I. Šimonytė mūru stoja už automobilių taršos mokestį: taršos dalis per didelė, ją suvaldyti būtina

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas, kad Lietuva įgyvendintų Europos Sąjungos (ES) žaliojo kurso tikslus. Pasak jos, norint juos pasiekti, būtina suvaldyti augančią automobilių taršą.

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>lrytas.lt fotomontažas
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>lrytas.lt fotomontažas
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Balkūno nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Balkūno nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybės antrą kartą Seimui teikiamas naujo kasmetinio automobilių taršos mokesčio projektas reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jan 11, 2022, 12:01 PM, atnaujinta Jan 11, 2022, 12:02 PM

„Vyriausybė turi pakankamai išsamų žaliosios transformacijos skyrių savo programoje, bet tai nėra tik Vyriausybės užgaida ar įsivaizdavimas, o ES tikslas 2050 m. tapti klimatui neutralia ekonomika.

Iki 2030 m. turime pakankamai ženkliai sumažinti savo išmetimus ir iš tų išmetimų šaltinių, sektorių, kuriuose pastaruoju metu turėjome išmetimų augimą, transportas yra labai ženkli dalis“, – antradienį Seime žurnalistams komentavo I. Šimonytė.

„Transporto išmetimai yra ta ženkli dalis, kuri reikalauja pokyčių“, – pažymėjo Vyriausybės vadovė.

Anot premjerės, pajamos iš mokesčio bus naudojamos skatinti gyventojus rinktis mažiau taršias alternatyvas. I. Šimonytės teigimu, už surinktas lėšas savivaldybės įgyvendins darnaus judumo projektus – galės investuoti į visuomeninio transporto plėtrą, infrastruktūros gerinimą, pavyzdžiui, tiestų ar rekonstruotų dviračių takus.

„Nebus lengva diskusija, bet tikiuosi, kad Seimas pritars po pateikimo ir pradės diskusijas komitetuose“, – viliasi premjerė.

ELTA primena, kad antradienį parlamentui teikiamas Aplinkos ministerijos parengtas siūlymas atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir vietoje jo įvesti naują metinį taršos mokestį.

Į vakarinę Seimo darbotvarkę įrašytomis pataisomis siūloma nuo 2023 m. apmokestinti daugiau kaip 130 g/km C02 išmetančių transporto priemonių vairuotojus metiniu naudojimo mokesčiu.

Naujasis mokestis būtų apskaičiuojamas automobilio išmetamą CO2 kiekį dauginant iš atitinkamo mokesčio tarifo, taršos koeficiento ir mokesčio tarifo indeksavimo koeficiento.

Didžiausias taršos koeficientas būtų taikomas senoms dyzelinėms transporto priemonėms. Benzinu ar dujomis varomiems automobiliams nustatytas koeficientas būtų dukart mažesnis nei varomiems dyzelinu.

Siūloma nauja Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo redakcija parlamentui turėjo būti teikiama gruodį, tačiau projektas tuomet iš Seimo darbotvarkės buvo išimtas. Jei po pateikimo jam bus pritarta, į Seimo plenarinę posėdžių salę jis grįš pavasario sesijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.