Ketvirtosios kartos modelis pristatytas praėjus vos 4,5 metams nuo trečiosios kartos premjeros. Tai - neįprastai trumpas gyvavimo ciklas, bet gamintojas tvirtina, jog ketvirtosios kartos X5 modelis yra visiškai naujas.
Jis gaminamas ant visai naujos „Cluster Architecture" (CLAR) platformos.
JAV, Spartanburgo gamykloje gaminami X5 pirmuosius pirkėjus pasieks lapkritį, o Lietuvoje kainuos nuo 73 093 eurų.
Atpažįstamas dizainas
X5 turi firminį BMW atributą – į dvi dalis padalintos ir vientisą apvadą turinčias radiatoriaus groteles. Tuo metu galinių visureigio žibintų dizainas – visiškai naujas.
Gamintojo teigimu, interjere dera klasikinis ir modernus stiliai. Čia vyrauja aukštos kokybės apdailos medžiagos, o tarp jų puikiai įkomponuoti įvairūs valdymo elementai.
BMW skelbia, kad naująjį X5 bus galima padaryti išskirtiniu pasitelkiant „xLine“ bei „M Sport“ apdailos paketus, o „Individual“ leis visureigį apipavidalinti pagal savo norus.
Papildomai galima užsakyti sistemą su adaptyviais LED žibintais.
X5 yra pirmasis BMW modelis, kuris gali būti komplektuojamas su 22 colių skersmens ratlankiais. Tokio dydžio ratai bus papildomai užsakomi iš „M Sport“ arba „Individual“ kolekcijų.
Erdvesnis ir patogesnis
Naujasis modelis yra pastebimai didesnis už pirmtaką.
Jo ilgis pasiekė 4 922 milimetrus (36 milimetrais daugiau nei trečios kartos X5), automobilio plotis išaugo iki 2 004 milimetrų (+66 milimetrai), o aukštis – iki 1 745 milimetrų (+19 milimetrų).
Ratų bazė taip pat tapo 42 milimetrais didesnė ir dabar pasiekė 2 975 milimetrus.
Erdvesniame interjere bus papildomai užsakyti trečią sėdynių eilę.
BMW tikina, kad į dvi gale įrengtas vietas patogu įlipti ir iš jų išlipti, nes antroji sėdynių eilė yra nulenkiama elektra.
Bagažinės dangtis padalintas į dvi dalis, abejas atidaryti ir uždaryti galima nenaudojant rankų.
Elektra valdomas bagažo uždangalas, norint į automobilį sutalpinti didelį krovinį, gali būti nuleistas po bagažo skyriaus grindimis ir taip neriboti aukščio iki pat lubų.
Bagažinės talpa nuo standartinių 645 litrų, nulenkus antros eilės sėdynes ir krovinio uždangalą, gali būti padidinta iki 1 860 litrų.
Efektyvūs varikliai
Europoje gamybos pradžioje bus parduodama viena modifikacija su benzininiu varikliu.
„BMW X5 xDrive40i“ turės šešių cilindrų variklį, kuris išvysto 340 AG galią ir vidutiniškai sunaudoja 8,7 l/100 km benzino.
Dyzelinių variklių gamoje dominuos X5 M50d.
Vienaeilis šešių cilindrų motoras išvysto 400 AG. Gamintojo duomenimis, vidutinės jo degalų sąnaudos yra 6,9 l/100 km degalų.
Silpnesnis „X5 xDrive30d“ modifikacijoje montuojamas 265 AG galios variklis turėtų dar ekonomiškesnis. BMW teigimu, vidutinės degalų sąnaudos siekia 6.2 l/100 km.
Visi varikliai yra itin ekologiški ir atitinka naujausią „Euro 6d-TEMP“ standartą – juose montuojami kietųjų dalelių filtrai arba SCR katalizatoriai.
Su visais varikliais komplektuojama aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė.
Nauja technologija bekelei
„xDrive“ visų varančių ratų pavarą kontroliuoja atnaujinta elektroninė sistema. Ji turėtų greičiau paskirstyti sukimo momentą daugiausia sukibimo turintiems ratams.
Kai sukibimas yra maksimalus – pavyzdžiui, važiuojant asfaltuotomis vietomis – X5 varomas tik galiniais ratais.
Naujajame modelyje galinis diferencialas turi blokavimo funkciją. Tai padidina stabilumą ir sukibimą išvažiuojant iš posūkių ir kitose situacijose, kuomet reikia maksimalios traukos.
X5 yra pirmasis BMW modelis, kuriame komplektuojamas papildomas „Off-Road“ paketas.
Jį pasirinkus, automobilyje bus dviejų ašių priekinė pneumatinė pakaba, priekinės ir galinės dugno apsaugos bei papildomi rodmenys prietaisų skydelyje.
Automobilio aukštį galima koreguoti iki 80 milimetrų.
Mygtuko paspaudimu bus galima pasirinkti vieną iš keturių važiavimo režimų – pakabos aukštis ir „xDrive“, DSC sistemų, transmisijos ir kiti nustatymai reguliuojami priklausomai nuo paviršiaus, kuriuo važiuojama.
Tokiu būdu gali būti pritaikytas smėliui, akmenims, žvyrui bei sniegui.
Gausi standartinė įranga
Jau standartinėje įrangoje bus patobulina „iDrive“ sistema, kurioje integruotas skaitmeninis prietaisų skydelis bei 12,3 colio skersmens centrinis ekranas.
Dalį automobilio funkcijų bus galima valdyti ne tik naudojant inovatyvius rankinius valdiklius, bet ir balso komandas bei gestus.
Atnaujintas projekcinis ekranas padidėjo – dabar jo plotis yra 7, o aukštis – 3,5 colio.
Pagrindinė automobilio informacija bus atvaizduojama išmaniame rakte. Juo bus galima valdyti kai kurias X5 funkcijas.
Automobilyje montuojamos visos šiuolaikinės elektroninės saugumo sistemos.
Pirmą kartą X5 sistema, kuri prireikus gali automatiškai sustabdyti automobilį ir nuvairuoti jį į šalikelę.
Ieškantys stovėjimo vietos įvertins sistemą, kuri perima vairavimą parkuojant automobilį net į siauriausias vietas ir gali autonomiškai atbulomis nuvažiuoti iki 50 metrų atstumą.
Šioje sistemoje taip pat galima stebėti aplinką, automobilio vaizdą iš viršaus bei panoraminį vaizdą.
Žada neeilinį komfortą
Daugiafunkcinės sėdynės gali turėti masažo funkciją, interjeras gali būti padalintas į keturias klimato zonas, porankiai – šildomi, o centrinėje konsolėje įrengti puodelių laikikliai – šildomi arba vėsinami.
Priekyje taip pat numatyta bevielio telefono įkrovimo vietą.
BMW skelbia, kad panoraminis stogas naujame X5 yra 23 proc. didesnis.
Interjero oras gali būti papildomas specialiais kvapais, o melomanai įvertins kokybišką „Bowers & Wilkins“ garso sistemą, kurią bus galima užsakyti nuo gruodžio mėnesio.
Patogumą žadama užtikrinti ne tik priekyje, bet ir antroje sėdynių eilėje sėdintiems keleiviams.
Čia gali būti montuojama pramogų sistema su 10,2 colio skersmens lietimui jautriu ekranu.