Autobusų stoties statybos brangsta šuoliais: valdžia daugiau nei dvigubai išaugino kainą ir permetė miestiečių pečių

Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui: kartu su stotimi sumąsčiusi įrengti požeminę mašinų aikštelę, valdžia daugiau nei dvigubai išaugino statybų kainą ir permetė ant visų miestiečių pečių.

Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>A.Švelnos nuotr.
Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>A.Švelnos nuotr.
Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>A.Švelnos nuotr.
Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>A.Švelnos nuotr.
Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>T.Bauro nuotr.
Valdančiųjų palaimintą naujos Panevėžio autobusų stoties projektą opozicija pakrikštijo gėdos paminklu politikų savanaudiškumui.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Laimis Kavoliūnas, www.panskliautas.lt

Apr 13, 2021, 3:15 PM, atnaujinta Apr 13, 2021, 3:15 PM

Pabrango daugiau nei du kartus

Panevėžio valdantieji trečiadienį tarybos posėdyje patvirtino dar kartą pakeistą naujos autobusų stoties projektą. Dabar jau kartu su stotimi bus statoma ne daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė, kaip buvo ketinta anksčiau, o požeminė.

Naujoji stotis bus statoma be europinių pinigų. Visa suma bus paimta iš miesto biudžeto. Stoties kaina išaugo daugiau nei dvigubai: nuo 1,5 mln. iki 3,7 mln. eurų. Šiemet statyboms numatyta skirti 521 tūkst. eurų. Darbus planuojama atlikti per trejus metus. Ji atsiras vietoj alyvų parkelio.

Opozicijos lyderė Gema Umbrasienė klausė, kada, kieno lėšomis ir už kokią kainą planuojama sutvarkyti senosios autobusų stoties pastatą ir teritoriją aplink jį.

Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna teigė, kad senosios stoties atnaujinimas kainuos apie 900 tūkst. eurų ir kad ji bus tvarkoma tik pastačius naująją stotį.

Į nemalonų klausimą nesiteikė atsakyti

Konservatorius Vitalijus Satkevičius teiravosi apie aikštelės šalia parduotuvės „Iki“ likimą. Jis priminė prokuratūros raštą savivaldybei, kuriame raginama nepažeidinėti įstatymų šioje teritorijoje.

Kaip jau ne kartą rašėme, iš pradžių miesto valdžia planavo, kad naują autobusų stotį už 700 tūkst. eurų pastatys privati bendrovė „Baltisches haus“, mainais už tai gavusi šalia „Iki“ prekybos centro esančią 0,4 ha automobilių stovėjimo aikštelę. Tačiau kelią šiam planui užkirto prokuratūra, įžvelgusi galimą juodą verslo ir valdžios sandorį. Ji nurodė iš investicijų sutarties išbraukti žemės ploto atidavimą privatininkams.

T.Jukna V.Satkevičiui neatsakė į klausimą. Jis pareiškė, kad dabar kalbama ne apie aikštelę šalia „Iki“ parduotuvės, o apie visos Savanorių aikštės pertvarkymą.

Išsitarė, kad ir antžeminė aikštelė gal bus

Kita konservatorė Jurga Girdzijauskienė, priminusi apie ankstesnius valdžios užmojus statyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, abejojo, ar požeminė 87 vietų aikštelė išspręs mašinų statymo problemą miesto centre.

T.Jukna užtikrino, kad požeminė aikštelė ne tik išspręs šią problemą, bet ir nedarkys miesto vaizdo. Tačiau jis išsitarė, kad ateityje čia gali išdygti ir antžeminė mašinų statymo aikštelė.

Frakcijos „Kartu“ atstovas Povilas Urbšys prisiminė, kad savivaldybė prieš pusantrų metų pranešė pastatysianti stotį su visa infrastruktūra už 1,5 mln. eurų, o dabar stotis brangsta net 2,2 mln. eurų.

„Tiek pabrango jūsų naujoji avantiūra“, – rėžė buvęs seimūnas.

Meras Rytis Račkauskas sakė, kad idėja statyti požeminę mašinų aikštelę išsirutuliojo vėliau.

„Todėl ir atsirado kainos skirtumas, nes atsirado papildoma infrastruktūra, kuri turi savo kainą. Nereikia dramatizuoti“, – kalbėjo R.Račkauskas.

Pavertė eiline afera

Konservatorius Marius Mališauskas abejojo, ar savivaldybė pajėgs visus 3 metus finansuoti stoties statybą, juolab kad turi ir kitų įsipareigojimų: pastatyti Stasio Eidrigevičiaus menų centrą, turės prisidėti prie kitų europinių projektų.

P.Urbšys pareiškė, kad autobusų stotis – tai gėdos paminklas politikų savanaudiškumui, nes buvo prarasta galimybė už Europos Sąjungos pinigus daug anksčiau modernizuoti senąjį stoties pastatą.

„Savivaldybė nusispjovė į europinius pinigus ir nori visą mokestinę naštą užmesti ant miestiečių pečių. Esame už stoties atnaujinimą, bet esame prieš tai, kad labai svarbaus miesto poreikio tenkinimas paverčiamas eiline afera“, – savo frakcijos vardu pareiškė P.Urbšys.

Kvartaliuko statybos tik brangs

G.Umbrasienė suskaičiavo, kad viso Savanorių aikštės kvartaliuko – nauja autobusų stotis su požemine mašinų aikštele, daugiabutis savivaldybės darbuotojams ir „kitiems svarbiems žmonėms“, atnaujinta senoji stotis bei daugiaaukštis garažas šalia J.Basanavičiaus gatvės – pertvarkos vertė jau dabar yra 7 mln. eurų, o statybos metu išlaidos gali dar padvigubėti.

Opozicijos atstovės teigimu, senoji autobusų stotis dar 2016-aisiais galėjo būti atnaujinta už 3 mln. eurų.

Opozicijos ir dabar niekas neklausė. Naujos autobusų stoties su požemine mašinų stovėjimo aikštele statybą palaimino 15 valdančiųjų, 4 politikai susilaikė, o konservatoriai ir žalieji išvis nebalsavo.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.