Prancūzijai kovo viduryje įvedus griežtą karantiną, buvo uždarytos visos įmonės, kurių veikla nėra gyvybiškai būtina. Taigi, veiklą sustabdė ir automobilių prekiautojai.
Dauguma automobilių gamintojų savo ruožtu uždarė gamyklas Prancūzijoje ir kitose pasaulio šalyse, siekdami kuo labiau sumažinti pandemijos daromą žalą.
„Tai istorinis nuosmukis. Tokio dar niekada nebuvome matę“, – pareiškė CCFA atstovas spaudai Francois Roudier.
Komiteto duomenimis, naujų automobilių pardavimai Prancūzijoje kovą, palyginti su tuo pat mėnesiu pernai, krito 72,2 proc. iki 62,668 tūkst. vienetų.
Pasak F. Roudier, pirmąjį pusmetį, kaip rodo Prancūzijos ir užsienio bendrovių skaičiavimai, „pardavimai turėtų kristi maždaug 30 proc., taigi 2020 metais nuosmukis sieks 20 procentų“.
„Per metus Prancūzijoje bus parduota 1,7–1,8 mln. naujų automobilių“, – pridūrė jis.
Ši prognozė, pasak atstovo, pagrįsta prielaida, jog karantinas pasibaigs ir įprasta veikla bus atnaujinta balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje.
„Jeigu tai įvyks vėliau, tuomet prognozė gali būti dar mažesnė“, – pareiškė CCFA atstovas ir pridūrė, jog „net ir tuo atveju, jeigu bus spartus atsigavimas... negalėsime visiškai kompensuoti šio didelio nuosmukio“.
Pagal tarptautinės kredito reitingų agentūros „Moody's“ neseniai paskelbtą prognozę, lengvųjų automobilių pardavimai pasaulio rinkoje šiemet sumažės 14 proc., nors dar vasarį agentūra spėjo, jog pardavimų nuosmukis šiemet sudarys tik 2,5 procento.
Agentūros vertinimais, labiausiai paklausa sumažės Vakarų Europoje ir automobilių pardavimai šiame regione šiemet kris 21 proc., o ne 4 proc., kaip buvo prognozuota anksčiau.
JAV automobilių pardavimai sumažės 15 proc., Kinijoje – 10 proc., o Japonijoje – 8 procentais.