BMW 7 istorija: kaip gimė vokiška svajonė

Vokietijos automobilių koncernas 2015-aisiais pristatė didžiausią savo premjerą – naują BMW 7 seriją.

Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmosios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Penktos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Šeštos kartos BMW 7.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (28)

Lrytas.lt

Jun 24, 2016, 4:01 PM, atnaujinta May 20, 2017, 6:06 PM

Tai jau šešta BMW flagmano karta.

Šios serijos automobilių istorija prasidėjo 1977 metais, kai nuo konvejerio nuriedėjo pirmas BMW 7 serijos automobilis. Nuo to laiko BMW 7 pavadinimas tapo prabangos, inovacijų ir sportiškumo sintezės sinonimu.

8-tajame dešimtmetyje, prieš išleidžiant pirmąjį BMW 7, rinkoje kitų gamintojų siūlyti modeliai galėjo pasigirti, kad yra dideli, solidūs, patogūs ir brangūs automobiliai, bet nė vienas jų nepasižymėjo sportiškumu.

Epochos pradžia

1977 metais pristatytas pirmos kartos BMW 7 serijos sedanas kompanijos modelių gamoje pakeitė BMW 2500.

Šis buvo nemažas sportiškas sedanas, greitas ir gerai valdomas, tačiau jis negalėjo konkuruoti su to meto „premium“ segmento lyderiais.

O BMW 7 jau buvo aprūpintas viskuo, ką tik tuo metu galėjo pasiūlyti Europos automobilių pramonė: šiame modelyje buvo visų ratų diskiniai stabdžiai, ABS, svyravimus stabdant kompensuojanti pakaba, daugiasluoksniai šilumos nepraleidžiantys stiklai, centrinis užraktas, klimato kontrolės ir kruizo kontrolės sistemos, borto kompiuteris ir kitos inovacijos.

Pirmos kartos BMW 7 automobiliai buvo aprūpinti šešių cilindrų benzininiais varikliais, kurių galia svyravo nuo 125 kW/170 AG iki 185 kW/252 AG.

Galingiausia Europoje gaminta versija BMW 745i buvo aprūpinta 3,2 litro darbo tūrio šešių cilindrų varikliu su turbokompresoriumi.

BMW pardavė daugiau nei 285 tūkst. vienetų pirmos kartos BMW 7.

BMW 7 serijos sėkmę rinkoje įtvirtino antroji karta, kuri debiutavo 1986 metais. Vokiečiai pagamino daugiau nei 311 tūkst. tokių automobilių.

Gamykliniu indeksu E32 žymėtas automobilis gavo elegantišką ir veržlų kėbulą, po kuriuo slėpėsi dar neregėtos naujovės. Viena iš jų – 1987 metais pristatytas pirmas V12 tipo variklis.

Po BMW 750i variklio dangčiu debiutavęs motoras tapo tikra sensacija – 220 kW/300 AG variklis prabangiam sedanui leido spurtuoti iki 100 km/val. greičio per 6,6 sek., o maksimalus automobilio greitis buvo apribotas ties visiems mums dabar įprasta 250 km/val. riba.

Būtent šiame BMW modelyje buvo pradėta tradicija riboti maksimalų automobilių greitį ties šia riba.

Kelias link sportiškumo

1994 metais debiutavo jau trečios kartos BMW 7. Automobilio stilius tapo dar sportiškesnis. Be įprastų galingų benzininių motorų E38 gamykliniu indeksu žymėtuose automobiliuose debiutavo ir dyzeliniai motorai.

Automobilis išsiskyrė technologinių inovacijų gausa ir turtinga įranga. Pirkėjai galėjo užsisakyti automobilį su telefonu, šaldytuvu ar navigacijos sistema, šis BMW 7 buvo aprūpintas ne tik įprasta ABS, bet ir DSC, EDC ir stabilumo kontrolės sistemomis. Daug šios kartos automobilių dar važinėja ir šiomis dienomis.

Ketvirtos kartos BMW 7 nuo konvejerio riedėjo nuo 2001 iki 2008. Šis automobilis išsiskyrė gana revoliucinga išvaizda. Tai vyriausiojo BMW dizainerio Chriso Bangle'o nuopelnas, kuris konkurse palaimino patį drąsiausią projektą.

Pradžioje prieštaringai automobilinės spaudos įvertintas automobilis pirkėjų buvo sutiktas išskėstomis rankomis – šis automobilis tapo geriausiai parduodamu visų laikų BMW 7.

Jų koncernas pardavė daugiau nei 343 tūkstančius. Beje, šiame modelyje debiutavo ir „iDrive“ sistema, leidžianti vienoje vietoje valdyti telefoną, navigacijos, klimato kontrolės ir pramogų sistemas.

2008 metų Paryžiaus automobilių salone debiutavo penktos kartos BMW 7. Automobilis buvo gaminamas su galinių ar visų ratų pavara.

Be įprastų benzininių ar dyzelinių variklių šios kartos „septintuko“ pirkėjai nuo 2010 metų galėjo rinktis ir hibridine jėgaine aprūpintą versiją – „BMW ActiveHybrid 7“. Penktos kartos BMW 7 modifikacijų gamoje taip pat buvo ir nedidelėmis serijomis gamintas „BMW Hydrogen 7“.

Tai automobilis, galintis naudoti dvi degalų rūšis – benziną ir skystą vandenilį. Nemaža dalis penktos kartos BMW 7 pakabos komponentų buvo pagaminti iš aliuminio, tai leido dar pagerinti automobilio valdymo tikslumą.

Sedane debiutavo dviejų pakopų stabdžių žibintai, pirkėjai galėjo užsisakyti ir adaptyvius, kelio posūkius sekančius priekinius žibintus.

Naujasis BMW 7 tęsia tradicijas

Šį mėnesį pristatytas naujasis BMW 7 sedanas tęsia geriausias pirmtakų tradicijas. Iš išorės 7 serijos modelis tapo modernios, sportiškai elegantiškos, prabangios išvaizdos. Į akis išsyk krenta priekiniai žibintai, kurie yra lazeriniai, panašūs kaip diegiami BMW i8.

Ne ką mažiau prabangos ir išskirtinių technologijų yra ir BMW 7 viduje: čia naudojamos tik aukščiausios kokybės medžiagos – oda, metalas, medis; įvairus ir įspūdingas salono apšvietimas, kurio spalvą galima lengvai pasikeisti jutikliniame ekrane.

Lietimui jautrus ekranas įdiegtas ir centriniame prietaisų skyde. Kas naujo – jį valdyti galima ne tik liečiant ar tobulai veikiančiomis balso komandomis, bet ir gestais – piršto judesiu galima pagarsinti ar nutylinti garso sistemą, atsiliepti į skambutį, rankos mostu jį atmesti ir pan.

Naujasis BMW 7 sedanas tapo 130 kg lengvesnis nei jo pirmtakas – koncernas teigia, kad tai bus lengviausias automobilis tarp savo konkurentų. Na o viena unikaliausių technologijų, integruota į naujosios kartos BMW 7 – autonominio parkavimo galimybė.

Vairuotojas gali pastatyti automobilį ar jį išvaryti iš parkavimo vietos nesėdėdamas už vairo – tiesiog paliesdamas automobilio rakte integruotą lietimui jautrų ekraną.

BMW 7 kūrėjai tikina, kad naujas modelis taip pat bus efektyviausias savo segmente. Automobilis bus siūlomas su dviem benzininiais arba dviem dyzeliniais motorais, taip pat su hibridine pavara.

Hibridinė, iš tinklo įkraunama BMW 740e versija turės 2 l 190 kW/258 AG galios benzininį ir 70 kW/95 AG galios elektros variklius. Hibrido degalų sąnaudos 100 km tesieks 2,1 litro, o vien elektros pavara sedanas galės nuvažiuoti iki 40 km atstumą ir išvystyti maksimalų 120 km/val. greitį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.