Karantinas nustebins automobilių pirkėjus: netrukus sulauksime ypač patrauklių pasiūlymų

Karantinas. Uždarytos mokyklos, universitetai, restoranai, dauguma parduotuvių, na ir, žinoma, naujų automobilių salonai. Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. Tik klausimas, kiek mes jų turėsime.

Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>V.Skaraičio nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>V.Skaraičio nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>T.Bauro nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>T.Bauro nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Dalis automobilių verslo dar kvėpuoja, bet panašu, kad jau greitai jiems reikės plaučių vėdinimo aparatų. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Žinių radijas

2020-04-09 11:03, atnaujinta 2020-04-09 11:04

Apie tai, kaip gyvena automobilių verslas šiomis „karo“ sąlygomis, „Žinių radijo“ laidos „Žalia rodyklė“ vedėjas Vitoldas Milius teiravosi „INCHCAPE LIETUVA“ vadovo Donato Stanionio.

– Kas vyksta su dabartiniu automobiliu verslu: ką galima daryti, kas yra draudžiama, ko tikėtis?

– Esminis klausimas šiuo metu, ko gero, yra kaip jaučiasi automobilių verslas. Galvodamas, ką atsakyti, prisiminiau kolegos komišką pasakojimą: „Žmogus krinta nuo dangoraižio stogo ir kitas, išlindęs pro langą, klausia, kaip šiam sekasi. Krintantysis atsako, jog kol kas viskas gerai“. Tai su automobilių verslu šiuo metu yra panašiai: mes krintame, nieko kol kas neskauda, bet artimiausiu metu atsitrenksime, neišvengiamai. Tiesa, niekas nežino, kaip smarkiai. Tokioje būsenoje ir gyvename.

Neslėpsiu, visą automobilių verslą smarkiai paveikė dabartinė situacija, mat mes privalėjome užrakinti visas salonų duris, veikla nevyksta. Kiek kitokia situacija su servisais, nes turime palaikyti žmonių mobilumą. Esame žymiai susimažinę resursus, tačiau remonto paslaugos vykdomos. Tiesa, atvažiavęs į servisą žmogus raktelius įmeta į tam tikrą dėžutę, taip išvengiant fizinio kontakto. Tam vykdoma išankstinė registracija.

Įdomu tai, jog didžioji dalis mūsų verslo yra sustabdyta, tačiau darbo turime daugiau nei anksčiau. Reikia galvoti apie naujus būdus, kaip suteikti serviso paslaugas, kaip pristatyti naujus automobilius klientams, kurie pastaruosius užsisakė prieš mėnesį ar du.

Gyvenimas nesustoja: atsiranda piliečių, kurie ir tokiu metu nori pirkti naujus ar naudotus automobilius. Tai gali daryti ir karantino metu, tiesiog mes veikiame pagal bekontakčio aptarnavimo principus. Kartais siunčiame ir nufilmuotą automobilio apžvalgą, jei galimybės apžiūrėti gyvai suteikti nepavyksta.

– Kaip vyko pats veiklos paruošimas karantino laikotarpiui?

– Viskas vyko ne dienomis, o valandomis. Iš esmės detales privalėjome suderinti per vieną dieną: kas turi ateiti į darbą, kas ne, kaip bus vykdoma veikla ir panašiai. O kitą dieną jau kūrėme planus apie tai, kaip gi reikės aptarnauti klientus.

– O kaip dėl darbuotojų: ar šiuos išlaikėte, ar visgi dalį teks atleisti? Kaip užtikrinate darbo pajėgumus?

– Tiek mes, tiek mūsų konkurentai išlaikys tiek žmonių, kiek jų reikės klientams aptarnauti pasibaigus karantinui, metų eigoje. Kaip atrodys gyvenimas, kai vėl atsidarys visos parduotuvės? Sunku pasakyti. Mes nežinome, kas vyks rytoj, tad ir prognozės apie pardavimus ir kitas detales yra bergždžios.

Kalbant apie dabartinę situaciją, mes neraginame žmonių vykti net į patį servisą, jei tai nėra būtina, nes stengiamės apsaugoti tiek klientus, tiek savo darbuotojus. Kuo mažiau kontakto, tuo mažesnė ir rizika. Srautai į servisus, kaip ir visur kitur, yra sumažėję reikšmingai. Manau, kad tie servisai, kurie sugeba išlaikyti bent 50 proc. užimtumo, tuo labai džiaugiasi.

– Kaip manote, kaip atrodys naujų automobilių pardavimai po kelių mėnesių, kokie iššūkiai laukia visų pardavėjų?

– Naivu tikėtis, kad karantinui pasibaigus gyvenimas iš karto sugrįš į senas vėžes. Europoje šiuo metu yra uždarytos beveik visos automobilių gamyklos, tad tiekimas kurį laiką nebebus toks, koks buvo iki šiol. Taip pat sustojusi ir prekyba, išskyrus pavienius atvejus. Tie automobiliai, kurie šiuo metu stovi sandėliuose, savo pirkėją vis tiek turės surasti, mat jų grąžinti atgal į gamyklas nebegalime.

Žiūrint iš kliento perspektyvos, artimiausiu metu galime tikėtis turbūt pačių įdomiausių ir keisčiausių pasiūlymų rinkoje, kokių labai seniai nebuvo. Tie, kas pamena 2008 metus, gali susidaryti neblogą įspūdį, kas šioje vyks.

– Galbūt dabartinė situacija paskatins automobilių pardavimų schemos pokyčius?

– Tokia tikimybė yra. Mintis, jog ateityje išnyks automobilių salonai, sklando jau paskutinius dešimt metų. Tačiau akivaizdu, jog šie vis dar stovi ir šiais metais jų niekas nenugriaus. Jei pažvelgsime į kitas pardavimų sritis, kai kuriose apsipirkimas internetu yra bene pagrindinis pardavimų būdas, kasdienybė, kuri tapusi savotiška gyvenimo norma.

Automobilių salonų bandymų buvę ir anksčiau, tačiau nė vienas iš šių nebuvo sėkmingas. Labai tikėtina, kad po viso šito periodo elektroninė prekyba staiga įgaus visiškai naują pagreitį. Manau, kad vis daugiau žmonių pradės automobilius pirkti tiesiog internetu.

Ties tuo daugelis salonų, neabejoju, šiuo metu ir dirba. Pasiūlymai bus teikiami vaizdo įrašų pagalba, filmuojant sandėlyje turimus automobilius bei šiuos demonstruojant elektroninėje parduotuvėje. Dirbama ties sprendimais, kurie leis įsivertinti, kokį produktą vis dėlto pirkėjas įsigyja.

– Tačiau tokiu būdu važiavimo įspūdžių perteikti nepavyks. Ar manote, jog ateityje daugelis automobilių važiavimo komfortu susilygins ir į tai paprasčiausiai nebus kreipiamas dėmesys?

– Turbūt jau dabar sunku surasti automobilį, kuris važiuotų blogai. Taip, su vienais galbūt važiuoti maloniau, tačiau ne visi pirkėjai teikia prioritetą judėjimo kokybei. Yra nemaža kategorija žmonių, kuriems svarbiausia, jog transporto priemonė būtų graži, atitiktų jų poreikius bei neviršytų tam tikrų kainos limitų. Jei prieš kokį dešimtmetį gamintojai skirdavo nemažą dėmesį valdymo savybėms pabrėžti, tai dabar šio išskirtinumo svarba menksta.

– Kokia pasikeitusių prioritetų priežastis?

– Manau tai, jog didžioji dalis automobilių suvienodėjo bei yra tikrai geri.

– O kaip dėl visų automobiliuose esančių ekranų: galbūt ateityje važinėsime tiesiog kompiuteriais su ratais?

– Realiai ekranai yra tai, dėl ko žmonės perka automobilius. Kuo automobilis turi didesnį ekraną, tuo didesnį privalumą pastaroji turi. Tai galioja ypač didelei daliai šiuolaikinių pirkėjų. Retas, įsėdęs į automobilį, prašo atidaryti variklio gaubtą, nes svarbiausia, kad pavyktų telefoną su transporto priemone sujungti, kad ekranas patrauklus būtų. Nelabai įdomu, kokio tūrio variklis.

– Panašu, kad bet kokiu atveju dabartiniai pardavėjų sukaupti automobilių resursai yra nemaži. Kaip manote, kuriam laikui šių užtektų?

– Aš manau, kad pagal dabartinę paklausą šiais metais automobilių tikrai nepristigsime, o kaip bus toliau – sunku prognozuoti. Daugelis gamintojų gamyklas kol kas yra uždarę mėnesiui, tačiau normalu, kad jie vertina paklausą, kas vyksta rinkoje, bando prognozuoti, kada gamyklų darbą atnaujinti bus verta. Galbūt dalis darbus pratęs ir po mėnesio, tačiau kiti, tikėtina, ir rugsėjo mėnesio palauks. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.