„Kia“ pristatė savo pirmąjį visiškai hibridinį modelį

„Kia Motors“ Čikagos automobilių parodoje pristatė „Niro Hybrid Utlity“ – hibridinį padidinto pravažumo automobilį.

Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmasis „Kia“ hibridinis modelis – visureigis „Niro“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Feb 18, 2016, 9:05 AM, atnaujinta Jun 7, 2017, 4:50 PM

Gamintojas tikisi, kad naujasis „Niro“ užims tvirtą poziciją tiek hibridinių, tiek ir kompaktinių miesto visureigių rinkos segmentuose.

„Subkompaktinių visureigių segmentas ir toliau išlieka vienas sparčiausiai augančių segmentų pasaulyje, o „Niro“ yra apsiginklavęs unikaliai patraukliu ir praktišku privalumų paketu, kokio pirkėjai nėra matę“, – sakė „Kia Motors America“ (KMA) Produktų planavimo viceprezidentas Orthas Hedrickas.

„Niro“ modelis bus parduodamas kaip dar vienas draugiškas aplinkai automobilis, kuriuos puošia specialus prekinis ženklas „Kia Motors EcoDynamics“.

Anksčiau šį prekinį ženklą reprezentavo tokie modeliai kaip „Optima Hybrid“ ir „Soul EV“, tačiau „Niro“ yra pirmasis „Kia“ modelis, turintis unikalią „eco-car“ platformą, kuri yra ypač svarbus komponentas vystant „žaliuosius“ tikslus.

„Nehibridinis“ dizainas

„Kia“ dizaino centruose Irvine (Kalifornijoje) ir Namyange (Korėjoje) sukurtas „Niro“ atrodo nebūdingai kitiems hibridiniams automobiliams. Tikri šio prekinio ženklo gerbėjai atpažins „Kia“ logotipu pažymėtas priekines groteles.

Prietaisų skydelis yra neperpildytas, aiškus. Į akis iš karto krenta spalvoti informaciniai ekranai, o valdymo mygtukai išdėstyti taip, kad visada būtų po ranka. Automobilis turi 2700 mm ratų bazę ir aukštą kėbulo konstrukcijai.

Aukštos įtampos baterijų blokas, skirtas hibridinei pavarai, sumontuotas po galinėmis sėdynėmis, taigi automobilio bagažinėje lieka daugiau vietos daiktams ir kroviniams.

Prie tylesnės aplinkos kūrimo taip pat prisidėjo specialus akustinis priekinis stiklas ir aerodinaminiai šoniniai veidrodėliai.

Gamintojo teigimu, inžinieriai taip pat daug dirbo, bandydami išspręsti prigimtines, su hibridiniais automobiliais siejamas problemas.

Tam, kad kuo labiau sumažintų triukšmo ir vibracijos lygį, jie naudojo specialias variklio tvirtinimo detales, vienodo ilgio varančiuosius velenus, netgi specialų slopintuvą vairo kolonėlėje, kuris skirtas iki minimumo sumažinti vibracijas, perduodamas per vairą. Apriboti triukšmą ir vibraciją taip pat padeda speciali izoliacinė danga po grindimis ir ant lubų.

Nauja platforma

„Niro“ platforma buvo sukurta taip, kad sugebėtų išlaikyti benzininę-elektrohibridinę konstrukciją. Todėl jai pagaminti buvo panaudota 53 proc. ypač tvirto plieno (AHSS), užtikrinančio ne tik tvirtumą, bet ir lengvumą.

Platus karšto komponentų štampavimo ir struktūrinių klijų panaudojimas padidina kėbulo atsparumą sukimui, standumą ir struktūrinį vientisumą. Inžinieriai tikisi, kad „Niro“ automobilių saugumo testuose sulauks maksimalaus įvertinimo.

„Niro“ kūrėjams buvo ypatingai svarbu sumažinti bendrą jo svorį, todėl specialus itin tvirto plieno AHSS lydinys buvo naudojamas ne tik kėbulo konstrukcijoje, bet ir kitų detalių kūrimui, pavyzdžiui, sėdynių rėmams.

Be to, inžinieriai variklio ir bagažinės dangčių, stabdžių apkabų, kai kurių pakabos elementų gamybai rinkosi aliuminį. Stabdžio pedalas pagamintas iš armuoto plastiko. Galų gale inžinieriai tradicinį 12 voltų akumuliatorių pakeitė lengvesne, didesnę įtampą generuojančia ličio jonų polimerų baterija.

Nauja hibridinė konstrukcija

„Niro“ hibridinės konstrukcijos komponentų sąrašas prasideda nauju, specialiai hibridiniams modeliams pritaikytu 1,6 l GDI keturių cilindrų „Kappa“ varikliu.

103 AG galią išvystantis naujasis Atkinsono ciklu veikiantis variklis, išmetamųjų durų aušintuvas (EGR) ir tiesioginis degalų įpurškimas (GDI) užtikrina maksimalų efektyvumą.

43 AG variklis hibridinės pavaros elektros variklis suderintas su benzininiu varikliu. Abu kartu jie išvysto 146 AG ir 264 Nm sukimo momentą.

Variklio galia ratams perduodama per patobulintą antros kartos šešių pavarų automatinę transmisiją su dviguba sankaba (DCT). Hibridinę sistemą energija aprūpina 1,56 kWh ličio jonų polimerų baterija, sumontuota po galinėmis sėdynėmis.

Gerokai supaprastinta hibridinė sistema tolygiai perduoda galią priekiniams ratams.

Kuriant automobilį didelis dėmesys taip pat buvo skiriamas stabdžių sistemai. Įgiję patirties gaminant dviejų kartų „Optima Hybrid“ modelius ir „Soul EV“ elektromobilį, „Kia“ inžinieriai sukūrė regeneracinę sistemą, kuri sujungta su hidrauline stabdžių sistema.

Kaip ir kitos „Kia“ transporto priemonės, „Niro“ galės pasiūlyti pažangiausias pagalbos ir patogumo technologijas: „Blind Spot Detection“ sistemą, „Rear Cross Traffic Alert“ ir „Lange Change Assist“ funkcijas, „Smart Cruise Control“, „Lane Departure Warning“ bei „Autonomous Emergency Braking“ sistemas.

Modelis turės ir šį tą nauja – tai „Eco-DAS“ (Driver Assistance System) sistema, turinti „Coasting Guide“ ir „Predeictive Energy Control“ funkcijas. „Coasting Guide“ funkcija yra atsakinga už degalų taupymo optimizavimą.

Šiam tikslui pasiekti ji sufleruoja vairuotojui, kada judėti laisvąja eiga (nuimti koją nuo akceleratoriaus), o kada pradėti stabdyti. Tuo tarpu „Predictive Energy Control“ funkcija, naudodamasi navigacinės sistemos ir „Cruise Control“ sistemos duomenimis, atsižvelgdama į topografinius pokyčius kelyje valdo energijos srautus, nustatydama, kada geriausia krauti bateriją.

Panašias sistemas turi kai kurie prabangūs vokiški automobiliai, o ši „Kia“ sistema yra pirmoji rinkoje, stebinti ir valdanti energijos srautus bei atsižvelgianti ne tik į kelio posūkius, bet ir į tai, ar automobilis važiuoja įkalne ar nuokalne.

Dar vienas labai svarbus jos privalumas – „Smart Air Intake“ funkcija, kuri, reguliuoja oro pūtimą į saloną. Ši sistema atjungia oro kondicionierių, tačiau prireikus jį vėl įjungia, jeigu ima rasoti automobilio langai.

„Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ technologijas palaikanti naujausia „UVO eServices“ paslaugų sistemos versija siūlo net 14 virtualių paslaugų. Ją papildo 8 GB talpos muzikos failų talpykla bei galimybė naudotis tokiomis aplikacijomis kaip „Pandora“ ir „Soundhound“ 7 colių lietimui jautriame ekrane.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.