Kalbos apie naujus mokesčius keičia vairuotojų norus – mažėja pasiūla, kyla kainos

Nors karantinas, kėlęs daug iššūkių transporto rinkai pasibaigė tik birželį – rinkos atsigavimas matomas ne tik paskutiniu metu, bet ir visą antrą šių metų ketvirtį. Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.

Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dar didesnį rinkos augimą stabdo maždaug ketvirtadaliu sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla didžiosiose Europos rinkose.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 26, 2021, 3:46 PM, atnaujinta Jul 26, 2021, 3:46 PM

Taip pat jose vyrauja šiek tiek pakilusios automobilių kainos. Tai atsiliepia ir mums. Mūsų verslui juos sunkiau atsivežti.

Naujai įvežami į Lietuvą automobiliai tapo jaunesni. Vis didėja naujesnių įvežamų transporto priemonių dalis. Jų kiekis Lietuvoje, lyginant su tuo pačiu 2020 metų ketvirčiu, pakilo 2 proc.

Tuo tarpu jau Lietuvoje registruotų automobilių sandorių kiekis liko sumažėjęs 18 proc. Mažesnė pasiūla lemia mažėjantį sutarčių kiekį bei kylančias kainas.

Skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, per antrąjį šių metų ketvirtį fiksuotas ypač didelis naujų automobilių pardavimų skaičius. Jų rinkos apyvarta lyginant su tuo pačiu 2020 metų laikotarpiu pakilo 81 proc. Nuo rekordinių 2019 metų atsiliekama visiškai nedaug.

Vidinėje rinkoje jau registruotų senesnių (16–20 bei virš 21 metų amžiaus grupių) automobilių savininkus taršos mokestis ir toliau stabdo nuo transporto priemonės pardavimo. To pasekmė – sumažėjusi pasiūla, padidėjusi vidutinė rinkos kaina ir jau nebe pirmą ketvirtį iš eilės senstantis Lietuvos automobilių parkas. Šiemet vidutinis Lietuvos automobilis paseno 74 dienomis.

Portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas pastebi, kad nors ir bendras sandorių kiekis krito, rinkos apyvarta pakilo.

Lyginant su tuo pačiu pernai metų ketvirčiu ji išaugo 31 proc. O jei lygintume su itin geru antruoju 2019 metų ketvirčiu – kilimas 6,9 proc.

„Pirmąjį šių metų ketvirtį šiek tiek sumažėjusi, antrą ketvirtį ir vėl pakilo naudoto automobilio vidutinė rinkos kaina. Dabar ji siekia 5,8 tūkst. eurų. Naujo automobilio vidutinė rinkos kaina, lyginant su pirmu šių metų ketvirčiu, nė kiek nepakito ir išlieka stabili.“ – teigia G. Dauparas.

Portalo duomenimis pirmos trys pagal populiarumą automobilių markės Lietuvoje nesikeičia. Pirmoje vietoje „Volkswagen“, antroje „BMW“, trečioje – „Audi“. „Volvo“ nukrito iš ketvirtos vietos į penktą, o top 5 sąraše nebuvo ir į ketvirtą vietą šoktelėjo „Toyota“.

Populiariausi naudotų automobilių modeliai, lyginant su tuo pačiu praeitų metų ketvirčiu, taip pat stipriai nepasikeitė. Pirmos trys vietos liko tos pačios. Jas užima, atitinkamai, trečios serijos „BMW“, „Volkswagen Passat“ ir penktosios serijos „BMW“.

Netikėtai gerą rezultatą parodė „Peugeot“. Ši markė dabar yra trečioje vietoje pagal naujų automobilių markių populiarumą Lietuvoje ir per paskutinius tris mėnesius pardavė 828 automobilius. O „Seat“ top 5 sąraše iki šiol nebuvęs, šį ketvirtį užima garbingą penktąją vietą. Pozityvias prognozes rodo ir naujų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą.

Tiek Lietuvoje, tiek Estijoje sumažėjo naujai parduodamų dyzelinių ir benzininių automobilių kiekiai bei padidėjo hibridinių ir varomų elektra. Skaičiai atspindi, kad Lietuvoje pokyčiai vyksta kiek greičiau. Hibridinių automobilių kiekis išaugo 5,7 proc., o elektrinių – 1 proc. Estijoje atitinkamai 1,2 ir 0,5 proc. punkto.

Kaip teigia rinkos ekspertas, vyksta teigiami pokyčiai. Rinkos rodikliai artėja link tų, kokius matėme dar iki pandemijos.

Sekantis ketvirtis turėtų būti dar geresnis. Naujų automobilių rinkai – gal net rekordinis. Tam įtakos turės pasibaigęs karantinas, skiepai, atsidariusi ekonomika ir vis didesnis pačių žmonių bei verslų adaptavimasis.

Portalo vadovas A. Mizeras prognozuoja, kad vis daugiau gyventojų dairysis naujų ir apynaujų automobilių. Šį pokytį turėtų lemti planuojami kasmetiniai mokesčiai. Tikėtina, kad tokie pasikeitimai dar šiek tiek pakels apynaujų automobilių kainas. Ypač, kai pasiūla Europoje išlieka sumažėjusi.

Na, o naujo modelio taršos mokestis rinką, tikėtina, kad išjudins, tačiau pokyčiai įsibėgėti turėtų tik kitų metų viduryje.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.