Elektromobiliai - jau pasenusi naujiena?

Elektromobiliais jau nieko nebenustebinsi. Tad didžiausi pasaulio gamintojai vis dažniau konstruoja automobilius su vandenilį naudojančiais varikliais.

Las Vegase „Mercedes“ pristatė vandeniliu ir akumuliatoriais varomą koncepcinį modelį, kuriam nereikia vairuotojo.<br>AP nuotr.
Las Vegase „Mercedes“ pristatė vandeniliu ir akumuliatoriais varomą koncepcinį modelį, kuriam nereikia vairuotojo.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

"Lietuvos rytas"

Jan 8, 2015, 5:00 AM, atnaujinta Jan 16, 2018, 5:25 PM

Las Vegase vykstančioje technikos parodoje CES bene svarbiausias akcentas buvo vandenilio varikliai. Modelį „Mirai“ jau anksčiau pristačiusios Japonijos kompanijos „Toyota“ vadovas Bobas Carteris Amerikoje paskelbė neregėtą labdaros akciją: koncernas pasirengęs atskleisti daugumą tokių variklių gamybos paslapčių.

5860 patentų. 1970 su vandenilio varikliu ir 290 su vandenilio degalinėmis susijusių išradimų. Ir visa tai veltui. „Toyota“ nusprendė iš esmės nieko nebeslėpti nuo konkurentų, kad tik pasaulyje būtų gaminama kuo daugiau vandeniliu varomų automobilių.

Iš kur toks dosnumas? Viskas apskaičiuota. Dar anksčiau panašiai pasielgė „Tesla“ – paviešinusi gausybę elektromobilių gamybos paslapčių. Mat iš to galima gauti labai daug naudos.

Mat kol kas tiek elektra, tiek vandeniliu varomi automobiliai yra palyginti reti.

Brangu ne tik juos pagaminti, bet ir sukurti reikiamą infrastruktūrą.

Todėl „Toyota“ viską apskaičiavo tiksliai: jei vandenilį naudojančių automobilių ir jų gamintojų atsiras daugiau, išlaidas kuriant tokios rūšies degalinių tinklą bus galima dalytis.

Japonijos koncernas tokius automobilius kuria jau apie porą dešimtmečių, tačiau pirkėjus jie pasieks tik šiais metais.

2015-aisiais tikimasi pagaminti apie 700 „Mirai“ modelių, o vėliau – dešimtis tūkstančių kasmet.

Kitos automobilių gamybos bendrovės į šią idėją ilgokai žvelgė skeptiškai. Antai „Mercedes-Benz“ nuolat atidėliojo vandenilį naudojančio automobilio premjerą.

Tačiau šią savaitę ji įvyko toje pačioje parodoje CES. Čia vokiečiai pristatė koncepcinį elektra ir vandeniliu varomo automobilio, kuriam nereikia net vairuotojo, modelį.

Kada jis iš tiesų išriedės į kelius, dar neskelbiama, bet vaizdas įspūdingas.

„Mercedes-Benz“ atstovų teigimu, „F015 Luxury in Motion“ pavadintas automobilis varomas dviem elektrą gaminančiais varikliais, kurie savo ruožtu energijos gauna degindami vandenilį. Kiekvienas jų yra 135 arklio galių.

Be to, įrengtas ir ličio jonų akumuliatorius.

Visiškai jį įkrovus ir pripildžius bakus, tokiu automobiliu galima įveikti net 1100 kilometrų. Vien akumuliatoriaus energijos pakaktų 200 kilometrų.

Įjungus autopilotą priekines sėdynes galima apsukti 180 laipsnių kampu, todėl kelionėje čia sėdėdami vienas priešais kitą ramiai gali bendrauti mažiausiai keturi žmonės.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: nusipelniusių Lietuvos medikų apdovanojimai 2024