„Audi“ pristatė ateities miesto elektromobilį: jo salone – neįprastas ekologiškas patobulinimas

Šanchajaus automobilių parodoje „Audi“ pristatė ateities didmiesčių mobilumo viziją – koncepcinį kompaktinį elektromobilį „AI:Me“. 

„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
„Audi AI:Me“ miesto elektromobilis suteiks keleiviams galimybę kelionės metu atsipalaiduoti.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 15, 2019, 11:29 AM, atnaujinta Apr 15, 2019, 2:30 PM

Po anksčiau debiutavusių verslo klasės „Aicon“ ir ekstremalaus sportinio PB 18, „AI:Me“ yra trečias gamintojo koncepcinis modelis ir yra specialiai sukurtas naudojimui didmiesčiuose. 

4,3 metro ilgio ir 1,9 metro pločio „AI:Me“ yra kompaktinis elektromobilis, tačiau 2,77 metro siekiantis atstumas tarp ašių ir 1,52 metro aukštis prilygsta klase aukštesniam modeliui. 

Elektros pavaros platforma leido sumažinti atstumus nuo automobilio priekio iki priekinės ir galinės ašies, taip pat čia nėra transmisijos tunelio. Elektros variklis sumontuotas ties galine ašimi ir išvysto 125 kW (170 AG).

Mieste nereikės vairuoti

„Audi AI“ žymi elektroninių sistemų kompleksą, skirtą perimti vairuotojo užduotis ir suteikti naujas galimybes keliaujant automobiliu, naudojant dirbtinio intelekto technologijas. 

Sistemos gali mokytis ir priimti sprendimus, suasmeninti siūlomas paslaugas, todėl tokie naujos automobiliai turėtų būti sumanūs ir prisitaikantys. 

„AI:Me“ yra sukurtas važinėti mieste naudojant ketvirtojo lygio savavaldį režimą, kuris yra antras pagal sudėtingumą standartizuotos autonominio važiavimo sistemos lygis. 

Ši sistema važiuojant nereikalauja jokių vairuotojo veiksmų ir gali veikti tik greitkeliuose ir specialiuose miesto rajonuose, kuriuose vairuotojas automobilio valdymą gali perleisti savavaldei sistemai. 

Toks automobilis ateityje galės savarankiškai važinėti numatytose vietose su jam pritaikyta infrastruktūra. 

Automobilis užtikrins tolygų važiavimą miesto sraute, išvengiant per didelės akceleracijos ar stabdymo ir taip užtikrinant, kad keleiviai salone galės atsiriboti nuo išorėje esančios aplinkos. 

Vilios išmanumu ir prabanga

„Audi“ tikisi, kad automobilis taps trečiąja erdve po namų ir darbovietės. 

Todėl dizaineriams salonas tapo svarbiausiu elementu. Didžiausias dėmesys buvo kreipiamas ne į tokius tradicinius valdymo elementus kaip vairas, prietaisai ar pedalai, bet į kokybišką laiko praleidimą automobilyje.

Automobilio ir jo funkcijų valdymas bus atliekamas žvilgsniu, taip pat balsu arba lietimui jautriose paviršiuose ant durelių. 

Žemiau priekinio stiklo per visą jo ilgį sumontuotas trimatis ekranas, kuriame funkcijos valdomos žvilgsniu.

Salone yra virtualios realybės akiniai, kurie pravers žiūrint filmus ar netgi žaidžiant žaidimus, taip sukuriant nepakartojamą kelionės patirtį.

Didelis įstiklintas plotas turėtų užtikrinti erdvės pojūtį, o elektrochromatinis langų valdymas pagal poreikį reguliuoja į saloną patenkančios šviesos ir šilumos kiekį. 

Salone numatyta vieta net augalams. 

Gamintojas skelbia, kad žaluma, kuri retai matoma šiuolaikiniuose didmiesčiuose, automobilio keleiviams leis pajusti gamtos artumą ir tuo pačiu iš esmės pagerins oro kokybę salone.  

Žibintai išliks svarbūs

Ateityje savavaldžių automobilių žibintų paskirtis taps kitokia nei šiandien, kadangi vairuotojui nereikės stebėti kelio. Tačiau žibintams teks ne mažiau svarbios užduotys – pavyzdžiui, palaikyti ryšį su kitais eismo dalyviais. 

Skaitmeniniai šviečiančios matricos paviršiai su judančia grafika gali rodyti kokiu režimu važiuoja automobilis ir atkreipti į dėmesį.

„AI:Me“ ši koncepcija buvo išplėtota dar labiau. Kadangi važinėjant mieste įprasti priekiniai ir galiniai žibintai tampa sunkiai matomi, todėl inžinieriai LED šviesas sumontavo neįprastai aukštai virš ratų arkų. 

360 laipsnių kampu matomi žibintai yra itin svarbūs ir turėtų padidinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

Pritaikė aplinkai

Miesto automobiliui nebūtinas ekstremalus įsibėgėjimas ar maksimalus greitis. 

Miesto modelis dažniausiai naudojamas važinėjant nuo 20 iki 70 km/val. siekiančiu greičiu, tačiau juo bus galima naudotis daug valandų be įkrovimo. 

Šiuos poreikius turėtų užtikrinti 65 kWh talpos akumuliatorių, o gerą dinamiką užtikrina galinėje ašyje sumontuotas 125 kW (170 AG) elektros variklis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.