Vilkikų vairuotojams nevalia ilsėtis kabinose – rizikuoja, nes nėra pasirinkimo

Vasaros pabaigoje įsigaliojus daliai vežėjų veiklą Europos Sąjungos (ES) rinkoje reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatų, draudžiančių poilsį vilkikų kabinose, vairuotojams tenka rizikuoti ir šį reikalavimą pažeisti.

Vairuotojų pervargimas yra viena dažniausių priežasčių, sukeliančių vilkikų avarijas.<br> G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Vairuotojų pervargimas yra viena dažniausių priežasčių, sukeliančių vilkikų avarijas.<br> G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Paulius Viluckas, BNS

Dec 5, 2020, 2:55 PM

Pasak Lietuvos vežėjų atstovų, Europoje trūksta saugių aikštelių vilkikams palikti, be to, dėl koronaviruso pandemijos daug viešbučių yra užsidarę, o veikiantys ne itin noriai priima vairuotojus.

„Dėl COVID-19 situacijos dalis viešbučių yra apskritai uždaryti, nors transporto skaičius Europos keliuose nėra sumažėjęs. Kai vairuotojams ateina poilsio laikas, viešbučiai negali jų priimti“, – BNS sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas pripažįsta, kad Europoje dramatiškai trūkstant tinkamų poilsio vietų, vairuotojams tenka pažeisti taisykles ir ilsėtis kabinose.

„Rizikuojame. O ką daryti? Būtų nesąžininga pasakyti, kad kažkas daroma kitaip“, – BNS tvirtino R. Austinskas.

Jis pabrėžė, kad įsigaliojus draudimui ilsėtis kabinose, vairuotojai nesuvaldo rizikų – palikus transporto priemonę nesaugioje aikštelėje, už krovinį atsakingas jo vežėjas. Incidento atveju tai būtų traktuojama kaip nedraudiminis įvykis.

„Tai mus vėl verčia spręsti, kas yra geriau, ar nepažeisti taisyklių ir eiti į viešbutį, ar likti automobilyje ir saugoti krovinį. Ką pasirenka vežėjai, atsakymas turbūt aiškus. Už tai mūsų laukia baudos“, – sakė „Linavos“ prezidentas.

Pasak R.Austinsko, nors pirmosios Mobilumo paketo nuostatos įsigaliojo prieš kelis mėnesius, vieningos kontrolės Europoje – patvirtinto administravimo ir baudų taikymo mechanizmo – kol kas nėra.

Tačiau Lietuvos institucijos jau gali reikalauti įrodymų, patvirtinančių, kad vairuotojas ilsėjosi viešbutyje, o bauda už pažeidimą būtų skirta darbdaviui.

„Jei kils įtarimas, kad kažkoks vairuotojas miegojo vilkiko kabinoje, tą kontrolę vykdys mūsų LTSA (Lietuvos transporto saugos administracija – BNS) ir Darbo inspekcija. Šiandien vairuotoją kelyje tikrinantys pareigūnai neturi teisės reikalauti viešbučio sąskaitos ar panašiai, bet tikrintojai Lietuvoje turi teisę tą pamatyti ir sužinoti“, – sakė R.Austinskas.

Pasak P.Drižo, Europos Komisija (EK) yra konstatavusi, jog žemyne nėra pakankamai saugių aikštelių.

„Skaičiai yra labai gąsdinantys – saugių vietų, kad šalia būtų saugi parkavimo aikštelė, yra 7 tūkstančiai. Kiekvieną naktį, kai vairuotojui reikia pailsėti, mūsų skaičiavimais, bent 100 tūkst. Europoje važinėjančių vilkikų neturi kur dėtis“, – teigė TTLA vadovas.

Tačiau, anot jo, teisės aktui įsigaliojus, pati Europos Komisija jau nebegali sustabdyti tokių įstatymų veikimo.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą. Paketą daugiausiai palaikė senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Rytų europiečiai teigė, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Nuo rugpjūčio 20 dienos vairuotojai privalo ilsėtis ne kabinose, vežėjai turi užtikrinti vairuotojų grįžimą į įmonės operacinius centrus arba gyvenamąją vietą kas keturias savaites.

Tuo metu kai kurios kitos taisyklės – dėl vairuotojų komandiravimo bei privalomo vilkikų grąžinimo į registracijos šalį – įsigalios po 18-kos mėnesių nuo Mobilumo paketo paskelbimo.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.