Rado būdą išvengti didžiosios dalies vilkikų prastovų

Neplanuotos prastovos yra viena didžiausių problemų, su kuria susiduria transporto įmonės.

Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Jei sunkvežimis internetu susietas su servisu, meistrai gali iš anksto numatyti, kada galima laukti gedimo.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

lrytas.lt

May 19, 2015, 11:55 AM, atnaujinta Nov 28, 2017, 12:53 AM

Be nepatogumų vairuotojui, prastovos taip pat reiškia neplanuotas išlaidas, prarastas pajamas, o blogiausiu atveju – ir prarastą reputaciją užsakovo akyse.

Volvo Trucks“ atliktas tyrimas atskleidė, kad neplanuotų prastovų skaičių galima sumažinti net 80 proc.

Kompanijos teigimu, ilgalaikėje perspektyvoje neplanuotų prastovų neliks visiškai. To pasiekti padės internetu susieti sunkvežimiai, kurie atvers visiškai naujas prevencinės techninės priežiūros galimybes.

„Transporto paslaugų verslas jau dabar turi tenkintis itin nedidelėmis pelno maržomis, tad neplanuotos prastovos transporto įmonėms gali atsiliepti itin skaudžiai. Todėl turime kuo tiksliau žinoti prastovas sąlygojančias priežastis ir padėti klientams bei vairuotojams didinti veiklos efektyvumą ir pelningumą“, – sakė „Volvo Trucks“ kokybės ir eksploatacinės parengties direktorius Hayderis Wokilas.

Siekdami gauti daugiau žinių apie transporto įmonių našumo didinimo galimybes, „Volvo Trucks“ penkerius metus vykdė tyrimą, kuriame buvo analizuojami realūs duomenys, surinkti iš 3500 sunkvežimių.

Šių autentiškų statistinių duomenų pagrindu kompanija atliko sudėtingas kompiuterines simuliacijas, leidusias sukurti įvairias situacijas ir analizuoti kaip, kodėl ir kada sunkvežimiai patyrė neplanuotų prastovų. Šio tyrimo tikslas buvo suprasti, dėl ko kyla prastovos ir kaip galima jų išvengti.

„Studija aiškiai parodė, kad galėdami realiu laiku stebėti sunkvežimio darbą bei jo svarbiausių komponentų būklę, galima geriau planuoti techninės priežiūros darbus. Esame tikri, kad prastovas galime sumažinti net 80 proc., jei sunkvežimio techninė priežiūra atliekama laiku ir pagal realią jo būklę,“ – sakė H.Wokilas.

Viena iš svarbiausių sąlygų, leidžiančių sumažinti neplanuotų prastovų skaičių, yra galimybė numatyti techninės priežiūros poreikius konkrečiam sunkvežimiui. Tai galima padaryti, kadangi šiuolaikiniai sunkvežimiai yra internetu susieti su serviso centru.

„Turėdamas galimybę nuotoliniu būdu ir realaus laiko režimu stebėti sunkvežimį, technikas gali pasiūlyti atvykti į serviso centrą gerokai prieš įvykstant gedimui bei iš anksto užsakyti reikiamas dalis.

Ne mažiau svarbu yra tai, kad serviso specialistas gali ir atidėti numatytą vizitą į servisą, jei svarbiausi sunkvežimio komponentai dėvisi lėčiau, nei planuota, taip sutaupydamas nemažai laiko transporto įmonei bei vairuotojui,“ – sakė H.Wokilas.

Nors „Volvo Trucks“ šioje srityje jau sukaupė patirties, H.Wokilo nuomone, prevencinės techninės priežiūros vystymas dar yra kūdikystės stadijoje.

„Šioje srityje matome milžinišką potencialą. Internetu susieti sunkvežimiai yra tiesus kelias siekiant visiškai išvengti neplanuotų prastovų,“ – sakė jis.

Neplanuotos prastovos

Prastova vadinama situacija, kai sunkvežimis negali atlikti jam skirtos užduoties dėl techninių priežasčių. Tokia būsena yra priešinga situacijai, kuomet sunkvežimis yra paruoštas išvažiuoti į reisą (kitaip dar vadinama „eksploatacine būkle“).

„Volvo Trucks“ tyrimas atskleidė, kad vidutinis neplanuotos prastovos nuostolis Europos transporto įmonei yra apytiksliai 1000 eurų (į šią sumą įtraukti tiesioginiai kaštai, pavyzdžiui, sunkvežimio nuvilkimas iki serviso, remonto paslaugų kaina, administraciniai bei kiti mokesčiai ir prarastos pajamos, neįvertinant sugadinto krovinio ar prarastos reputacijos).

Kaip buvo atliekamas tyrimas:

Tyrimą (duomenų vertinimą ir simuliaciją) atliko „Volvo Group“ pažangiųjų technologijų ir tyrimų padalinys, atsakingas už eksploatacinės būklės lygio užtikrinimo bei serviso paslaugų sprendimus.

Buvo remiamasi penkerių metų laikotarpio duomenimis, surinktais iš realiomis sąlygomis eksploatuojamų 3500 „Volvo“ sunkvežimių, kurių kiekvieno metinė rida daugiau nei 120 tūkst. km.

Remiantis šiais duomenimis buvo atliktos įvairių situacijų simuliacijos, padedančios nustatyti kaip būtų galima išvengti nenumatytų prastovų.

Surinktos informacijos pavyzdžiai: konkrečių prastovų priežastys ir sunkvežimio eksploatacija, pavyzdžiui – darbinių stabdžių naudojimas.

„Volvo Trucks“ internetu susieti sunkvežimiai yra „Volvo FH16“, „Volvo FH“, „Volvo FM“, „Volvo FMX“ ir „Volvo VN“ serija, o taip pat „VHD“, ir „VM“ sunkvežimiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.