Lietuviai dar gali pasidžiaugti nemokamais keliais: rinkliavos pradžia vėluos

Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2022-10-05 13:04, atnaujinta 2022-10-05 13:08

Pasak Kelių direkcijos atstovo, pagrindinė priežastis, dėl ko e. tollingo sistema nepradės veikti laiku – užsitęsę teismai.

„Dabar teismai yra pritaikę laikinąsias apsaugos priemones ir bent 4–5 mėnesius būsime įstrigę teismuose, todėl negalime užbaigti pirkimo bei pradėti įgyvendinti šio projekto“, – Seimo Ekonomikos posėdyje sakė LAKD atstovas Darius Ražinskas.

Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius piktinosi, jog dėl to valstybė negaus suplanuotų apie 120 mln. eurų mokesčių.

„Šimtą kartą jūs (Kelių direkcija – BNS) aiškinote, schemutes pristatinėjote, bet niekas neįgyvendinta. Nuo sausio 1 dienos sistemos nebus, valstybė negaus 120 mln. suplanuotų kelių mokesčių“, – teigė K. Starkevičius.

„Čia matome, ne chaosėlį, bet tikrą chaosą“, – pridūrė jis.

LAKD teigimu, dėl dviejų Latvijos įmonių – „SW Baltics“ ir „Viral Engineering“, kurios skundė skirtingas sistemos diegimo konkurso sąlygų dalis, jis tebėra laikinai sustabdytas.

Kelių apmokestinimo pakeitimus kadencijos pabaigoje priėmė buvusi valdžia – Seimas 2020-ųjų lapkritį leido Kelių direkcijai diegti naują sistemą. 40 mln. eurų vertės GNSS (palydovinės navigacijos) sistema turėtų pradėti veikti 2023 metais.

Susisiekimo ministerija tuomet teigė, kad europinė kelių rinkliavos sistema atitiks Europos Sąjungos principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“, bus teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu.

Ją įdiegus rinkliavos dydis priklausys ne nuo laiko, o nuo nuvažiuoto atstumo. Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.

Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ nepatenkinta būsima nauja tvarka. Anot jos atstovų, ji iki 20 kartų išaugins kelių mokestį, kartu augs transporto kaštai, o tai nuguls ant vartotojų pečių.

Tokią sistemą jau taiko Vokietija, Slovakija, Belgija, Vengrija, Čekija, Lenkija, Bulgarija, Rusija, ketina prisijungti Danija ir Ukraina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.