Didysis virsmas – toks elektrinių ir dyzelinių automobilių pardavimų santykis dar nebuvo matytas

Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.

Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>www.unsplash.com nuotr.
Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>www.unsplash.com nuotr.
Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>www.unsplash.com nuotr.
Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>www.unsplash.com nuotr.
Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>Gamintojo nuotr.
Galime ilgai kartoti, kad elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis, bet anksčiau ar vėliau turėsime pripažinti, kad ta ateitis jau atėjo.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 30, 2022, 10:10 AM

Dyzeliniai automobiliai Europoje yra labai populiarūs nuo 20 amžiaus pabaigos. Jie dažnai yra brangesni, bet žymiai taupesni. Gerėjant supratimui apie žalingas dyzelinių automobilių emisijas (ypač NOx) ir įvykus Dyzelgeito skandalui dyzelinių automobilių populiarumas ėmė mažėti.

Prieš 2015 metų dyzeliniai automobiliai sudarydavo maždaug pusę Europos naujų automobilių rinkos. 2021 metų pabaigoje Vakarų Europoje nauji dyzeliniai automobiliai jau sudarė tik 19 proc. visų pardavimų. Šiuos duomenis pateikia Berlyne įsikūrusi automobilių rinkos tyrimo kompanija „Schmidt Automotive Research“.

Praeitą mėnesį elektromobiliai pirmą kartą pardavimais Vakarų Europoje pralenkė dyzelius – jie sudarė 21 proc. naujų automobilių rinkos. Ekspertai teigia, kad tai – ne vienkartinis pokytis. Automobilių pramonė yra pasiruošusi atsisakyti dyzelinių variklių, o ir pirkėjai jų jau nebenori.

Tiesa, paskutinį metų ketvirtį daugiau automobilių parduota ir dėl agresyvios gamintojų taktikos. „Tesla“ kiekvieną ketvritį stengiasi užbaigti labai gerais pardavimais, kad nenuviltų savo investuotojų. Europos bendrovės taip pat stengėsi parduoti daugiau elektromobilių, kad 2021-ieji nepaliktų potencialių baudų šleifo.

„Tesla“, beje, Vakarų Europoje jau yra populiariausias amerikietiškas automobilių gamintojas – Elono Musko vadovaujamai kompanijai pavyko įveikti „Ford“.

Europiečiai ne tik nebeperka dyzelių, bet jų ir atsikrato. Jungtinėje Karalystėje, Europos Sąjungoje ir Europos Laisvosios Prekybos Asociacijos šalyse užregistruotų dyzelinių automobilių skaičius pernai nukrito 26 proc. Daug tų automobilių tapo metalo laužu, kiti iškeliavo į rytus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.