Alytaus meras Nerijus Cesiulis feisbuko paskyroje paskelbė, kad elektros kaina mieste po paskutinių pirkimų vietoje 0,08 euro dabar kainuos 0,44 euro už kWh, ir tai turi rimtų iššūkių siekiant sutaupyti.
„Su Europos Sąjungos parama įrengėme tris elektromobilių įkrovimo stoteles ir esame įpareigoję 5 metus elektrą tiekti jose nemokamai, bet tuomet jos kaina buvo kita nei dabar.
Ne paslaptis, kad šiomis įkrovimo stotelėmis naudojasi ne tik alytiškiai – kauniečiai Alytuje sustoja išgerti kavos ir važiuoja toliau į Dzūkijos miškus grybauti, elektros užtenka ir kelionei namo. Kitų miestų gyventojai džiaugiasi mūsų naujai įrengta vaikų žaidimo aikštele – kol mažyliai dūksta joje, tol ir automobilis įkraunamas visai savaitei“, – akcentavo N.Cesiulis.
Anot jo, pagal dabartines kainas šių stotelių išlaikymas miestui kainuos beveik 200 tūkst. eurų per metus: „Visa tai sumokama ne iš ministerijos kišenės, bet iš miesto gyventojų sumokamų mokesčių. Todėl rimtas klausimas – likti žaliems visų alytiškių sąskaita, ar sprendžiame problemą padarydami šias įkrovimo stoteles mokamas.“
N.Cesiulis taip pat pridūrė, kad gali būti, kad teks mokėti už neištesėtą projektą, tačiau kaina nebus didesnė nei ketvirtadalis metinių elektros sąnaudų už stoteles.
Po paskelbtu įrašu pasisakė dauguma lietuvių. Įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius pabrėžė, kad Alytaus savivaldybė, kai ėmė paramą stotelėms įrengti, turėjo įsivertinti visas galimas rizikas: „Visa kita yra jūsų garbės žodžio, savigarbos ir pasirašytų sutarčių laikymosi reikalas. Sėkmės sprendžiant moralines dilemas.“
„Dabar pamatysime, kaip savo įsipareigojimus vertina merai. Neringos meras pasikasė po pernykščiais lapais, dabar, matyt, ir Alytaus eilė“, – rašė vienas pilietis.
Kiti svarstė, kodėl turi mokėti už tuos, kurie kraunasi elektromobilius, jei niekas nemoka, kai jie pilasi degalus.