Svarbu norintiems įsigyti automobilį: kas vyksta rinkoje, kodėl jie brangsta ir kiek reikėtų laukti

Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja. Pirkėjams naujo automobilio tenka laukti 3-6 mėnesius. Kokios to priežastys? Ar auganti paklausa išaugins ir kainas? Apie visa tai „Žinių radijo“ laidoje „Verslo pulsas“ papasakojo „Inchcape Motors“ ir „Ford“ verslo vadovas Tomas Didžbalis bei „Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje Vitalijus Eidimtas.

Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>T.Bauro nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>T.Bauro nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>T.Bauro nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>T.Bauro nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naujų automobilių paklausa Lietuvoje yra išaugusi, o pasiūla jos nepaveja.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 15, 2021, 6:49 PM

T.Didžbalis minėjo, kad automobilį galima įsigyti dviem būdais: pirkti iš sandėlio, kur jis pagaminamas anksčiau, bei galima pirkti užsisakant iš gamintojų, kur jį gamina pagal kliento individualius poreikius. Kol kas pašnekovas nemato problemų, o jo įmonė turi pakankamai automobilių, kad galėtų patenkinti išaugusią paklausą.

„Kalbant apie automobilių gamybą, yra tam tikrų trikdžių, kurie susiję su kai kurių elementų gamyba, todėl tų transporto priemonių tektų laukti ilgesnį laikotarpį“, – pasakojo T.Didžbalis.

Laukimo laikotarpis priklauso nuo to, kurioje gamykloje bei kokiame pasaulio krašte gaminamas automobilis. Visi automobilių gamintojai turi gamyklas įvairiausiuose pasaulio kraštuose, bet jeigu automobilis gaminamas Europoje, tai normalus laukimo laikas – 3-4 mėnesiai. Jei automobilis gaminamas Afrikoje, Azijoje, Amerikoje, papildomai prisideda dar du mėnesiai.

V.Eidimtas atskleidė, kad įmonės susiduria su automobilių trūkumu: „Ši problema tik prasideda, nes yra pasaulinis mikroprocesorių trūkumas. Dabar stringa pristatymai, tam tikrų modelių gamyba sustabdyta dėl šių trūkstamų detalių. Taip pat įtaką daro pandemija, nes sutrumpėja gamyklų darbo laikas“.

Be to, pašnekovas pabrėžė, kad Sueco kanalo avarija irgi padarė tam tikrą įtaką, nes tuo metu automobilių pramonėje prasidėjo strigimai.

„Inchcape Motors“ ir „Ford“ verslo vadovas pritaria „Peugeot“ importuotojo atstovui Lietuvoje, kad ši problema tik prasideda, nes pakalbėjus su jų prekės ženklų atstovais ir konkurentais, tą pačią problemą esą sprendžia visi.

„Kiekvienas gamintojas turi tam tikrų trikdžių. Natūralu, kad automobilių prekybos įmonės tais komponentais, kurių dabar trūksta, vienu metu nepasisotins. Kiek laiko tai gali užtrukti – sunku prognozuoti. Norėtųsi tikėti, kad pasaulyje viską galima pagaminti“, – aiškino T.Didžbalis.

V.Eidimtas teigė, kad Lietuva yra nedidelė Europos rinkoje, todėl paklausa yra išaugusi, o kitose šalyse ji dar didesnė.

„Lietuvos ekonomistai įžvelgia, kad šiuo metu vyksta rinkos perkaitimas, o tai yra pandemijos pasekmė, kurią pajutome tik dabar. Automobilių pramonėje situacija stabilizuosis tada, kai nurims pandemija.

Dabar mums atrodo, kad praėjus metams po pandemijos viskas turi grįžti į savo vėžes, tačiau, manau, kad pasekmes mes tik dabar pradedame jausti, todėl reikia kantrybės išlaukti“, – svarstė V.Eidimtas.

Pasak T.Didžbalio, praeitų metų pradžia visiems buvo įdomus laikotarpis, nes sustojo sandoriai, o juk dalis automobilių buvo užsakyti anksčiau, todėl jie atvyko kovo – balandžio mėnesį. Pašnekovas teigė, kad verslai „gyveno nežinioje“: kaip jie veiks, ar reikės automobilių, todėl privatūs klientai ir juridiniai asmenys stengėsi atidėti automobilio pirkimą.

„Inchcape Motors“ ir „Ford“ verslo vadovas komentavo, kad dabar gamyklos dėl savo užsidarymo praeitais metais negali patenkinti klientų poreikių, nes trūksta tam tikrų detalių: „Nors automobilis ir gaminamas Europoje, tačiau jam reikia detalių, kurios keliauja iš viso pasaulio“.

V.Eidimtas pastebėjo: „Dabar mes jau susitaikėme su realia situacija, ją vertiname iš naujos perspektyvos ir išmokome kitaip planuotis laiką“.

Anot pašnekovo, jei gamyklos pradėtų gaminti tokiais kiekiais automobilius kaip iki pandemijos, tai patenkintų paklausą, nes gamyklų pajėgumai gana dideli, tačiau šiuo metu, palyginti su praeitų metų laikotarpiu, paklausa yra gerokai išaugusi.

„Inchcape Motors“ ir „Ford“ verslo vadovas kaip ir V.Eidimtas mano, kad antroje metų pusėje situacija gali blogėti, nes šiuo metu mato padidėjusią paklausą: „Nuo vasario antros pusės žmonės ir verslai suprato, kad reikės gyventi ir dirbti, todėl nuo šio laikotarpio prasidėjo transporto priemonių elementų trūkumas.

Nežinau, ar tai gali turėti ilgalaikių pasekmių. Mūsų gamyklos jau numano, kada ta problema turėtų būti išspręsta: ji išsispręs tada, kai įmonės planuos dirbti daugiau pamainų, skirti daugiau resursų, kad patenkintų paklausą“.

„Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje teigė, kad ši probleminė situacija turi nemalonių pasekmių – jei tu neturi ką parduoti, prekių išpardavimo nedarysi, todėl negalėsime automobilių nusipirkti pigiau.

T.Didžbalis aiškino, kad pirkėjų derybinė galia mažėja, nes yra tam tikras produktų trūkumas, bet taip pat yra daug šalutinių elementų, kuriuos sudėtinga vertinti. Anot pašnekovo, prasidėjus pandemijai viskas pigo, nes verslams reikėjo pajamų išgyvenimui.

„Nesu linkęs galvoti, kad automobiliai turėtų stipriai brangti. Aišku, jie kažkiek brangsta kiekvienais metais. Pirkėjų derybinė galia bus sumažėjusi, todėl tai darys įtaką jų pasirinkimui“, – tvirtino T.Didžbalis.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.