Vieni miestiečiai jau nemokamai keliauja autobusais, kitų miestų valdžia tokiai naujovei nesugeba rasti pinigų

Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės. Tačiau biržiečiams ir kupiškėnams tokia privilegija nesišviečia, nes jų valdžios, kaip ir Panevėžio, šiai naujovei nesugeba rasti pinigų.

Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>A.Švelnos nuotr.
Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>A.Švelnos nuotr.
Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>V.Balkūno nuotr.
Rokiškėnai ir miesto svečiai nuo šių metų už dyką važinės miesto autobusais, o pasvaliečiai jau trejus metus be bilietėlių iš Autobusų stoties keliauja iki poliklinikos ir ligoninės.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Laimis Kavoliūnas, www.panskliaustas.lt

Jan 20, 2022, 4:58 PM

Pandemija labai ištuštino autobusus

Rokiškio valdžia pasekė kai kurių kitų šalies miestų pavyzdžiu ir jau nuo sausio įvedė nemokamą viešąjį transportą miesto bei priemiesčio maršrutais. Prie tokių maršrutų priskiriami ir reisai į sodus, Kalneliškių kapines, Kavoliškį.

Per pandemiją miesto autobusai smarkiai ištuštėjo, tikimasi, kad dabar daugiau žmonių persės į juos iš savo mašinų ir mažiau terš orą.

„Jeigu bus įvestas automobilių taršos mokestis, didelė dalis rajono gyventojų tiesiog neišgalės pasikeisti automobilių į naujesnius ir gali būti, kad neturės kuo važinėti“, – dar vieną naujovės įvedimo priežastį nurodė Rokiškio meras Ramūnas Godeliauskas.

Vietoj buvusių trijų ilgų miesto maršrutų atsiras daugiau trumpesnių. Tikimasi, kad tai pritrauks daugiau keleivių.

Nemokamai ir po rajoną, bet kiek vėliau

R.Godeliauskas paaiškino, kad Autobusų parkui negautas pajamas už bilietų pardavimą kompensuos savivaldybė – per metus perves įmonei 25 tūkst. eurų.

R.Godeliauskas neslėpė, kad dalis iš šalies biudžeto gausimų automobilių taršos mokesčio lėšų jų savivaldybė skirs būtent nemokamam vežiojimui kompensuoti.

Visi rajono maršrutai iki šiol buvo nuostolingi, autobusais daugiausia važiuoja mokiniai, todėl šių metų antrojoje pusėje, kai pasibaigs sutartys su privačiais vežėjais, planuojama visame rajone įvesti nemokamą viešąjį transportą.

Tai savivaldybės biudžetui kainuos dar maždaug 25 tūkst. eurų.

Už dyką veža jau 3 metus

Pasvalio gyventojai miesto autobusais už dyką važinėja jau trejus metus: iš Autobusų stoties dviem kryptimis – į tame pačiame pastate įsikūrusias ligoninę ir polikliniką bei į naująsias kapines.

Pasvalio meras Gintautas Gegužinskas klausiamas nežinojo, kiek tai kainuoja savivaldybės biudžetui, tačiau užtikrino, kad tai nėra didelė našta.

„Autobusų parkui per metus skiriame daugiau kaip pusę milijono eurų, o visi priemiestinių maršrutų autobusai iš keleivių surenka 120–130 tūkst. eurų“, – kitokius skaičius pateikė rajono galva.

Karantino laikotarpiu pasvaliečiai nemokamai buvo vežami po visą rajoną. Tai buvo daroma, kad vairuotojai nekontaktuotų su keleiviais ir neužsikrėstų parduodami bilietus.

G.Gegužinskas teigė su visų apskrities savivaldybių vadovais kalbantis apie vieningą viešojo transporto sistemą.

„Verslas daugiau steigiasi prie Panevėžio, čia dirba ir pasvaliečiai. Jeigu pavyktų susitarti ir gauti finansavimą, galima būtų padaryti nemokamą ar pigesnį važiavimą“, – svarstė meras.

Mersedesai vietoj „pazikų“

Biržų valdžia apie nemokamą viešąjį transportą mieste ir rajone kol kas negalvoja.

„Mes einame kitu keliu. Autobusų parkas vietoj senų „paziukų“, iš kurių visi jau šaipėsi, nupirko penkis naujus 19 vietų mersedesus ir planuoja pirkti dar du. Senyvo amžiaus kaimo žmonės sakė jau nebesitikėję, kad jiems dar teks važiuoti tokiais patogiais autobusais“, – kalbėjo savivaldybės administracijos direktorė Irutė Varzienė.

Pasak valdininkės, savivaldybė Autobusų parkui per metus atseikėja apie 400 tūkst. eurų, o padengti įmonei nuostolius dar ir už nemokamą keleivių vežimą biudžetui jau būtų per didelė našta.

Mažame Kupiškyje miesto autobusai nekursuoja, o kaimų gyventojams bent jau artimiausiu metu nesišviečia keliauti už dyką. Lengvatos taikomos tik pensininkams, moksleiviams ir neįgaliesiems.

Rajono vicemeras Augenijus Cesevičius sakė, kad Kupiškio rajono biudžetas dukart mažesnis už Rokiškio rajono biudžetą, todėl įvesti nemokamą viešąjį transportą nėra galimybės.

Neseniai rašėme, jog Panevėžio valdžia irgi nesutinka, kad gyventojai miesto autobusais važinėtų be bilietų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: baigėsi savivaldos rinkimai