Aplinkos ministras pasakė, kokį dabar reikia pirkti automobilį – kitaip mokesčiai neišvengiami

Seimas iš karto pritarė klimato kaitos planui. 2050 m. – klimatui neutrali ekonomika, Europos žaliasis kursas, o 2030 m. sieks per pusę sumažinti emisijas. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>lrytas.lt fotomontažas
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>lrytas.lt fotomontažas
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas papasakojo, kokį reikėtų pirkti automobilį ir kas laukia Lietuvos vairuotojų po kelerių metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Simonas Gentvilas<br>D.Umbraso nuotr.
Simonas Gentvilas<br>D.Umbraso nuotr.
Simonas Gentvilas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Simonas Gentvilas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jun 11, 2021, 3:26 PM, atnaujinta Jun 11, 2021, 3:26 PM

– Jeigu dabar galvotume pirkti automobilį, koks būtų ministro patarimas? Į ką labiausiai reikėtų žiūrėti, kad po kelerių metų nereikėtų „griaužti nagus“ dėl padarytos klaidos?

– Mes turime nusiteikti, kad visų žmonių nepersodinsime į elektromobilius. Jie mažai kam įperkami, bet mes turime persodinti žmones į trečdaliu mažiau taršius automobilius ir į viešąjį transportą. Lietuvos visuomenei reikėtų persėsti į automobilius, kurie yra iki 80 kilovatų galios ir iki 130 g/km CO2 emisijos. Tokie automobiliai yra įperkami, nauji ir seni.

– Gal reikėtų žiūrėti ir į išmetimo sistemą, nes po kelerių metų gali tekti sumokėti nemažai mokesčių?

– Mokesčiai turėtų paskatinti gyventojus rinktis. Jei žmonės šiais metais nori keisti automobilį, tai kai kuriuos sprendimus lems teršalų ribinės vertės, o sprendimai turėtų pasirodyti jau liepos mėnesį. Lietuvoje tarša auga vieninteliame sektoriuje – transporte.

– Automobilių mokestis visada sukelia daug politinių diskusijų. Ar esate apie tai kalbėję su koalicijos partneriais?

– Mes ir visa visuomenė turime kurti mokesčius, kurių galima išvengti. Taršos mokesčiai yra išvengiami, net dabar trečdalis vairuotojų jų nemoka. Aš nekalbu apie mokesčių kėlimą, kurie neišvengiami: PVM, Gyventojų pajamų mokestis ir kiti. Nuo pasirašytų „Žalios Lietuvos“ deklaracijų iniciatyvų reikia eiti konkrečius žingsnius, o tą turi daryti Vyriausybė.

– Kai įvedė automobilių mokestį, grasino Europos sankcijomis, bet tai nepaskatino priimti kito sprendimo. Nuo kada tas mokestis gali atsirasti?

– Į šitą klausimą neatsakysiu, nes pirmiausia turime turėti užnugarį koalicijoje ir pritarimą iš Seimo narių. Lietuvius raginu pirkti įperkamus automobilius bei tuos, kurie yra mažiau taršūs, galingi.

– Ką aplinkos ministrų taryba šiuo metu svarsto?

– Esame maža valstybė ir jeigu norėtume pakelti reikšmingą standartą, tai darbo vietos persikraustytų į Latviją, Lenkiją. Tačiau aplinkosaugos problemos gali būti sprendžiamos tik tarptautiniu mastu.

Trečdalis Europos teisės aktų yra apie aplinkosaugą. Mes galvojame, kaip tvarkysime elektromobilių baterijas, jas perdirbsime, nes Europoje nėra retųjų metalų. Mes turime stipriai išvystyti baterijų perdirbimo pramonę.

Šiuo metu Lietuvoje stato pirmąją baterijų gamyklą. Taip pat mes kalbame, kaip tarp šalių pasidalinti klimato kaitos įsipareigojimus. Europa yra apsisprendusi sumažinti išmetimus, bet kiek ir kokiai valstybei teks kvotų išmetimai ir kiek reikės įgyvendinimui pinigų, kyla didelis klausimas.

Klimato kaitos darbotvarkėje teigiama, kad iki 2030 m. planuojame sumažinti 30 proc. išmetimų.

– Kuris Lietuvos miestas turi daugiausia galimybių 2030 m. tapti klimatui neutraliu?

– Aš manau, kad vienas iš kurortinių miestų Lietuvoje. Kurortai matys naudą į tai investuoti, nes jiems atsivers didelės marketingo galimybės. Didmiesčiai irgi gali nuveikti didelius dalykus, tačiau jiems tai yra sudėtingiau.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.