Drastiškai sumažėjo naujų automobilių paklausa: tokių žemumų nebuvo nuo 2008-ųjų

Dėl koronaviruso pandemijos drastiškai sumažėjo naujų automobilių paklausa. Per 2020 m. sausį–gegužę, palyginti su tokiu pat praėjusių metų laikotarpiu, naujų automobilių pardavimas Lietuvoje smuko 25 proc., o Europos Sąjungos mastu pardavimai sumažėjo net 41,5 proc. Kokia situacija yra likusiose Baltijos šalyse bei Ukrainoje ir kokios markės automobiliai šiuo metu paklausiausi, aptaria „RIA.com Marketplaces“ ekspertai.

Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>D.Umbraso nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>D.Umbraso nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (19)

Lrytas.lt

Jul 1, 2020, 9:43 AM, atnaujinta Jul 1, 2020, 9:44 AM

ES prognozės nedžiugina

Naujų automobilių pardavimas visoje Europos Sąjungoje (ES) šiemet turėtų sumažėti nuo prognozuotų 12,8 iki 9,6 milijono automobilių. Tokias prognozes savo ataskaitoje pateikė Europos automobilių gamintojų asociacija. Rinkai išgyvenant nuosmukį, prognozuojamas ir tolesnis pardavimų mažėjimas.

„Dėl koronaviruso pandemijos naujų automobilių pardavimas šiemet patyrė rekordinį nuosmukį.

Tokių pardavimo žemumų nesame regėję nuo 2008 m. ekonominės krizės pabaigos. Didžiausias nuosmukis ES buvo užfiksuotas 2012 m. ir tąkart siekė 8,2 proc. Tad šis pardavimo deficitas neabejotinai atsilieps automobilių gamintojams ir jų platintojams“, – teigia Estijos bendrovės „RIA.com Marketplaces“, valdančios automobilių prekybos svetainę auto.ria.com, valdybos narys Artiomas Umanetsas.

Didžiausias pardavimų nuosmukis – Estijoje

Tai, kad rinkos situacija smarkiai pakito, rodo ir „RIA.com Marketplaces“ analizė, kuri apžvelgia naujų lengvųjų automobilių pardavimus Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Ukrainoje, taip pat paklausiausias automobilių markes.

Duomenys rodo, kad Lietuvoje per 2020 m. sausio–gegužės laikotarpį buvo įsigyti 14 147 nauji automobiliai. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, jų pardavimai smuko 25 proc. – mažiausiai iš visų Baltijos valstybių. Pastebima, kad lietuviai daugiausia rinkosi „Fiat“ markės automobilius, taip pat „Toyota“ bei „Škoda“.

Didžiausią pardavimų nuosmukį iš minėtų šalių patyrė estai – čia nuo 2020 m. sausio iki gegužės pabaigos buvo parduotas 7531 automobilis. Palyginti su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, pardavimai smuko 34,6 proc. Estai dažniausiai rinkosi „Škoda“, „Toyota“ ir „Renault“ markių automobilius.

Latvijoje per penkis pirmus šių metų mėnesius čia buvo parduoti 5297 nauji automobiliai, t. y. 32,7 proc. mažiau nei pernai. Latviai, kaip ir lietuviai bei estai, daugiausia rinkosi „Toyota“ ir „Škoda“ markių automobilius, taip pat populiarumo sulaukė „Volkswagen“.

Mažiausiai įtakos naujų automobilių pardavimams koronavirusas turėjo Ukrainoje. Didžiausias nuosmukis buvo kovą, šalyje įvedus karantiną, tačiau jau balandį ir gegužę automobilių rinka gerokai padidino pardavimo apsukas. Tad per penkis šių metų mėnesius buvo parduoti 29 838 automobiliai.

Palyginti su tuo pačiu 2019 m. laikotarpiu, nuosmukis siekė tik 7,3 proc. Ukrainiečiai aktyviai pirko „Toyota“, „Renault“, „KIA“ ir „Škoda“ automobilius.

Vis tik minėti Baltijos šalių pardavimo apimčių sumažėjimai atrodo neblogai Europos kontekste – per penkis 2020 m. mėnesius naujų lengvųjų automobilių pardavimas ES sumažėjo 41,5 proc. Visi šie duomenys surinkti remiantis minėta Asociacijos ataskaita bei acea.be ir ukrautoprom.com.ua svetainėmis.

Ragina ieškoti naujų pardavimo būdų

Nepaisant susiklosčiusios situacijos, automobilių pardavėjai raginami nenuleisti rankų ir prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių. A. Umanetso teigimu, automobilių salonams vertėtų kitaip pažvelgti į rinką bei klientų poreikius ir ieškoti dar neišbandytų automobilių pardavimo būdų.

„Iš savo, kaip automobilių prekybos svetainės valdytojų, patirties pastebime, kad siekiant pritraukti naujų klientų vien įkelti parduodamo automobilio skelbimą nepakanka. Rinkai reikia ieškoti kitų būdų klientams pritraukti. Pavyzdžiui, pasiūlyti akcijų, nuolaidų ar palankias kreditavimo sąlygas.

Taip pat surengti virtualaus salono gidą, fotografuoti automobilius 360 laipsnių kampu, kad pirkėjas galėtų išsirinkti automobilį neišeidamas iš namų. Pandemijos sąlygomis tokie ir panašūs pasiūlymai pirkėjams labai aktualūs ir, esu tikras, tokia tendencija išliks ir ateityje“, – argumentuoja A. Umanetsas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.