Milžiniška „Tesla“ sėkmė virsta Elono Musko prakeiksmu

Sakoma, kad neklysta tik tie, kurie nieko nedaro. Jeigu kažko imiesi labai tikėtina, kad ne visi priimti sprendimai turės vien tik teigiamas pasekmes.

Rizikingi Elono Musko sprendimai iki šiol pasiteisino, tačiau tam gali ateiti galas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rizikingi Elono Musko sprendimai iki šiol pasiteisino, tačiau tam gali ateiti galas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 9, 2016, 8:04 PM, atnaujinta May 26, 2017, 2:51 AM

Silicio slėnyje veikiančios kompanijos taip pat vadovaujasi filosofija, kad aukštumų pasiekia ne tie, kurie neklysta, o tie kurie mokosi iš savo klaidų. Visgi net šiame išmaniųjų technologijų lopšyje baigtis, prie kurios artėja „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas būtų laikoma visiška katastrofa.

JAV rinkos apžvalgininkas Matthew DeBordas pavyzdžiu daugeliui senųjų automobilių gamintoju laikomai kompanijai piešia ne pačią šviesiausią ateitį.

Išsamiai naujojo „Tesla Model 3“ sėkmę nagrinėjęs specialistas pažymi, kad nors bendrovės pirmojo ketvirčio rezultatai buvo geresni nei buvo prognozuota, iš esmės pakeista strategija nulems netikėtas pasekmes.

Sunkiai pasiekiamas tikslas

Praėjusiais metais maždaug 50 tūkst. automobilių pristačiusi „Tesla“ iki 2018 metų gamybos apimtis siekia pasididinti dešimt kartų.

500 tūkst. elektromobilių per metus tikslas senai žinomas, tačiau užsibrėžta data – nauja. Anksčiau amerikiečių kompanija skelbė, kad tai bandys pasiekti iki 2020 metų.

Pakeisti strateginius planus paskatino 400 tūkst. išankstinių užsakymų, kurių „Tesla“ sulaukė pristačiusi masinei rinkai skirtą 35 tūkst. dolerių (31 tūkst. eurų) kainuosiantį „Model 3“.

Elektromobilis turėtų pasirodyti 2017 metais, tačiau jau dabar klientai pasiryžę mokėti 1 tūkst. dolerių (880 eurų) užstatą ir laukti kiek tik reikės. Taip kompanija gavo nedidelę paskolą be palūkanų, tačiau patenkinti įspūdingo skaičiaus klientų lūkesčius – rimtas iššūkis.

Iš tiesų mažai kas tiki, kad „Tesla“ pavyks tai padaryti, nes toks gamybos pajėgumų pakėlimas būtų didžiausias nuo tų laikų, kai Henris Fordas paleido pirmąjį konvejerį.

Verta pažymėti, kad tokiems industrijos veteranams kaip „Ford“, „Toyota“ ar „General Motors“ pajėgumų padidinimas nuo 50 iki 500 tūkst. automobilių nebūtų didelė problema.

Šie koncernai įvairiose pasaulio vietose turi ne vieną gamyklą ir yra sukaupę didžiulę patirtį. Esant poreikiui jei tokį pokytį galėtų pasiekti per šešis mėnesius.

Tuo metu „Tesla“ didžiąją savo istorijos dalį gamino vieną „Model S“ sedaną vienintelėje Šiaurės Kalifornijoje esančioje gamykloje.

Nesugeba užtikrinti kokybės

Dabar amerikiečiai turi papildomą gamyklą Olandijoje ir pradėjo surinkinėti „Model X“ visureigius, tačiau pastarąjį modelį kankina kokybės kontrolės problemos.

„Tesla“ pasiekimai ir E.Musko aiški vizija stebina, tačiau kompanija susiduria su vis daugiau nesklandumų gamindama automobilius ir tai neramina.

Pats vadovas tai puikiai žino, rinkos apžvalgininkams jis ne kartą yra minėjęs, kad nors „Tesla“ gali pasigirti efektingu dizainu ir šiuolaikinėmis technologijomis, tačiau surinkimo kokybė kol kas kenčia.

E. Muskas taip pat vis dažniau prabyla apie tai, kad pagaminti automobilį nėra taip paprasta.

Aiškindamas, kodėl nesklandumai su detalių tiekėjais gali lemti tai, kad elektromobilis nebus surinktas laiku jis keletą kartų įvardino, kad „Model 3“ gamybai reikia iki 7 tūkst. detalių.

Tačiau visi žino, kad automobilį sudaro gausybė detalių, o didieji gamintojai išmoko su tuo susidoroti.

Taip pat tokie E. Musko pareiškimai prieštarauja vienam iš esminių „Tesla“ pranašumų – elektromobiliai turėtų būti paprastesni, o jų gamyba ne tokia komplikuota kaip vidaus degimo variklius turinčių modelių.

Be to, tai kiša koją dar vienam „Tesla“ koziriui – inovatyvumui. Kai dauguma pirkėjų sulauks savo „Model 3“, gali būti, kad kiti gamintojai bus pristatę dar įspūdingesnių modelių.

Kompanija rizikavo ne kartą

E.Muskas ne kartą stebino priimdamas rizikingus sprendimus. Kai 2008 metais kompanijai grėsė bankrotas, jis nusprendė dalį akcijų parduoti „Daimler“ ir „Toyota“ koncernams, kurie ilgainiui tapo jo konkurentams.

Taip pat sutiko pasidalinti kompanijos patentuotomis technologijomis, kad elektromobilių raidai galėtų įpūsti naujos gyvybės.

Drąsus žingsnis buvo ir ryžtis didžiulės baterijų gamyklos statyboms Nevadoje. Tačiau iki šiol E.Muskui viskas baigdavosi sėkmingai.

Dabar vėl kyla abejonių dėl kompanijos ateities. Net jei atsižvelgdami į „Tesla“ pasiekimus nuspręstume, kad gamybos apimtis pavyks padidinti tiek, kiek reikia, niekas negali garantuoti, kad 2018 metais „Model 3“ jau bus paruoštas.

O jei ir bus paruoštas, ar pirkėjai nenusivils jo kokybe? 

Kalifornijoje kol kas buvo pristatytas tik prototipas, o realaus automobilio dar teks gerokai palūkėti.

E.Musko kompanijos ateityje – pavojingai didelis kiekis nežinomųjų. Tačiau galbūt skandalinga nesėkmė yra geriau už lėtą verslo gaišinimą.

Belieka tik tikėtis, kad žmonės, kurie trokšdami klestėjimo investavo į „Tesla“ kompaniją 27 mlrd. dolerių (23,7 mlrd. eurų) supranta, kokia yra jų padėtis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.