Vairuotojai nepatenkinti taršos mokesčio skaičiuokle: kaip keisis mokėtina suma

Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį. Jo sumą jau dabar galima sužinoti pasinaudojus taršos mokesčio skaičiuokle. Suvedus būtinus parametrus skaičiuoklė pateiks planuojamą mokesčio dydį.

Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>lrytas.lt fotomontažas
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>lrytas.lt fotomontažas
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Norint sumažinti senų ir taršių automobilių skaičių keliuose, planuojama įvesti metinį taršos mokestį.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (8)

Ernesta Šneideraitytė

2021-08-11 15:53

Pagal tokią skaičiuoklę mokesčio dydį gali pasitikrinti žinantys savo automobilio taršą ir apie ją nenutuokiantys.

Pasak skaičiuoklės autorių, tai palengvins sprendimą dėl perkamo automobilio, kai bus žinoma už jį mokėtina suma.

„Ši skaičiuoklė veikia ilgiau nei savaitę. Matome, kad ją paleisti buvo teisingas ir aktualus sprendimas, nes pirmą dieną apie 100 tūkst. žmonių peržiūrėjo ir išbandė skaičiuoklę“, – kalbėjo aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė.

Mokestis augs

Anot viceministrės, svarbiausias mokesčio tikslas – ne surinkti į biudžetą kuo daugiau pajamų, o keisti žmonių įpročius, pirmenybę teikiant ekologiškesniam transportui. Todėl taršos mokestis įsigalios ne iš karto, o palaipsniui.

„2023 m. reikės mokėti pusę kainos už transporto priemones, kurios bus įsigytos iki to laiko. 2025 m. mokestis didės. Čia yra pagrindinis pereinamasis laikotarpis.

Taip pat numatyta eilė lengvatų senjorams, kuri irgi yra ketveriems metams. Pats mokestis palaipsniui didės infliacijos dydžiu“, – kalbėjo aplinkos viceministrė.

Tvarko ne iš karto

Pasak transporto priemonių techninės apžiūros eksperto, ne visi vairuotojai tinkamai prižiūri automobilį, kai kurie jį tvarkyti imasi tik po techninės apžiūros.

„Vertinant kietųjų dalelių kiekį, galima padaryti išvadą ir apie taršą. Kuo didesnis dūmingumas ir išmetamų kietųjų dalelių kiekis, tuo daugiau išmeta ir kitų kenksmingų dalelių“, – komentavo automobilių ekspertizių centro atstovas Dainotas Ragelis.

Vieniems planuojamas naujas mokestis nė motais. Tuo metu kiti įsitikinę, jog tai nepadidins ekologiškumo, nes daugumai gyventojų nauji automobiliai neįperkami, todėl senos bei taršios priemonės toliau bus eksploatuojamos.

„Manau, kad taršos mokestis darys įtaką gyventojams, kurie turi mažiau pajamų“, – svarstė vilnietis.

Kitas vilnietis tikisi išvengti mokesčio, nes jo transporto priemonei yra tik metai.

„Nemanau, kad tai padidins ekologiškumą. O kur žmonės padės senas mašinas? Kaip naudojosi, taip ir naudosis tais automobiliais“, – teigė dar viena kalbinta vilnietė.

Jei taršos mokesčio įstatymas rudenį bus patvirtintas Seime, nauji mokesčiai įsigalios nuo 2023 metų.

Skaičiuoklę galite rasti paspaudę čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.