinti atsakomybę už KET pažeidimus, priminė, kad tai buvo daryta ne kartą. A. Bilotaitė avarijas siejo su žmonių neatsargiu vairavimu, atsakomybės trūkumu. Jos įsitikinimu, švietimo priemonės veikiausiai būtų veiksmingesnės, siekiant sumažinti žūtis keliuose.

„Manau, kad šis dalykas (avarijos keliuose – ELTA) susijęs matyt su visuomenės sąmoningumu, nes, kaip matome, didžioji dalis, apie 80 procentų tų eismo įvykių įvyksta dėl neatsargaus vairavimo. Manau, kad švietimo kampanijos yra efektyvus dalykas.

Sunku pasakyti ir įvertinti, kiek baudų sugriežtinimas, automobilių konfiskavimas, kas yra tikrai griežtos priemonės įtakoja tuos, kurie yra recidyvistai, kuriems yra visiškai nesvarbu, kuriems nerūpi. Bet aš manau, kad per visuomenės švietimą galime padaryti tam tikrą įtaką“, – dėstė A. Bilotaitė.

Jos teigimu, taip pat verta kelti klausimą, ar šalies keliuose pakanka greičio matuoklių ir kitų eismo saugumą didinančių priemonių.

A.Bilotaitė taip pat teigė, kad, fiksuojant padidėjusį žuvusiųjų eismo įvykiuose žmonių skaičių, bus svarstoma apie tam tikrų paslaugų neteikimą sisteminiams Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams, laisvės atėmimo bausmės taikymą. Taip pat, anot jos, tikėtina, kad bus grįžtama prie diskusijos apie baudų taškų sistemos įvedimą.

Apie šias priemones žurnalistams ketvirtadienį pasakojo A. Bilotaitė po susitikimo su policijos generaliniu komisaru Renatas Požėla, Kelių policijos tarnybos viršininku Vytautu Grašiu, Susisiekimo ministerijos atstovais, su kuriais aptarė eismo saugumo situaciją šalies keliuose.

„Yra pasiūlymas grįžti prie svarstymo apie tai, kad, jei asmuo yra sisteminis pažeidėjas, (reikėtų – ELTA) kalbėti apie paketą paslaugų, kurių jis negalėtų gauti, kol, tarkime, nebūtų išspręstos problemos. Tai yra įvairios paslaugos, tarkime, transporto priemonių registravimo ar kitokios paslaugos“, – pažymėjo A. Bilotaitė.

„Kita priemonė – baudžiamoji atsakomybė, tai yra realus laisvės atėmimas. Matyt, verta pasvarstyti apie tai, kad tie asmenys, kurie yra pažeidėjai, kurie yra rizika mūsų visuomenei, nes kelia pavojų ne tik savo gyvybei, bet ir aplinkinių gyvybei, turėtų jausti, kad gali sulaukti realios atsakomybės“, – dėstė A. Bilotaitė.

Taip pat, pasak jos, svarstomas idėja grįžti prie anksčiau galiojusios baudų taškų sistemos.

Nulis tolerancijos pažeidėjams

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla VRM spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė, kad pastarosios dvi tragedijos keliuose iliustruoja, kad pagrindinė šalies problema kalbant apie avaringumą keliuose – tai piktybiniai asmenys, nuolat pažeidinėjantys eismo taisykles.

„Tas teisės aktų paketas jų atžvilgiu, matome, neveikia taip, kaip turėtų veikti. Todėl vienas iš mūsų siūlymų yra grįžti prie vadinamojo socialinio paketo klausimo ir šitas klausimas policijos iniciatyva buvo jau nukeliavęs į Seimą praeitoje kadencijoje, 2017 metais, ir mes siūlėme, kad asmenys, skolingi valstybei, negalėtų naudotis imant paskolą, negalėtų registruoti transporto priemonių, negalėtų patys „pravaryti“ automobilio techninės apžiūros.

Iš mūsų visų pasiūlymų liko vienas, kuris šiandien dienai galioja, tai, kad asmuo, skolingas valstybei, negali pasikeisti vairuotojo pažymėjimo“, – sakė R. Požėla.

Generalinis komisaras akcentavo ir ministrės siūlymą taikyti 0 tolerancijos politiką greičio viršijimo pažeidėjams.

„Ką ministrė kalba dėl tolerancijos atsisakymo, šioje vietoje kalbama apie greičio viršijimus ir straipsnio, kuris numato atsakomybę už greičio viršijimą 1 d. Joje 9už greičio viršijimą – ELTA) iš esmės numatytas yra tik įspėjimas, o 2 d., kuriame numatytas greičio viršijimas nuo 10 iki 20 km/h, jei tai pirmą kartą per metus, žmogus gauna 6 eurų baudą. Šita bauda yra mažesnė nei valstybės kaštai aptarnauti šitą baudą“, – pažymėjo R. Požėla.

Jo teigimu, verta būtų svarstyti Vakarų šalyse taikomą politiką, kai toleruojama tik labai nedidelė greičio viršijimo riba.

„Turime Vakarų Europos praktiką, kai vadinamoji tolerancija siekia galbūt 1–2 km/h, o nuo bet kokio kito greičio viršijimo prasideda realios piniginės baudos. Nes ką reiškia, kai mes leidžiame „šiek tiek“ nesilaikyti įstatymų?

Šiek tiek galima viršyti greitį, šiek tiek galima nemokėti mokesčių, šiek tiek galima daryti kitus nusikaltimus. Tai, matyt, atėjo laikas padėti šitam tašką“, – VRM spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė R. Požėla.

Generalinis komisaras taip pat pridėjo, kad viena iš papildomai svarstomų nuolatinių pažeidėjų drausminimo priemonių galėtų būti areštas.

„Kalbant apie piktybinius pažeidėjus, tikrai kelsime klausimą ir tai, vėlgi, bus politinis apsisprendimas ar tam tikrais atvejais tokie asmenys nesukėlė negrįžtamų pasekmių ir ar jie neturėtų BK nustatyta tvarka gauti bausmės tokios kaip areštas. Tai jie tam tikram laikotarpiui turėtų būti izoliuojami nuo visuomenės, nes ir mano pavyzdžiai rodo, kad (jei yra – ELTA) policijos klientas, policija jį baudžia, stabdo, o baudos yra nemokamos ir toliau daromi pažeidimai, kurių vienas išvirsta į tokias tragedijas.

Tai policija yra pasirengusi pristatyti pokyčių paketą ir tikimės, kad paketas bus įvertintas teigiamai ir atsiras ant Vyriausybės stalo, pateks į Seimą ir bus priimtas. Nes, matyt, dabartinės priemonės nebeveikia“, – pabrėžė R. Požėla.

Pastarąsias savaites šalyje fiksuotos kelios avarijos, kurių metu žuvo žmonės. Viena jų įvyko pirmadienio rytą Maišiagaloje – lengvajam automobiliui išlėkus į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrus su vilkiku, žuvo penki žmonės, trys iš jų – nepilnamečiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.