„Toyota“ palaipsniui atsisako dyzelinių variklių – tai pajus ir lietuviai

Japonijos automobilių gamybos bendrovė „Toyota“ nuo gegužės mėnesio Baltijos šalyse palaipsniui atsisako lengvųjų automobilių, varomų dyzeliniais varikliais.

Lietuvoje daugiausia pirkėjų dėmesio pernai sulaukė hibridinis „Toyota RAV4 Hybrid“. <br>Gamintojo nuotr.
Lietuvoje daugiausia pirkėjų dėmesio pernai sulaukė hibridinis „Toyota RAV4 Hybrid“. <br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 4, 2018, 12:04 PM

Juos pakeis hibridiniai ir benzinu varomi automobilių modeliai. Šis sprendimas nebus taikomas „Land Cruiser“, „Hilux“, „Proace“ ir „Proace Verso“ modeliams, kurie ir toliau turės dyzelines versijas.

Išaugo hibridų paklausa

Hibridinių technologijų pradininkei „Toyota“ 2017-ieji Baltijos šalyse buvo lūžio metai, kadangi šiose valstybėse hibridinių automobilių buvo nupirkta daugiau nei varomų dyzeliniais varikliais.

2011 metais tik 3 proc. Baltijos šalyse parduotų „Toyota“ lengvųjų automobilių sudarė hibridiniai, 39 proc. – su dyzeliniai varikliais, 58 proc. – varomi benzinu.

Praėjusiais metais hibridinių automobilių skaičius išaugo iki 27 proc., dyzelinių nukrito iki 20 proc., o benzininių – iki 53 proc.

Lietuva buvo pirmoji iš Baltijos šalių, kur hibridinių automobilių parduota daugiau nei dyzelinių modelių – tai įvyko jau 2016 metais.

Pernai hibridinių modelių pirkėjų skaičius išaugo dar labiau ir pasiekė beveik 35 proc. Šis skaičius dvigubai viršijo dyzelinių automobilių pardavimus.

Anot įmonės atstovų, tokį pokytį lėmė didesnis degalus taupančių ir aplinką tausojančių „Toyota“ hibridinių automobilių modelių pasirinkimas bei augantis žmonių sąmoningumas.

Lietuva iš Baltijos valstybių išsiskiria sparčiausiai augančiu hibridinių modelių populiarumu, daugiausia pirkėjų dėmesio pernai sulaukė hibridinis „RAV4 Hybrid“.

Net 70 proc. šio modelio automobilių buvo hibridinės modifikacijos. Atitinkamai „Yaris Hybrid“ – 62 proc., o ir „Auris Hybrid“ – 38 proc.

Nulėmė patogumas

Pasak „Toyota Baltic AS“ generalinio direktoriaus Osvaldo Valentini, vis didėjanti hibridinių automobilių paklausa buvo pagrindinė priežastis, nulėmusi sprendimą atsisakyti dyzelinių variklių lengvuosiuose automobiliuose.

„Naudotis hibridiniu automobiliu yra patogu: jis yra patikimas, veikia tyliai, jį lengviau išlaikyti.

Hibridinių automobilių nereikia įkrauti, papildomos vertės jiems suteikia automatinė pavarų dėžė, nedideli išlaikymo kaštai ir aukšta likutinė vertė.

Kai žmogus išbando hibridinį automobilį, jis nebenori grįžti prie įprastinių modelių. Visos šios priežastys nulėmė staigų „Toyota“ hibridinių automobilių pardavimų augimą“, – tikina O. Valentini.

Mažėja visoje Europoje

Nuo 2018 metų „Toyota Yaris“, „Auris“, „Auris Touring Sports“, C-HR, „Avensis“ ir RAV4“modelius galima įsigyti tik hibridinius arba varomus benzininiais varikliais.

„Prius“, „Prius+“ ir „Prius Plug-in“ modeliai parduodami tik kaip hibridai.

„Toyota“ Europoje kiekvienais metais parduoda vis mažiau automobilių su dyzeliniais varikliais.

Senajame žemyne hibridinių modelių pardavimas šiuo metu sudaro daugiau kaip 40 proc. visų automobilių pardavimų, o dyzelinių transporto priemonių dalis siekia maždaug 10 proc.

Pristatant C-HR krosoverį 2016 metais, dyzelinu varoma šio automobilio versija net nebuvo kuriama.

Beveik 80 proc. visų C-HR modelių, kurie parduodami Europoje, yra hibridiniai automobiliai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.