Dažniau automobilius perkantys lietuviai perėmė vakarietiškus įpročius

Trečdalis 18–55 metų Lietuvos gyventojų važinėja  prieš metus įsigytu automobiliu, o kas antras gyventojas svarsto apie galimybę nusipirkti automobilį artimiausiu metu. 

Lietuvos gyventojų pasirinkimui įtaką daro Vakarų Europoje vyraujančios automobilių mados.<br>D. Umbraso nuotr.
Lietuvos gyventojų pasirinkimui įtaką daro Vakarų Europoje vyraujančios automobilių mados.<br>D. Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-08-22 11:32, atnaujinta 2018-08-22 11:36

Didžiausias dėmesys renkantis automobilį skiriamas kainai, saugumo ypatumams, patogumui ir eksploatacijos sąnaudoms. Į gamintoją, dizainą ir kėbulo spalvą atsižvelgiama mažiau. 

Šiuos rezultatus atskleidė Lietuvoje ir kitose Baltijos valstybėse atlikta gyventojų apklausa. 

Perka antrą ar trečią

Rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa parodė, kad per ekonomikos pakilimą Lietuvos gyventojai dažniau perka automobilius. 

Be to, šeimos Lietuvoje pastaraisiais metais įsigyja ne pirmą, o antrą ar trečią automobilį, kad kiekvienas šeimos narys galėtų naudotis didesne judėjimo laisve ir patogumu. 

Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliktas tyrimas parodė, kad namų ūkiams Lietuvoje dažnai priklauso po kelis automobilius. 

Pagal šį rodiklį Lietuva pirmauja tarp trijų Baltijos valstybių – kad namų ūkyje yra keli automobiliai, nurodė 43 proc. apklausos dalyvių. 

Estijoje kelis automobilius turi 34 proc. namų ūkių, o Latvijoje – 22 procentai. 

Būtent Latvijoje šeimos dažniausiai dalijasi vienu automobiliu – šioje šalyje 61 proc. namų ūkių turi vieną transporto priemonę, atitinkamai Estijoje – 55 proc., o Lietuvoje – 49 procentai. 

Vyrauja vakarietiški įpročiai

SEB banko valdybos nario, mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Vaido Žagūnio teigimu, pirmojo šių metų pusmečio lizingo sutarčių duomenys rodo, kad Lietuvos gyventojų pasirinkimui didelę įtaką daro Vakarų Europoje vyraujančios automobilių mados. 

„Visureigių populiarumo banga pasiekė Lietuvą. Daugiausia dėmesio sulaukia tokie modeliai, kaip „Volkswagen Tiguan“, „Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“, „Toyota RAV4“ ar „Toyota C-HR“. 

Jeigu mūsų rinką palygintume su Estijos, pastebėtume, kad ten gyventojai renkasi kiek kitaip, su šiauriečiams būdingu racionalumu. 

Estai dažniau perka ekonominės klasės automobilius ir ieško ne prestižinės markės, o naujo ir patogaus automobilio už palankią kainą ir lizingu įsigyja, pavyzdžiui, „Renault Clio“, „Škoda Octavia“, „Toyota Avensis“, – sako V. Žagūnis.

Dažniau renkasi lizingą

Pasak jo, pastaraisiais metais automobilių rinkos visose Baltijos šalyse yra labai aktyvios. 

„Augant ekonomikai ir didėjant gyventojų perkamajai galiai žmonės yra linkę skirti daugiau lėšų gyvenimo kokybei gerinti, investuoja į stambius pirkinius. Automobilis šiame pirkinių sąraše yra vienas pirmųjų“, – teigia pašnekovas. 

Atliktas tyrimas patvirtino, kad transporto priemonė daugumai gyventojų yra labai svarbi, nes patenkina ir individualius, ir visos šeimos poreikius. 

V. Žagūnis pastebėjo, kad norėdami įsigyti geresnį automobilį gyventojai vis dažniau renkasi lizingą.  „Lizingo paslaugos labai svarbios ir turi didelę įtaką automobilių pardavimo mastui. 

Gyventojai gali įsigyti automobilius ne tik iš oficialių automobilių pardavimo salonų ir banko parinktų naudotų automobilių pardavėjų, bet ir iš fizinių asmenų bei kitų įmonių, prekiaujančių automobiliais“, – sako V. Žagūnis. 

Atsakydami į tyrimo klausimą, kada planuoja įsigyti automobilį, pusė respondentų Lietuvoje tvirtino, kad kitą transporto priemonę turės vėliausiai po poros metų. 

Tik ketvirtadalis tyrimo dalyvių Lietuvoje nurodė, kad automobilio pirkti neketina. Latvijoje automobilio į savo pirkinių sąrašą neįtraukė 32 proc. apklaustųjų, Estijoje – 36 procentai. 

Svarbiausia – saugumas

Lietuvos gyventojai nurodė, kad svarbiausias prioritetas jiems yra automobilio saugumas – ši savybė buvo labai svarbi trys iš keturių apklausos dalyvių. 

Tokia pat dalis apklaustųjų nurodė kainą kaip labai svarbų dalyką. 

Daugiau negu pusei (54 proc.) apklaustųjų Lietuvoje svarbus erdvumas ir patogumas. 

Didelę svarbą dizainui ir gamintojui skyrė mažiau negu trečdalis (29 proc.), automobilio spalva prioritetų sąraše buvo dar žemiau – kaip labai svarbią savybę spalvą nurodė tik 11 proc. gyventojų. 

Beveik du trečdaliai respondentų Lietuvoje skiria dėmesį automobilio eksploatacijos sąnaudoms ir degalų sąnaudoms. 

Degalų tipas labai svarbus buvo kas antram žmogui – tai atitinka bendrą tendenciją, nes dyzelinu varomų lengvųjų automobilių Lietuvoje yra tris kartus daugiau negu naudojančių tik benziną. 

Dyzelinas kainuoja pigiau negu benzinas, todėl dyzelinius automobilius gyventojai renkasi norėdami sutaupyti. 

Parkas atsinaujina

V. Žagūnis atkreipė dėmesį, kad trečdalis apklausoje dalyvavusių žmonių iš Lietuvos nurodė, kad automobilį įsigijo prieš metus. 

Dar tiek pat respondentų paminėjo, kad transporto priemonė jų namų ūkyje atsirado prieš dvejus ar trejus metus. 

„Akivaizdu, kad pastaraisiais metais Lietuvos transportas atsinaujina. Tyrimas parodė, kad labai panašūs pokyčiai vyksta Latvijoje ir Estijoje. 

Naujų ir naudotų automobilių pardavimo mastas regione pastaraisiais metais nuosekliai auga, o tai rodo ir teigiamas gyventojų nuotaikas bei lūkesčius“, – sako V. Žagūnis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.