„Tesla“ elektromobiliai išmoko pasitikti vairuotojus

Būti „Tesla Model S“ savininku – neeilinė patirtis. Atsibudę vieną rytą šios kompanijos klientai suprato, kad per naktį jų automobiliai išmoko važiuoti savarankiškai.

Kol kas „Tesla“ išsikvietimo funkcija veikia tik maždaug 10 metrų atstumu, tačiau po dvejų metų elektromobiliai savarankiškai turėtų važinėti po visą šalį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas „Tesla“ išsikvietimo funkcija veikia tik maždaug 10 metrų atstumu, tačiau po dvejų metų elektromobiliai savarankiškai turėtų važinėti po visą šalį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 21, 2016, 3:57 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 1:06 PM

Būtent taip nutiko po to, kai Elono Musko vadovaujama kompanija išplatino naujausią programinės įrangos atnaujinimą.

Belaidžiu ryšiu įdiegta 7.1 versija atnešė nemažai pakeitimų, o svarbiausi iš jų – autopiloto sistemoje.

Nuo šiol „Tesla“ sedanų savininkai turi galimybę išsikviesti savo automobilius. Jie iš stovėjimo aikštelių ar garažų gali išvažiuoti be vairuotojo.

Naujosios funkcijos galimybės kol kas ribotos. Išsikviesdamas automobilį vairuotojas gali būti nutolęs nuo jo ne didesniu kaip 10 metrų atstumu. Taip pat privalu stebėti visą procesą ir esant poreikiui, pačiam valdyti automobilį.

Be to, pagal „Tesla“ reikalavimus, ji gali būti naudojamas tik privačioje teritorijoje, kurios paviršius yra lygus.

Įveiks visą šalies teritoriją

Kol kas ši funkcija tik eksperimentinė, tačiau E.Muskas tikisi, kad per artimiausius dvejus metų ji gerokai patobulės.

„Tesla“ įkūrėjo teigimu, tiek laiko užteks tam, kad automobilį jau būtų įmanoma išsikviesti būnant skirtinguose šalies kraštuose.

Elektromobilis savarankiškai įveiks maždaug 4500 km siekiantį atstumą nuo Niujorko iki Los Andželo ir susiras jį išsikvietusį žmogų.

Natūralu, kad prieš leisdamasis į tokią tolimą kelionę automobilis taip pat turės būti išmokęs ir pasikrauti baterijas.

„Tesla“ programinės įrangos atnaujinimas įvyko prieš pat 2016 m. CES parodą Las Vegase. Čia autonominis valdymas ir pažangi programinė įranga buvo dvi karščiausios temas automobilių gamintojų gretose.

E.Musko manymu, autonominių automobilių galutiniam parengimui dar prireiks nuo dviejų iki trijų metų.

Savarankiškai stoja į vietą

7.1 programinės įrangos atnaujinimas taip pat įgalino „Tesla“ sedaną savarankiškai įvažiuoti į stovėjimo vietą – tiek parkuojant lygiagrečiai, tiek ir statmenai.

Elektromobilis nuo šiol gali pats valdyti vairą keliuose be centrinės skiriamosios juostos. Tačiau tokiuose ruožuose ši funkcija veiks tik neviršijant leistino greičiau daugiau kaip 10 km/val.

Siekiant užtikrinti saugumą, taip pat buvo įdiegtas ir greičio koregavimas posūkiuose. Davikliams nuskenavus kelio vingį autopilotas atitinkamai sumažins greitį.

„Tesla“ programinė įranga atnaujinama naudojantis belaidžiu ryšiu. Analogišką technologiją šiuo metu plėtoja ir „Ford“, „General Motors“ bei BMW.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.