Prognozuoja masinį automobilių kainų kritimą: kada ir kokio jo tikėtis

Dar savaitės pradžioje naujienų portalui lrytas.lt Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis tvirtino, jog iš aikštelių prekybininkai išgabeno jau bene dešimtadalį visų turguje buvusių transporto priemonių. Ekspertai prognozuoja, kad, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių, o rinkos stabilizavimosi galime tikėtis tik po pusmečio.

Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitra“ laikinai apribojo iš užsienio įvežtų transporto priemonių registraciją.<br>D.Umbraso nuotr.
„Regitra“ laikinai apribojo iš užsienio įvežtų transporto priemonių registraciją.<br>D.Umbraso nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Automobilių turgus, automobiliai, verslas, automobilis, nenauji automobiliai, Kaunas<br>M.Patašiaus nuotr.
Automobilių turgus, automobiliai, verslas, automobilis, nenauji automobiliai, Kaunas<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ramūnas Fetingis.<br>V.Balkūno nuotr.
Ramūnas Fetingis.<br>V.Balkūno nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Ekspertų teigimu, esant dabartinėms sąlygoms, automobilių kainos kris jau po 3-4 savaičių.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Mar 20, 2020, 9:01 AM, atnaujinta Mar 20, 2020, 1:40 PM

Po 3–4 savaičių matysime patį didžiausią kainų kritimą

Štai ilgametis laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis teigė nesuprantąs, kam apskritai automobilį reiktų pirkti dabar, bei tikino, jog realų prekybos naudotomis transporto priemonėmis vaizdą galėsime išvysti mažiausiai po poros savaičių.

„Šiuo metu žmonės gyvena iš santaupų – iš to, ką yra sukaupę. Šioms pasibaigus, tikėtina, jog potencialo kainoms kristi bus nemažai. Palaukime bent porą savaičių ir, manau, jog automobilių kainos pradės kristi masiškai“, – mintimis dalinosi žurnalistas.

R.Fetingio nuomone, liūdniausia šiuo metu ne pavienių automobilių pardavėjams, o smulkiu verslu užsiimantiems panaudotų automobilių prekeiviams, mat jie pardavimais verčiasi tik tuomet, kai aikšteles užpildo solidžiu skaičiumi mašinų.

Anot žurnalisto, piliečiams aktualūs du faktoriai, kuriais remiantis ir bus formuojama rinka karantino metu.

„Dilema sudėtinga, bet, manau, nei pirkėjai, nei pardavėjai nesidžiaugia dabartine situacija. Vieni neskuba pirkti, o kiti – pardavinėti. Bet svarbūs du faktoriai: kiek laiko užsitęs pats karantinas bei kaip greitai automobiliais besiverčiantiems žmonėms baigsis santaupos.

Tikėtina, jog kažkuriuo metu kol kas saugomi automobiliai bus pardavinėjami, ir pardavinėjami už labai patrauklias kainas. Tie, kurie pagaus tokius pasiūlymus – bus išlošusiųjų pusėje“, – įsitikinęs R.Fetingis.

Pasak žurnalisto, vis augantis koronavirusu užsikrėtusiųjų skaičius bei su šiuo didėjanti panika irgi gali tapti faktoriumi įsigyjant pigesnį naudotą automobilį.

„Iš pirkėjo pozicijos, reikia palaukti, kol ta panika dar labiau išaugs, o tada jau bandyti pirkti. Jei rizikuoti nebaisu, tikėtina, kad po 3–4 savaičių matysime patį didžiausią kainų kritimą, mat tikriausiai bus gerokai padidėjęs ir koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičius bei sumažėjęs sąskaitos balansas“, – teigė „Autopiloto“ vedėjas.

Tiesa, pasak žurnalisto, net ir patraukli kaina kelia papildomų problemų: nėra aišku, kaip, remiantis rekomendacijomis, pirkimo procesą įvykdyti, mat dažnu atveju transporto priemonę reikia apžiūrėti, nuvežti į servisą, patikrinti istoriją.

Automobilį rekomenduoja pardavinėti tik po pusmečio

Tuo metu žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Marius Eidukonis įsitikinęs, jog žinant, kad tarpvalstybinės sienos užsidariusios, automobilių perpardavinėtojų laukia neramios dienos.

„Kai valstybių sienos atsidarys, prekybininkams reiks tuos užsistovėjusius automobilius išparduoti, o tai turėtų lemti kainų kritimą“, – portalui lrytas.lt aiškino M.Eidukonis.

Vyro teigimu, šiuo metu naudotų automobilių rinka visiškai sustojusi.

„Kiek teko bendrauti su dideles aikšteles valdančiais naudotų ar mažai naudotų, dar garantijas turinčių, automobilių pardavėjais, rinka, jų teigimu, visiškai sustojus.

Net ir tokios paslaugos kaip transporto priemonės pristatymas tiesiai į namų kiemą nepadeda. Paprasčiausiai niekam automobilio įsigijimas šiuo metu nėra pats aktualiausias dalykas“, – pasakojo žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius.

Anot jo, tikėtina, jog matysime ir registruotų automobilių skaičiaus kritimą – tiek naujų, tiek senų.

Paklaustas apie geriausią metą pirkti arba parduoti automobilį, M.Eidukonis sakė, jog dabar to daryti tikrai nevertėtų. Kritinis bei tolimesnes tendencijas diktuosiantis mėnesis esą bus balandis.

„Vertėtų palaukti maždaug pusmetį, kol rinka stabilizuosis. Apskritai, reikia pažiūrėti, kaip situacija rutuliosis balandį, mat jis padės geriau suprasti, ko galime tikėtis toliau.

Dabar tikrai yra neprotinga pardavinėti, mat mokėsite už skelbimo patalpinimą portale, o šis tikriausiai nebus nupirktas, nebent pardavinėsite mažesne nei rinkos kaina“, – dėstė M.Eidukonis.

Pasak vyro, jei tai nėra pinigines plėšantis klausimas, geriausia automobilį pastatyti aikštelėje ir tik rinkai susitvarkius mąstyti apie tolimesnius veiksmus.

Prekyba vyksta ir šiomis dienomis

Tiesa, įdomu tai, jog susisiekus su automobilių pardavimo portalo „Autoplius“ atstovu M. Buzeliu, naujienų portalas lrytas.lt buvo patikintas, jog puslapio lankomumas išlieka aktyvus: žmonės talpina skelbimus, žymi pastaruosius kaip parduotus, o ženklaus sandorių nuopuolio kol kas esą nefiksuojama.

„Autoplius“ atstovas pridūrė, jog kol kas apie rinką spręsti dar per anksti, tačiau tikėtina, jog sandorių stagnacijos neišvengsime.

„Tiesa, labiausiai tai liečia smulkius verslininkus, kurie pardavinėja į Lietuvą įvežtus automobilius“, – tikino M.Buzelis.

Tuo metu paklaustas apie prekybą šalies viduje, vyras teigė, jog trikdžių nėra, tad transporto priemonės perkamos ir pastarosiomis dienomis.

„Jeigu norite įsigyti automobilį, kuris šalyje registruotas, tai tą daryti galite, nėra jokių trikdžių. „Regitros“ elektroninės paslaugos veikia, o žmonės transporto priemones perka net ir šiomis dienomis“, – sakė, M.Buzelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.