Britų automobilių kolekcininkas bei pardavėjas Simonas Kidstonas pusantrų metų spaudė koncerno „Mercedes-Benz“ valdybą, kad ji pagaliau ryžtųsi parduoti vieną iš vos dviejų 1955 metais pagamintų „300 SLR Uhlenhaut Coupe“ modelių.
Vokiečiai galiausiai nusileido, ir šį mėnesį kompanijos muziejuje Štutgarte buvo surengtas aukcionas.
Į jį buvo pakviesti tik atrinkti pirkėjai bei išskirtiniai bendrovės klientai. O nugalėtojas už šį modelį sumokėjo rekordinę sumą – 135 mln. eurų.
Tiek pasiūlė pats S.Kidstonas, tačiau automobilis atiteko ne jam – jis viso labo atstovavo neįvardytam pirkėjui.
„300 SLR Uhlenhaut Coupe“ modelį sukūrė tuometis pagrindinis kompanijos inžinierius bei dizaineris Rudolfas Uhlenhautas, todėl jis buvo pavadintas jo pavarde.
Pati mašina pagaminta pagal „Mercedes-Benz W 196R Grand Prix“ modelį, su kuriuo legendinis lenktynininkas Juanas Manuelis Fangio du kartus nugalėjo „Formulės-1“ čempionatuose.
Tiesa, už sportinį bolidą ši mašina yra netgi galingesnė, todėl kitados ji buvo viena greičiausių pasaulyje, kuriai leistina dalyvauti kasdieniame eisme.
Antrąjį tokį modelį „Mercedes-Benz“ pasiliko, tačiau bendrovės sprendimas parduoti bent vieną smarkiai nustebino visus. „Niekas nesitikėjo, kad šis automobilis kada nors bus pasiūlytas aukcione, todėl mums teko garbė surengti varžytynes“, – sakė aukcionų namų „RM Sotheby’s“ vadovas Peteris Wallmanas.
„Mercedes-Benz“ paskelbė, kad visi pinigai už šį automobilį bus skirti studijoms ir mokslo tyrimams, padėsiantiems kurti naujas technologijas ir kovoti su klimato kaita.
Iki šiol brangiausias aukcione parduotas automobilis buvo 1962 metais pagamintas „Ferrari 250 GTO“, kuris laikomas geriausiu visų laikų šios Italijos kompanijos modeliu (jų buvo išleisti tik 39).
Tame pačiame „RM Sotheby’s“ aukcione 2018 metais už šį automobilį buvo pasiūlyta 48,5 mln. dolerių (dabartiniu kursu – 44,5 mln. eurų). Tiesa, dar brangiau – už 70 mln. dolerių (64 mln. eurų) tokia pati mašina tais pačiais metais buvo parduota kitam pirkėjui, tačiau privačiai – be varžytynių.
Beje, būtent pagal „Ferrari 250 GTO“ kainas galima puikiai sekti, kaip brangsta senoviniai sportiniai automobiliai. Arba nuvertėja pinigai.
Jo gamintojo kaina 1962–1964 metais siekė 18 tūkst. dolerių (dabartiniu kursu – 16,5 tūkst. eurų, pagal officialdata.org įvertinus infliaciją – 187 tūkst. eurų), o pirkėjui raktelius įteikdavo „Ferrari“ įkūrėjas Enzo Ferrari arba jo atstovas JAV Luigi Chinetti.
1986 metais toks modelis kainavo jau milijoną dolerių (dabar – 916 tūkst. eurų, o įvertinus infliaciją – 2,4 mln. eurų), o 1990-aisiais – jau 13 mln. eurų (atitinkamai 11,9 mln. ir 26,3 mln. eurų).