Paradoksas: lietuviai gali sau leisti naujus automobilius, bet renkasi naudotus

Ekonominė situacija Lietuvoje tikrai nėra tokia, kad visos šeimos galėtų persėsti į naujus, ką iš salono išvažiavusius automobilius. Taip nėra niekur pasaulyje, naudotų automobilių rinka aktuali net ir labiausiai išsivysčiusiose šalyse. Tačiau Lietuvoje ji tiesiog klesti. Ir tautiečiai perka toli gražu ne pigiausius kibirus, o gana brangius senstelėjusius „premium“ klasės automobilius už tokią kainą, kad galėtų įpirkti ir naują mašiną.

Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Oct 28, 2020, 9:39 AM

Automobilių rinkos ekspertai aiškina, kad toli gražu ne visi geba susiskaičiuoti, kad gali įpirkti naują automobilį, o kitiems svarbiau turėti kad ir ne geriausią, bet solidžią saviraiškos priemonę, tik ne naują kompaktinį modelį.

Ne tokie ir brangūs

Per pirmus 9 šių metų mėnesius Lietuvoje „Autotyrimų“ duomenimis buvo užregistruota kiek daugiau ne 30 tūkst. naujų automobilių. Tuo tarpu naudotų automobilių rinkoje sandorių buvo beveik 165 tūkst. – pusšešto karto daugiau. Ar lietuviai negali įpirkti naujų automobilių?

„Autoplius.lt“ duomenys, rodantys, kad vidutinė naudoto automobilio sandorio vertė buvo 4,4 tūkst. eurų sako, kad dar negali, mat net ir mažiausi nauji miesto automobiliukai kainuoja dvigubai brangiau. Tačiau tai – vidurkis. Žmonės perka ir pigesnius, ir brangesnius naudotus automobilius nors galėtų įsigyti visiškai naują transporto priemonę.

Rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos narys, automobilių rinkos ekspertas ir „CarVertical“ atstovas Matas Buzelis sako, kad nemažai žmonių tiesiog nesugeba pasiskaičiuoti, kad jie gali sau leisti įsigyti naują automobilį.

„Manau, kad lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų, kad su sena mašina saugu gyventi ir nepaskaičiuoja, kiek pinigų išleidžia jos eksploatacijai. O jei paskaičiuotų, tai pamatytų, kad naujas automobilis yra ne toks jau brangus“, – savo požiūrį dėstė M. Buzielis.

30 tūkst. ar 250 eurų?

Ekspertas sako, kad visa automobilio kaina daugumai atrodo nesuvokiama, o tie laikai, kai žmonės ėjo pirkti automobilio su lagaminu pinigų – pasibaigė. Dabar apie 80 proc. naujų automobilių pardavimų įvyksta transporto priemonę perkant lizingu.

„Ne kiekvienam žmogui kaina pasako, ar automobilis įperkamas ar ne. Tarkim, 30 tūkst. eurų kaina ne vieną gali išgąsdinti, tad perka mašiną, kainuojančią 5 tūkst. eurų ir važinėja nepaskaičiavę eksploatacijos išlaidų, kurios ne pirmos jaunystės automobiliui gali būti visai nemenkos.

O paskaičiavus, kad per mėnesį galima skirti, tarkim 250 eurų automobiliui, sumokėjus pradinį įnašą pasirodys, kad galima važinėti visai neblogu nauju automobiliu, kuris nekels problemų“, – pratęsė M.Buzelis.

Bankininkai praėjusiais metais paskaičiavo, kad vidutines pajamas gaunanti lietuvių šeima lizingu galėtų nusipirkti daugiau nei 24 tūkst. eurų kainuojantį automobilį, o šioje kainų kategorijoje pasirinkimas jau nemažas. Štai pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2021“ titulą bazinės kainos mediana nedaug didesnė – 28 tūkst. eurų.

Į lietuviams įkandamus rėmus įeina dauguma kompaktinių hečbekų, dabar populiarių miesto visureigių, net ir didesni universalai. Tačiau lietuviai nori didelių, prabangių automobilių.

Mašina lietuviui – statuso simbolis

Šiemet liepą populiariausias modelis tarp naudotų mašinų buvo 3 serijos BMW. Trečioje vietoje – didesnis 5 serijos BMW. „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys, žurnalo „Autobild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius teigia, kad daugumai lietuvių tiesiog paprasto, gero automobilio nepakanka, nes tai yra statuso simbolis.

„Pagal mano bendrą įsitikinimą, lietuviui automobilis vis dar yra svarbus kaip saviraiškos priemonė. Egzistuoja stereotipai, kad BMW ar „Mersedes-Benz“, kad ir senesnis, yra prabangesnis už naują „Dacia“.

Juokaudavom, kad koks čia žentas, jei pas uošvienę atvažiuoja su kokiu nors „Renault“, o ne su „Mersedes-Benz“, nors galiausiai už to naujo „Renault“ kainą trys tokie „Mersedes-Benz“ išeina“, – tautoje įsišaknijusius stereotipus pasakojo V.Milius.

Nors nauji, net ir mažiausios klasės automobiliai turi daugiau technologijų ir yra saugesni už senus naudotus „premium“ klasės automobilius, dauguma lietuvių renkasi ne racionalumą, o menamą statusą ir važiavimo komfortą.

Ir iš tiesų, už gana menką kainą galima nusipirkti aukščiausios klasės limuziną ir džiaugtis išskirtiniu važiavimo komfortu. Tačiau tik iki to momento, kai užklups techninės problemos.

Lyginti naujų ir naudotų negalima

„Manau, kad niekada negalima lyginti naujo ir naudoto automobilių, nes tai yra skirtingi dalykai. Galime prisiminti, kad dabar už kompaktinio hečbeko kainą, maždaug už 20 tūkst. eurų, galime nusipirkti „Bentley Flying Spur“.

Automobilį, kuris kadaise kainavo 200 tūkst. eurų. Dabar jis kainuoja 10 kartų pigiau, bet aptarnavimo kaštai išliko tokie patys, ir jie netgi didėja, nes dėl amžiaus jis daugiau ges.

Galima rasti naudotų automobilių, kurie siūlys aukštesnio lygio komfortą nei ekonominės klasės automobiliai, bet kai pradedi skaičiuoti, kad su ta mašina reikia važiuoti kiekvieną dieną, ir kai paskaičiuojame jos eksploatacijos kaštus, matome, kad rinktis prabangų automobilį turint mažai pinigų yra neracionalu“, – dėstė M.Buzelis.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus organizuojančio „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ nariai teigė, kad rinktis naują automobilį yra racionalu dėl to, kad jam labai paprasta apskaičiuoti eksploatacijos kaštus.

„Žinoma, kad apynaujis BMW bus prašmatnesnis už kokį nors kompaktinį mažylį, nes kompaktinis mažylis yra pagamintas taip, kad būtų pigus ir važiuotų pigiai.

Tačiau kuo prabangesnį ir senesnį automobilį renkiesi, tuo labiau rizikuoji. Paprastam vairuotojui, kuriam nereikia prabangaus ženklelio, naujas automobilis yra logiškiausias sprendimas, nes su juo tiesiog neturi galvos skausmo, nevargsti“, – dėstė „Autobild Lietuva“ redaktorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.