„Kol kas jokio pokyčio nematome, tik tiek, kad sustojo automobilių išvežimas – pasiliko esminiai klientai. Prie to prisidėjo ir turgaus pritaikyta nuolaida – kainas sumažinome perpus, tačiau vis tiek netekome apie 30 proc. turguje pardavinėjamų automobilių“, – portalui lrytas.lt pasakojo Kauno turgaus direktorius.
Paklaustas apie šiuo metu pardavėjams taikomas kainas, V.Naujanis sakė, jog, priklausomai nuo turimo automobilių kiekio, kaina vienai transporto priemonei svyruoja nuo 6 iki 8 eurų už 9 dienas.
Tiesa, verslininkas teigė girdėjęs, jog esą keli automobiliai karantino laikotarpiu buvo nupirkti, tačiau tai – unikalūs atvejai.
„Po „Regitros“ naujienų galbūt tendencija pasikeis, pavyks parduoti bent šiek tiek daugiau transporto priemonių. Tiesa, neapleidžia abejonės, mat žmonėms šiuo metu tokie pirkiniai nėra aktualūs.
„Regitros“ paslaugos atnaujinimas pravers tiems, kurie automobilio nespėjo registruoti prieš karantiną. Na, ir vienam kitam šiuo laikotarpiu nusipirkusiam“, – mintis dėstė V.Naujanis.
Turgaus vadovo nuomone, iki balandžio 13 dienos pratęstas karantinas gali paveikti ne tik pardavimų kiekį, bet ir automobilių kainas – šios turėtų kristi.
„Manau, jog automobilių kainos turėtų kristi: jei ne dabar, tai po pratęsto karantino. Vėlgi, lyginu su 1998-ųjų Rusijos krize, o jos metu kainos po ilgesnio laikotarpio, ypač brangesnių, naujesnių automobilių krito gan nemenkai: pavyzdžiui, 20 tūkst. litų kainavusią transporto priemonę po tam tikro laiko buvo galima įsigyti ir už 13 tūkst.“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo V.Naujanis.
Verslininkas pridūrė, jog krizės metu dalį automobilių vežė atgal į Vokietiją, mat jei transporto priemonė tvarkinga, ten tokią parduoti buvo tiesiog paprasčiau.
Anot V.Naujanio, Kauno automobilių turgus yra priklausomas nuo į šį atvykstančių užsieniečių, nes sandoriai su jais užtikrina sklandų verslą.
Tuo metu vidinė prekyba turgaus negelbėjo ir negelbės, ypač šiuo metu. Taip esą yra dėl to, jog Lietuvos rinkoje yra per daug automobilių, tad šiuos išparduoti pavyksta tik su pirkėjų iš užsienio pagalba.
Kauno automobilių turgaus direktorius taip pat išreiškė abejonių ir dėl ateities, mat nėra aišku, ar atsidarius valstybių sienoms žmonės suskubs pirkti transporto priemonių.
„Net jei valstybių sienos bus atidarytos, svarbu, jog pirkėjai iš kitų šalių sugrįžtų, nes, priešingu atveju, ir pats vykimas į užsienį naujų automobilių parsivežti bus beprasmis. Atvažiuodavo ir latviai, ir lenkai, ir estai, ir ukrainiečiai su kirgizais, tad akivaizdu, jog dabartinė situacija sudėtinga“, – aiškino V.Naujanis.