Liudvikas Andriulis: kaip jam nevažiuojančią „Audi Q8“ už 100 000 eurų pardavė

Internete sparčiai plinta verslininko Liudviko Andriulio įrašas „Facebook“ apie situaciją, kurioje jis atsidūrė įsigijęs 100 000 eurų kainuojantį naują „Audi Q8“.

Liudvikas Andriulis.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Liudvikas Andriulis.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 9, 2019, 7:06 PM, atnaujinta Oct 10, 2019, 6:47 PM

„Nepirkite VW koncerno dyzelių“

„Jei renkatės naują Audi, VW ar Porsche, ir galvojate apie dyzelinį variklį – jokių būdu nepirkite dyzelio, ypač jei prieš tai vairavote dyzelinį Audi ar VW, ir jis jums traukė.

Nauji dyzeliai į gazo pedalą nereaguoja, ir nevažiuoja“, – tokiu skatinimu savo įrašą pradėjo verslininkas Liudvikas Andriulis.

Liudviko nusivylimas nauju trijų litrų dyzeliniu varikliu varomu „Audi Q8“ kilo tada, kai įsigijęs jį suprato, jog jo beveik 300 arklio galių turintis automobilis į akseleratoriaus paspaudimą sureaguoja, kaip vyras sako, tik po dviejų sekundžių:

„Negerai yra labai negerai, ne biškį negerai. Tai nėra mažas turbo lagas, ar menkas automatinės dėžės vėlavimas.

Tai yra mirtina automobilio tyla dvi sekundes, kuri gąsdina kaskart, bandant atlikti bet kokį pagreitėjimo reikalaujantį manevrą.

Prabėgus metams, aš išmokau galvoti apie būsimą pagreitėjimą iš anksto – kaip su kokia sena Opel Astra, bet vairuodamas 100 000 еurų kainuojantį Audi.“

Prieš perkant bandė identišką variklį

Į argumentą, kodėl šio vėlavimo nepastebėjo prieš perkant automobilį Liudvikas taip pat turi atsakymą – Q8 jis užsisakinėjo tada, kai jo dar nebuvo Lietuvoje, o bandomajį važiavimą atliko su 2017 metų „Audi Q7“ su identišku varikliu.

Bandytame modelyje panašaus variklio veikimo jis nepastebėjo, o šio vėlavimo atsiradimo priežastį jis įvardija naujus ekologinius standartus:

„Dėl tų pačių VW/Audi sukelto Diesel Gate Europoje buvo sukurta nauja automobilių sertikfikavimo sistema, vadinama WLTP.

Ji yra daug griežtesnė, ir nemažai gamintojų atsisakė dyzelinių variklių savo SUV’uose (man rodos, dyzelinių Cayenne staiga nebeliko). Kiti išėjo iš ir rinkos.“

Neapsikentęs to, kad turėdamas galingą automobilį ir kaskart norėdamas greitėti turi prieš tai suplanuoti savo manevrus, mat automobilis vėluoja reaguoti į dešine koja duodamus nurodymus, Liudvikas Andriulis kreipėsi į savo „Audi“ pardavėją – „Moller Auto“.

„Toliau skambinėju ir skundžiuosi, ir iš pradžių mane ramino, kad nuvažiuok 1000 kilometrų, ir viskas susitvarkys, dėžė išmoks.

Tada man sakė, kad palauk biškį, ateis softo updeitas, modelis labai naujas, galbūt kažkas ne taip.

Tada aš radau forumus, kur sužinojau, kad aš ne vienas. Skambinu vėl – sako galvosim, gal čipuot kas tave galės, bet tada garantijos nebus….“, – savo bendravimą su pardavėjais dėstė vyras.

Radęs ukrainiečių vaizdo įrašą, kuriame adresuojama ta pati problema, Liudvikas jau piktu laišku kreipėsi į „Moller Auto“ ir buvo nukreiptas į Latviją, „kur gyvena kažkokie ten vietiniai Audi vadai“.

Gamintojas sprendimo nepateikė

Atstovai iš Latvijos patikino verslininką, kad bus kreipiamasi į gamintoją ir laukiama sprendimo.

„Kovą skambina latvis, sako žinai, turiu info iš gamyklos – techninio sprendimo nebus.

Todėl keisim tau mašiną – iš dyzelinio į benzininį variklį. Tik kol kas nėra benzininio variklio dar, palauk iki gegužės, bus benzas, užsakysim ir uždarysim klausimą.

Nu gerai, galvoju, pakentėsiu dar. Man ne skandalo, man važiuojančios mašinos reikia.“

Praėjus porai mėnesių vyras sulaukė skambučio iš pardavėjų ir išgirdo gerą žinią:

„Sulaukiam gegužės. Man džiugiai skambina Moller pardavimų vadovas, sako – geros naujienos, priimtas sprendimas keisti tau mašina, tuoj užsakysim. Phew, beveik metų istorija baigėsi.“

Už sprendimą – primokėti pačiam

Tik istorija čia toli gražu nesibaigė. Liudviko Andriulio reikalavimas buvo pakeisti automobilį, mat jį jam parduodant vyras buvo apgautas ir gavo ne tai, ką pirkęs.

Reikalaviams buvo ir tai, kad pakeitus automobilį mėnesinė įmoka už jį išliktų ta pati:

„Anot mano teisininkų, man užtenka raštiškų įrodymų, kad problemą Audi, Moller ir importeris pripažino, ir kad sprendimas yra Keisti automobilį, pripažįstant mis-sellingą.

Keičiamas yra tik automobilis – aš už tai nesumoku nei cento“.

Galų galę gavęs pasiūlymą gauti benzininiu varikliu varomą identišką automobilį Liudvikas sulaukė ir žinios apie dešimčia tūkstančių eurų padidėsiančią kainą:

„Ir ką tu manai – galutinis Moller pasiūlymas buvo toks. Pirk, pa**a Liudvikai, naują benzininę mašiną, bet, khm khm, tas keitimas tau kainuos apie 10k daugiau – nu negalim pakeisti tau kaip yra, turi dasimokėti.

Nedaug, 10k. Visi šoke – aš, Deals On Wheels LT, bankas – niekas nesitikėjo tokio žemo lygio iš Audi.“

Toliau – teisybės paieškos

„Ką darysiu toliau? P**iu ir viešinsiu tuos apgailėtinus žemės kirminus, ką dar aš galiu daryti.

Sekdamas ukrainiečių pavyzdžiu, ieškosiu vartotojų teisių advokato ir keliausim į laboratoriją testuoti, ar tikrai Audi Q8 50tdi turi tokį pat realų performance, kaip 2017m Audi Q7, kurį aš testavau.

Laiko ir energijos turiu, lavono vairuoti nesinori.“

Situaciją pakomentavo ir įmonė

Portalui lrytas.lt savo komentarą atsiuntė ir įmonės „Moller Auto Keturi Žiedai“ atstovai.

„Mūsų klientui Liudvikui Andriuliui praėjusiais metais įsigyjant Audi Q8 buvo suteikta visa informacija apie šį modelį, įskaitant techninę charakteristiką. Be to, jam nusprendus keisti automobilį, jam buvo pasiūlytos itin palankios sąlygos tai padaryti.

Kartais taip nutinka, kad klientai nebūna patenkinti savo pasirinkimu ir įsigytu automobiliu – mes reaguojame į kiekvieną atvejį individualiai ir stengiamės išspręsti kiekvieną situaciją, atliepti kiekvieno kliento poreikius ir rasti geriausius sprendimus.

Deja, negalime plačiau komentuoti bendravimo ir konkrečių susitarimų ar pasiūlymų, pateiktų ponui Andriuliui ar bet kuriam kitam mūsų klientui.

Kalbant apie automobilį, mes tikime ir pasitikime Audi gamykla ir automobiliais. Galime užtikrinti, kad Audi Q8 ir šiame modelyje naudojamas variklis atitinka aukščiausius reikalavimus, taip pat ir konkretus automobilis, kurį iš mūsų įsigijo p. Andriulis“, – situaciją komentavo vadovė Laima Gatelienė.

Leistis į kalbas nekėtina

Nors „Audi“ automobilių kokybe abejoti nesinori, mat jų automobiliai visada buvo daugiausiai kokybiški, klausimų turėjome ir daugiau.

Žinoma, kad po „Volkswagen“ koncerną sukrėtusio „diesel gate“ skandalo jo paliesti automobiliai buvo „tvarkomi“ įdiegiant naują variklio programinę įrangą, kuri apribodavo variklių veikimą. Pasak žmonių atsiliepimus, kurių automobiliuose buvo įdiegta naujoji progrminė įranga, sumažėdavo automobilių galia bei reagavimas į akceleratorių.

Žinoma ir tai, kad visus gamintojus spaudžia nauji ekologiniai standartai ypatingai liečiantys dyzelinu varomus automobilius.

Taigi uždavėme „Moller Auto Keturi Žiedai“ atstovams šiuos klausimus:

Ar tiesa, kad dėl vis griežtesnių ekologinių reikalavimų automobilių dinamika, kai kuriais atvejais gali nukentėti?

Ar dyzeliniai varikliai nuo šių reikalavimų kenčia daugiau nei benzininiai?

Galbūt galite paaiškinti, kokie skirtumai yra tarp L. Andriulio minėto 2017 metų Q7 ir 2018 gamybos Q8? Ar varikliai, valdymo blokas, jo programa, išmetimo sistema tikrai identiški, ar yra skirtumų?

Deja, gavome atsakymą, jog kompanija šiuo metu išsamesnio komentaro šia tema pateikti negali.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.