Svarsto būdus, kaip sumažinti priklausomybę nuo rusiškos naftos: gali tekti sekmadieniais pamiršti automobilį

Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių, kurias Tarptautinė energetikos agentūra (TEA) ragina taikyti siekiant sumažinti pasaulio priklausomybę nuo rusiškos naftos.

Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Skaraičio nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Miestai be automobilių sekmadieniais, darbas iš namų tris dienas per savaitę ir verslo skrydžių atsisakymas – tai vienos iš dramatiškų priemonių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Mar 22, 2022, 2:29 PM

Po Rusijos invazijos į Ukrainą organizacija praėjusį penktadienį paskelbė dešimties punktų planą, kaip padėti pasaulio ekonomikai atsisakyti Kremliaus remiamo iškastinio kuro.

Jos skaičiavimais, visa strategija, kurioje daugiausia dėmesio skiriama energijos vartojimo efektyvumui ir vartojimo mažinimui, per keturis mėnesius leistų sumažinti pasaulinę naftos paklausą 2,7 mln. barelių per dieną, o tai prilygsta daugiau nei pusei Rusijos eksporto.

TEA vykdomasis direktorius Fatihas Birolis perspėjo, kad „pasaulis gali susidurti su didžiausiu naftos tiekimo šoku per pastaruosius dešimtmečius“, kuris turės „milžiniškų pasekmių“ ekonomikai ir visuomenei, nes ir toliau baiminamasi dėl naftos trūkumo ir sutrikimų.

Jis sakė: „TEA šalys narės jau ėmėsi veiksmų, kad paremtų pasaulio ekonomiką. Iš pradžių išleisdamos milijonus barelių naftos atsargų, tačiau mes taip pat galime imtis veiksmų, kad sumažintume paklausą ir išvengtume naftos krizės“.

Anksčiau organizacija taip pat pabrėžė, kad šių metų antrąjį-ketvirtąjį ketvirtį gali pritrūkti pasiūlos – iš pasaulinių rinkų gali būti pašalinti trys milijonai barelių rusiškos naftos per dieną.

Pasiūlos sumažėjimas būtų kur kas didesnis nei tikėtinas paklausos sumažėjimas vienu milijonu barelių per dieną, kurį sukėlė padidėjusios degalų kainos, nes abiejų lyginamųjų indeksų kainos išlieka maždaug 100 JAV dolerių už barelį.

TEA taip pat paragino 10 km per valandą sumažinti nacionalinius greičio apribojimus, mažinti viešojo transporto bilietų kainas, didinti dalijimosi automobiliais mastą, diegti daugiau greitųjų naktinių traukinių ir toliau remti elektromobilius.

Norint sumažinti priklausomybę nuo Rusijos, labai svarbu mažinti paklausą.

Nepriklausomai nuo to, ar pasiūlymai yra praktiški, TEA dešimties punktų sąrašas atspindi didėjantį susitarimą, kad Vakaruose reikės keisti elgseną ir mažinti vartojimą, taip pat ieškoti alternatyvių energijos tiekėjų, kad būtų sumažintos išlaidos ir sumažėtų elektros energijos tiekimo nutraukimo galimybė.

Praėjusią savaitę Europos analitinis centras „Bruegel“ paragino vyriausybes „skatinti paklausos mažinimą“, ypač transporto sektoriuje.

Ji taip pat pasiūlė Europai ir JAV sudaryti Transatlantinį energetikos paktą, kad laisvi JAV pajėgumai galėtų pakeisti tai, ką prarado iš Rusijos.

Tarptautinė finansinių paslaugų įmonė pasiūlė, kad paklausos mažinimas yra svarbiausias veiksnys siekiant sumažinti Rusijos tiekimą į žemyną.

Ataskaitoje daugiausia dėmesio buvo skiriama visuomenės elgsenos keitimui, kad būtų pasiekti grynieji nuliniai klimato tikslai.

Šiuo metu ES 50 proc. anglies, 40 proc. gamtinių dujų ir apie 30 proc. naftos tiekiama iš Rusijos.

Kol kas prekybos blokas neprisijungė prie Jungtinės Karalystės ir JAV neįvedė Rusijai sankcijų energetikos srityje, nors, CREA tyrimų grupės duomenimis, nuo praėjusio mėnesio, kai ši šalis įsiveržė į Ukrainą, ES rusiškai naftai išleido 5,8 mlrd. eurų.

Nors JAV ir Jungtinė Karalystė po paskelbtų energetikos sankcijų bendrai neteko 900 tūkst. barelių per dieną, ES vis dar gauna 2,8 mln. barelių per dieną Kremliaus remiamos naftos.

„Utilita Energy“ vadovas Billas Bullenas paragino Jungtinės Karalystės vyriausybę parengti planus, kaip sumažinti energijos vartojimą, nes šalis, sparčiai kylant didmeninėms kainoms, atsisako tiekimo iš Rusijos.

B.Bullenas kritikavo naujausią ministro pirmininko Boriso Džonsono stulpelį, kuriame išdėstyta šalies energetikos strategija, dėl to, kad jis neskatina mažinti vartojimo paklausos.

Jis sakė „City A.M.“: „Nėra abejonių, kad atsinaujinantys energijos ištekliai turi atlikti svarbų vaidmenį užtikrinant Jungtinės Karalystės apsirūpinimą degalais, tačiau ministro pirmininko komentaruose vėlgi nepripažįstamas „didelis žalias dramblys kambaryje“ – energijos vartojimo efektyvumas.“

Praėjusių metų rugpjūtį „Utilita“ pateikė BEIS baltąją knygą, kurioje išdėstė planus 20 proc. sumažinti energijos suvartojimą namų ūkiuose apšiltinant pastatus, sumažinant termostatų apkrovą ir sumažinant energijos vartojimą svarbiausiais paros laikotarpiais.

Tuo tarpu milijonams Jungtinės Karalystės namų ūkių gali būti siūlomi tarifai, kurių kainos sąskaitose už energiją bus atnaujinamos kas pusvalandį.

Pagal šį pasiūlymą, kuris gali būti įdiegtas iki 2025 m., gyventojai mokės daugiau piko metu ir mažiau ramesniu metų laiku.

Trys didžiausi šalies energijos tiekėjai – EDF, „Octopus Energy“ ir „Scottish Power“ – remia šiuos planus.

Išversta pagal www.cityam.com.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?