Lietuvos keliuose bręsta permainos

Dar neseniai dažnam Lietuvos vairuotojui vienintelė vieta įsigyti automobilį buvo naudotų mašinų turgus ar skelbimai. Bet pastaruoju metu jie vis dažniau užsuka ir į naujų automobilių salonus.

Lietuvos keliuose vis daugėja naujų automobilių.<br>T.Bauro nuotr.
Lietuvos keliuose vis daugėja naujų automobilių.<br>T.Bauro nuotr.
Pagal statistiką gatvėse turėtų knibždėti „Fiat“, tačiau taip nėra.<br>D.Umbraso nuotr.
Pagal statistiką gatvėse turėtų knibždėti „Fiat“, tačiau taip nėra.<br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos keliuose vis daugėja naujų automobilių.<br>T.Bauro nuotr.
Lietuvos keliuose vis daugėja naujų automobilių.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Jan 18, 2017, 4:08 PM, atnaujinta Apr 11, 2017, 11:28 PM

Mūsų šalies keliuose akivaizdžiai daugėja naujų automobilių.

2016 metais Lietuvos naujų automobilių rinka išaugo įspūdingai – net 19 proc. Tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, pernai mūsų šalyje buvo įregistruoti 23 075 nauji automobiliai, o užpernai per metus jų buvo įregistruota 19 440.

Tiesa, ne visi jie lieka Lietuvoje. Pagal registravimo duomenis, Lietuvos gatvės turėtų būti pilnos itališkų „Fiat“, bet iš tiesų dauguma jų išvyksta į užsienį.

Pavyzdžiui, gruodį „Fiat 500“ mūsų šalyje pirmavo tarp asmeninės paskirties automobilių, jų buvo įregistruota net 197, bet dar mėnesiui nesibaigus visi, išskyrus vieną, buvo išregistruoti.

Populiariausi tik popieriuje

„Autotyrimų“ vadovas Robertas Cickevičius patvirtino, kad „Fiat“ Lietuvoje formaliai yra populiariausias prekės ženklas – jų per metus įregistruota net 3917, bet kartu jų daugiausia ir reeksportuojama.

Tačiau „Fiat“ atstovybės „Autobrava“ vadovas Andrius Mockaitis to nesureikšmino. Pasak jo, įmonė užsiima „Fiat“, „Alfa Romeo“, „Maserati“ automobilių importu į Baltijos šalis ir jų pardavimu mažmeninės prekybos atstovams, o vėliau neturi įtakos tam, kur ir kaip pirkėjai naudos šiuos automobilius.

„Bet kuriuo atveju vargu ar tai turi kokį nors poveikį naujų automobilių rinkai Lietuvoje. Ją labiausiai veikia palanki ekonominė aplinka, kylantis gyvenimo lygis, geros finansavimo sąlygos bei brangstantis nenaujų automobilių išlaikymas.

Būtent šie veiksniai labiausiai skatins naujų automobilių rinkos plėtrą Lietuvoje ir per 2017 metus. Mūsų bendrovė taip pat planuoja dar geresnius rezultatus negu praėjusiais metais“, – tvirtino jis.

Kad reeksportas neturi pernelyg didelės reikšmės padėčiai Lietuvos keliuose, patvirtino ir Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva. Anot jo, ši verslo schema svarbi tik tuo užsiimančioms įmonėms, o bendroje Lietuvos rinkoje ji tik iškraipo statistinius duomenis.

Mat, atmetus reeksportuotus automobilius, praėjusiais metais metų rinka augo kukliau – maždaug 16 proc.

Randa nebrangių modelių

Pernai itin smarkiai augo ne pačių prabangiausių markių paklausa – „Toyota“, „Renault“ ir „Kia“ pasistiebė 30–40 proc., o „Peugeot“, pasikeitus atstovams, atliko net 65 proc. šuolį.

Taip pat vairuotojai liko ištikimi tradiciškai mėgstamiems prekių ženklams – rinkos lyderiu išliko „Volkswagen“, tarp populiariausių įsitvirtino „Škoda“, „Ford“ ir „Opel“.

Lietuviai neabejingi ir prabangiausiems automobiliams. Pasiturinčius vairuotojus ypač sužavėjo visureigiai „Bentley Bentayga“, tad per metus Lietuvoje įregistruoti net 7 nauji „Bentley“, taip pat prašmatnus kabrioletas „Rolls-Royce Dawn“ ir sportinis „Ferrari 488“.

Bendrovės „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė Justė Šataitė tvirtino, kad vairuotojus labiausiai domina patys naujausi modeliai, taip pat daug dėmesio sulaukia nedideli miesto visureigiai.

Pasak R.Knyvos, pernai aktyviai buvo perkami automobiliai asmeniniam naudojimui, bet vis dėlto daugiau įtakos rinkai turėjo parkus atnaujinančios įmonės.

„Kalbant apie vidaus vartojimą, augimas yra ryškus, bet ne toks didelis, kad galėtume sakyti, jog įvyko lūžis. Nors finansavimo sąlygos šiuo metu palankios, rimtesnės privačių pirkėjų bangos dar nematyti“, – sakė R.Knyva.

Tiesa, jis pastebėjo, kad po truputį lietuviai darosi sąmoningesni ir renkasi paprastesnį naują automobilį vietoj prabangesnio naudoto.

Naujas ar naudotas

R.Knyvos manymu, kol kas lietuviai vis dar gerokai dažniau renkasi naudotą automobilį dėl šešėlinės ekonomikos įtakos.

Juk perkant naują automobilį būtina sumokėti pridėtinės vertės mokestį, o naudotų automobilių pardavėjai dažnai nurodo pirkėjui klastoti dokumentus ir pasirašyti, neva mašiną perka tiesiai iš vokiečio arba už mažesnę sumą, nei yra iš tikrųjų. Taip jie sutaupo penktadalį automobilio kainos.

„Visiškai logiška ir prasminga būtų žmogui, kuris dairosi į naudotus prabangius automobilius, peršokti į naują, nors ir ekonominės klasės. Jie funkcionalumo atžvilgiu lenkia 5–7 metų prabangius modelius“, – aiškino pašnekovas.

Tuo įsitikino ir vilnietis Gediminas, neseniai įsigijęs naują kompaktinės klasės modelį „Škoda Rapid“.

„Ankstesnį automobilį pirkau už maždaug 20 tūkst. litų (dabar tai būtų 5,8 tūkst. eurų). Ir vėl buvau numatęs išleisti panašią sumą, tik tarp naudotų automobilių neradau tinkančio ir patinkančio.

Norėjau maždaug 5 metų, o tokio senumo vokiškos mašinos jau kainavo 40 tūkst. litų ir daugiau. Už tiek jau galima nusipirkti naują mašiną, o ji turi daugiau privalumų. Pirmiausia – garantija.

Antra, pirkdamas naudotą niekada nežinai, ką ji patyrė su ankstesniu šeimininku. Trečia, gali visą automobilį komplektuoti sau, spręsti, ko reikia, ir pirkti būtent tai, ką nori“, – vardijo vilnietis.

Žvilgsnis į ateitį

O kas naujų automobilių rinkos laukia šįmet? Pašnekovų nuomonės dėl to išsiskyrė. R.Cickevičiaus manymu, augimas turėtų sulėtėti, nes kasmet parduoti penktadaliu daugiau mašinų vargu ar įmanoma.

Tačiau kiti automobilių verslo atstovai šįmet laukia dar geresnių metų. Ir J.Šataitė, ir A.Mockaitis prognozavo, kad šįmet rinka augs dar sparčiau, ypač miesto visureigių segmentas.

Tuo metu R.Knyva spėjo, kad jei Lietuvos valdžia imtų dar griežčiau kovoti su šešėline ekonomika, naujų automobilių rinkos proveržis būtų dar didesnis.

Populiariausi automobiliai Lietuvoje pagal markę

Markė vnt.

„Fiat“ 3917

„Volkswagen“ 2971

„Toyota“ 2699

„Škoda“ 1934

„Nissan“ 1461

Populiariausi automobiliai Lietuvoje pagal modelius

Modelis vnt.

„Fiat 500“ 2459

„Škoda Octavia“ 861

„Nissan Qashqai“ 794

„Volkswagen Passat“ 747

„Fiat 500X“ 691

Šaltinis: „Autotyrimai“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.