„Vilniaus viešajam transportui“ leista įsigyti troleibusus už 92,4 mln. eurų

Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.

Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Vilniaus savivaldybės taryba leido „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti 159 modernius troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 2, 2022, 4:29 PM, atnaujinta Feb 2, 2022, 4:33 PM

Trečiadienį sostinės politikai pritarė, kad įmonei būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. eurų.

„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius anksčiau sakė, kad pirmuosius troleibusus, nekilus kliūčių dėl viešųjų pirkimų, finansavimo, Vilnius turėtų išvysti 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 – palaipsniui per 2024 metus.

Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. eurų.

„Vilniaus viešasis transportas“ derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, įmonė sieks gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusių 119 troleibusų įsigijimui.

Akcentuojama, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.

Įmonės duomenimis, 2018-2019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką, padidins vidutinį troleibusų greitį, mažins kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre, leis prailginti kai kuriuos maršrutus.

Preliminariais rinkos konsultacijų duomenimis, anot D. Aleknavičiaus, vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530 tūkst., triašis, talpinantis iki 150 keleivių – apie 650 tūkstančių eurų.

Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 20-30 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.

Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot „Vilniaus viešojo transporto“, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.

Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius – 8 metai, taip pat 257 troleibusai, jų vidutinis amžius – 22 metai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.