„Tesla“ pristatė pirmąjį elektrinį vilkiką: lietuvių pirkinys stulbina galimybėmis

Kaip jau tapo įprasta, šiek tiek vėliau nei buvo žadėjęs, Elonas Muskas pagaliau pristatė publikai pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.

Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Elonas Muskas pristatė pirmąjį „Tesla“ elektrinį vilkiką.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

2017-11-17 11:56, atnaujinta 2017-11-17 17:30

Iš karto po jo pristatymo Lietuvos krovinių vežimo bendrovė „Girteka Logistics" pranešė perkanti tokį vilkiką. Lietuviai ketina būti pirmieji Europoje, ėmę vežioti krovinius su „Tesla" sunkvežimiu.

„Lietuvos vežėjai naudoja šiuolaikiškus sunkvežimius, parkas naujas, tad nestebina, kad vienas iš mūsų narių perka „Tesla“ sunkvežimių. „Girteka“ – didelė kompanija, turinti daugybę užsakymų ir galės parinkti sunkvežimiui tinkamus maršrutus, kol nepakankamai išvystyta įkrovos stotelių infrastruktūra. Mažieji vežėjai šiai minutei tokios prabangos sau leisti negali. 

Manau, kad Lietuvos vežėjai bus tie, kurie drąsiai masiškai pirks elektrinius sunkvežimius, kai jie pasidarys konkurencingi. Nors mūsų parkas nėra pats didžiausias, vertinant jo kokybę, esame prie lyderių Europoje, neatsiliekame nuo naujovių, stengiamės jas įsisavinti ir taip konkuruojame tarptautinėse rinkose“, – sako asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Pastaraisiais mėnesiais dėl šios sunkiasvorio pasaulio žiniasklaidoje buvo kilęs nemenkas ažiotažas.

Vilkikas gerokai skiriasi nuo to, kuo elektromobilių gamintojas užsiėmė iki šiol, tačiau įsitraukti į pervežimų verslą visuomet buvo svarbi E. Musko didžiojo plano dalis.

Jis siekia apimti visas svarbiausias sausumos transporto sritis.

Vienu įkrovimu – 800 km

Kaip jau buvo pranešama anksčiau, „Tesla“ vilkikas yra varomas elektra ir yra iš dalies autonominis. Šiomis technologijomis buvo siekiama sumažinti sunkiojo transporto eksploatavimo išlaidas.

Baterijų talpa kol kas neįvardinama, tačiau gamintojas skelbia, kad vienu įkrovimu su pilna puspriekabe greitkeliu naujasis vilkikas galės įveikti 800 kilometrų.

„Tesla“ žada, kad dar didesnio galingumo „Megacharger“ greitojo įkrovimo stotelėse 640 kilometrų atstumui akumuliatorių bateriją bus galima įkrauti per 30 minučių.

Sunkvežimis turės keturis elektros motorus – du ant kiekvieno galinio tilto, kuris nors ir paslėptas po skydais yra sudvejintas.

Keliamojo galia sieks 36 tonas, o oro pasipriešinimo koeficientas – vos 0,36.

Serijinę elektrinių vilkikų gamybą planuojama pradėti 2019 metais.

Įspūdinga dinamika

Kitaip nei įprastuose sunkvežimiuose, „Tesla“ sunkiasvoryje vairuotojo vieta įrengta per vidurį kabinos.

E. Muskas sako, kad tai pagerina matomumą, tačiau labiau tikėtina, kad taip tiesiog norėta supaprastinti gamybą ruošiant šį modelį skirtingoms rinkoms.

Įsibėgėjimas nuo 0 iki 60 mylių per valandą (96 km/val.) be puspriekabės truks 5 sekundes, o su 36 tonų kroviniu – vos 20 sekundžių.

Su tokiu svoriu 5 proc. įkalnėje jis galės važiuoti maksimaliu 65 myliu per valandą (105 km/val.) greičiu.

„Tesla“ vilkikas taip pat bus aprūpintas sistema, kuri leis išvengti atvejų, kai slysdama puspriekabė aplenkia sunkvežimį.

Priekinis stiklas bus itin tvirtas – gamintojo teigimu, jis atlaikytų netgi atominės bombos sprogimą.

Vairuotojui manevravimą palengvins daugybė sumontuotų kamerų.

Žada neeilinį taupumą

„Tesla“ skelbia, kad šis vilkikas leis verslininkams sutaupyti. E. Musko teigimu, dyzelinio vilkiko eksploatacija vienai myliai (1,61 kilometro) bus 20 proc. brangesnė.

Žadama, kad įveikus 1 mln. mylių (1,61 mln. kilometrų) vien degalams vežėjai sutaupys mažiausiai 200 tūkst. dolerių (170 tūkst. eurų).

Taip pat vilkikas turėtų iš anksto pranešti apie būtiną aptarnavimą arba remontą ir taip sumažinti galimas prastovas.

Stabdymas, kurio metu generuojama elektros energija, turėtų leisti sumažinti stabdžių sistemos detalių dilimą.

„Tesla“ jau priima elektrinių vilkikų užsakymus, tačiau prašo 5 tūkst. dolerių (4,2 tūkst. eurų) užstato. Ar kompanijai pavyks įgyvendinti duotus pažadus, paaiškės maždaug po metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.