Lietuvoje šiemet per tris mėnesius parduota beveik 6,5 tūkst. naujų automobilių – 17,3 proc. daugiau nei pernai sausį-kovą, kai parduota 5,5 tūkst. automobilių.
Ne paslaptis, kad mūsų šalyje apie penktadalis automobilių yra reeksportuojami, tačiau reeksportas egzistuoja jau daugybę metų, todėl augimo dalis yra artima realiam naujų automobilių skaičiaus gatvėse didėjimui.
Augimas skiriasi
Sparčiau pardavimai augo tik Vengrijoje (29,8 proc.), Rumunijoje (28,6 proc.), Kroatijoje (28,4 proc.), Graikijoje (26,9 proc.) ir Bulgarijoje (26,2 proc.).
Latvijoje automobilių pardavimai per metus padidėjo 3 proc. iki 4,2 tūkst., Estijoje – 15,5 proc. iki 6,6 tūkstančio.
Vien kovą, palyginti su 2017-ųjų kovu, automobilių pardavimai Lietuvoje išaugo 34,5 proc. iki 2761 Latvijoje – smuktelėjo 2,8 proc. iki 1402, Estijoje – padidėjo 4 proc. iki 2278.
Visoje Europos Sąjungoje pardavimai šiemet ūgtelėjo 0,7 proc. iki 4,172 mln., o vien kovą – smuko 5,3 proc. iki 1,793 milijono.
Populiariausi šiemet buvo „Volkswagen“ automobiliai – jų parduota 453,5 tūkst., arba 4,7 proc. daugiau nei pernai pirmąjį ketvirtį.
Atspindi ekonominę padėtį
Per kovą visoje ES buvo parduota apie 1,79 mln. automobilių - tai pirmas metinis nuosmukis kovą nuo 2014 metų, skelbiama mėnesinėje ACEA ataskaitoje.
Naujų automobilių pardavimai dažnai yra laikomi ekonomikos atspindžiu - rodikliai žymiai krito po 2008 m. finansų krizės, bet, atmetus kelis nežymius nuosmukius, stabiliai kilo nuo 2013 m. rugsėjo.
Tarp didžiųjų ES rinkų naujų automobilių metiniai pardavimai kovą Jungtinėje Karalystėje sumažėjo 15,7 proc., Italijoje - 5,8 proc., Vokietijoje - 3,4 proc., tuo tarpu Prancūzijoje jie padidėjo 2,2 proc., Ispanijoje - 2,1 procento.
Per ketvirtį tarp gamintojų ES rinkoje toliau užtikrintai pirmavo 23,7 proc. rinkos užėmęs vokiečių koncernas „Volkswagen“.
Antroje vietoje atsidūrė 16,5 proc. rinkos užėmęs PSA, trečioje - „Renault“ su 9,9 proc. rinkos dalies, ketvirti ir penkti liko „Ford“ ir „Fiat Chrysler“ su atitinkamai 7 ir 6,9 proc. rinkos dalies.