Seimas nepritarė siūlymui uždrausti eksploatuoti automobilius, iš kurių rūksta dūmai

Seimas pirmadienį nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo pasiūlymui uždrausti vairuoti automobilius, iš kurių vizualiai matyti rūkstantys dūmai.

Seimas pirmadienį nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo pasiūlymui uždrausti vairuoti automobilius, iš kurių vizualiai matyti rūkstantys dūmai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas pirmadienį nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo pasiūlymui uždrausti vairuoti automobilius, iš kurių vizualiai matyti rūkstantys dūmai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas pirmadienį nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo pasiūlymui uždrausti vairuoti automobilius, iš kurių vizualiai matyti rūkstantys dūmai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Seimas pirmadienį nepritarė aplinkos ministro Simono Gentvilo pasiūlymui uždrausti vairuoti automobilius, iš kurių vizualiai matyti rūkstantys dūmai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 10, 2022, 5:15 PM

Už tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas per pateikimo procedūrą balsavo 58 Seimo nariai, 29 buvo prieš, 32 susilaikė.

S. Gentvilas siūlė, kad lengvieji automobiliai būtų tikrinami ne tik techninės apžiūros metu, bet ir esant reikalui kelyje. Tokią teisę turėtų policija ir Transporto saugos administracija, pastaroji dabar kelyje gali tikrinti sunkiasvorius automobilius, autobusus.

Ministro teigimu, patikrų rezultatai parodė, kad vien sostinėje kas 40-as ar 50-as automobilis yra prastos techninės būklės.

Lietuvos regionų frakcijos narys Remigijus Žemaitaitis teigė, kad toks siūlymas verstų pasišaipyti iš Seimo narių, nes praėjusią savaitę Vilniui leista šildymui naudoti mazutą.

„Suprantu, komitetas dėl ko nepritarė, nes priešingu atveju, jei būtų pritarta šiam pasiūlymui, už mėnesio, kai šildymo tinklai pradės šildymo sezoną, pradės veržtis mazuto dūmai, reikės stabdyti šildymo sezoną. (...) Aš noriu, kad už praeitų įstatymo projektas, kad dar kartą iš mūsų Seimo narių pasišaipytų. Negi nesuprantame, kad yra techninės apžiūros, kurios tikrina ir įvertina patį automobilį? Nemanau, kad esamoj situacijoj yra esminis projektas“, – teigė R. Žemaitaitis.

Siūlymui pirmadienį taip pat nepritarė Teisės ir teisėtvarkos komitetas.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys, buvęs aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigė, jog derėtų ieškoti inovatyvesnių sprendimų.

„Negrįžkime į tuos laikus, kai sprendimus priiminėjo žmogus, buvo suvedinėjamos sąskaitos, kaimynas skundė kaimyną, policininkas nemylėdamas politiko vizualiai spręs, ar siųs į technines apžiūras. Nesinorėtų to. Ministrui siūlyčiau pasižiūrėti inovatyviai“, – sakė K. Mažeika.

Konservatorius Audrius Petrošius teigė, kad ministro siūlymas yra geras ir padėtų išspręsti esamą spragą.

„Pasiūlymas yra geras ir teisingas pirmiausia todėl, kad techninės apžiūros yra atliekamos kas dvejus metus. Šiandien turime reglamentavimą, kuris galiojantis, nėra subjektų, kurie perpatikrintų priemones, jei tame ilgame tarpe įvyktų kas nors ne taip. O įvyksta kažkas ne taip, tikrai ne vienas esame matę uždūminančius automobilius gatvėse, įgalintume institucijas imtis veiksmų“, – teigė A. Petrošius.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys socialdemokratas Julius Sabatauskas teigė, jog komitetas pasiūlymą atmetė, nes klausimas nebuvo išdiskutuotas numatant papildomas funkcijas policijai ir Lietuvos transporto saugos administracijai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.