Profsąjungos nevynioja žodžių į vatą: R. Šimašiui siūlo nusileisti ant žemės ir pradėti klausytis darbuotojų

Nuo praėjusių metų rugsėjo vykstančios Vilniaus miesto savivaldybės valdomos bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ ir jos darbuotojų profesinės sąjungos derybos stringa.

Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Inga Ruginienė<br> Pauliaus Gvildžio nuotr.
Inga Ruginienė<br> Pauliaus Gvildžio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Remigijus Šimašius<br>T.Bauro nuotr.
Remigijus Šimašius<br>T.Bauro nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Sep 28, 2021, 2:36 PM

Keliaudami savo kasdieniniais maršrutais „Vilniaus viešojo transporto“ keleiviai turbūt retai susimąsto, kokiomis sudėtingomis sąlygomis, tiek fiziškai, tiek emociškai dirba juos vežantys ir už jų saugumą atsakingi vairuotojai.

Vairuotojai ir jų atstovai jau seniai kalba apie sudėtingą darbą, o dabar žada imtis konkrečių žingsnių. Vilniui gresia viešojo transporto darbuotojų streikas, nes darbdaviai esą nekalba su jais apie atlyginimų kėlimą.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė pasakojo, kad viskas prasidėjo nuo kolektyvinių derybų, kai senoji kolektyvinė sutartis ėjo prie pabaigos ir suponavo situaciją, jog reikia pradėti derėtis dėl naujos kolektyvinės sutarties. Profesinė sąjunga su visais įmonės darbuotojais pradėjo kolektyvines derybas.

Visi darbuotojai manė, jog bus kalbama apie darbo užmokesčio augimą, darbo apmokėjimo sistemą, sąlygas ir grafikų sudarymą, nes derybos vyksta jau ne pirmus metus.

„Mes visi, gyventojai, esame pripratę matyti švarų ir gražų autobusą, kuris niekada nevėluoja. Tačiau nematome, kas už to slypi, pavyzdžiui, sudėtingos darbo sąlygos. Mūsų vairuotojai ne tik dirba didelį valandų skaičių, bet ir dirba padidintais krūviais. Ne paslaptis, kad šiai įmonei trūksta 200 darbuotojų.

Niekas neskuba čia dirbti ir greičiausiai ne veltui, nes atlyginimai neatlaiko kritikos ir pačios darbo sąlygos tave nuteikia taip, kad turi visur skubėti, pietų pertraukos turi vos 10–15 min., o tavo poilsio sąskaita yra išlyginami kitos pamainos dalies grafikai.

Viešajam transportui yra sudaryta tokia sistema, kad kiekvienas gyventojas autobuso ar troleibuso turėtų sulaukti numatytu laiku. Jei yra spūstys ar kiti nutikimai, vairuotojams sumažinamas poilsio laikas.

„Vairuotojas, dirbdamas dideliu krūviu, neturėdamas laiko pailsėti ir gaudamas mažą atlyginimą, turi būti geros nuotaikos bei maloniai bendrauti su kiekvienu keleiviu“, – dėstė I.Ruginienė.

Vilniaus viešojo transporto atstovai deklaruoja siekius apie tai, kad viešasis transportas turi būti atiduotas į privačias rankas. Pašnekovė mini, jog profesinė sąjunga teikia daug siūlymų, kaip pagerinti viešojo transporto būklę ir kokybę. Jie kelia klausimą ir apie tai, kad viešuosiuose pirkimuose dalyvaujančios transporto įmonės turi nevienodas konkurencingas sąlygas.

Pavyzdžiui, „Vilniaus viešasis transportas“ yra ta įmonė, kuri moka darbo užmokestį su visais mokesčiais, o viešuosiuose pirkimuose atsiradę kiti žaidėjai, iš privačių įmonių, dalį užmokesčio pakeičia į kompensacijas dėl kilnojamojo darbo pobūdžio.

„Dalis darbo užmokesčio yra mokama be mokesčių. Jie atėję į konkursą gali pasiūlyti mažesnę kainą, o kuriais konkursais garsėja Lietuva? Ogi mažiausia kaina.

Vietoj to, kad skatintume įmones, kurios galėtų augti, būti socialiai atsakingomis ir viską investuotume į tai, jog rodytume pavyzdį, mes tik tolstame nuo to tikslo. O Laisvės partija sako, kad jiems tokių įmonių nereikia“, – kalbėjo Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

Anot pašnekovės, panašios problemos vyksta ir statybų įmonėse. I.Ruginienė kalbėjo, jog dalis atlyginimo mokama su mokesčiais, o kita dalis dienpinigiais, įvairiomis kompensacijomis, kas nereikalauja apmokestinimo. Darbuotojas, gavęs tokio tipo atlyginimą, netenka nemažos dalies socialinių garantijų, o valstybė netenka mokesčių.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius praėjusią tvirtino, kad viešojo transporto darbuotojų atlyginimai yra didinami, mokami laiku ir darbo sąlygos yra geros.

Tačiau į šį pasakymą Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė atsakė, jog sostinės meras nesigaudo situacijoje: „Pažiūrėkite, kokia politika vyksta pas mus. Atnaujinti automobilį nėra blogai, tačiau visame šiame kontekste dingsta žmogus.

O juk žmogus dirba tą darbą ir atneša pridėtinę vertę, kurios laukia pati įmonė. Pas mus žmogus nueina į kitą planą ir svarbiau yra lygūs keliai, geras apšvietimas, gražūs autobusai“.

Viešojo transporto darbuotojai antrą savaitę gyvena prie savivaldybės, tačiau su jais iki šiol niekas neišėjo pasikalbėti.

„Tokio cinizmo viršūnės dar nesu mačiusi. Šis nesiskaitymas su darbuotojais neatlaiko jokios kritikos. Manau, jog sostinės meras turi ne vieną įmonę ir jo pagrindinė pareiga – pasirūpinti ne tik gyventojais, bet ir darbo sąlygomis. Jei darbuotojas sako, kad kažkas yra negerai – nusileisk nuo debesų ir išeik išklausyti darbuotojo. Galbūt pamatysi visiškai kitą realybę nei savo gražiame kabinete“, – teigė I.Ruginienė.

Praėjusią savaitę profesinė sąjunga bandė įkalbėti R.Šimašių išeiti pasikalbėti su darbuotojais, tačiau jis tik pasakė, kad jo prioritetai yra kiti.

„Tegul nusileidžia iš padebesių ir sužino, dėl ko organizuojama ta akcija. Šioje situacijoje meras parodo savo silpnybes. Jei neturi kitų argumentų, pradeda eiti į asmeniškumus, ieškoti, ar tai politinė akcija ir t. t. Profsąjungos vadovui nepriklauso jokia politinė partija“, – aiškino I.Ruginienė.

Visi Vilniaus viešojo transporto darbuotojai skaudžiai priima realybę, nes, ką bedarytum prie Vilniaus miesto savivaldybės, merui tas mažiausiai rūpi.

„Nežinau, ko reikėtų. Galbūt susideginti prie savivaldybės, kad bent kažkokį atkreiptų dėmesį? Jei nepavyksta užmegzti dialogo, tuomet liks tik imtis aktyvių veiksmų, kurių yra galybė.

Visi supranta, kad viešasis transportas yra ta įmonė, kuri užtikrina gyvybiškai svarbias funkcijas, todėl niekas jų nežada trikdyti, bet parodyti ir atkreipti dėmesį į save, yra galimybė. Manau, kad tuo darbuotojai pasinaudos“, – pabrėžė Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

Anot pašnekovės, jei vadovas leidžia darbuotojams nakvoti prie savivaldybės, eina į teismus, jog pasiginčytų su darbuotojais, o ne ieško bendro sprendimo – tokio vadovo kaina – nulis eurų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.