Į Europą netrukus masiškai keliaus elektromobiliai iš Kinijos: jie jau dabar parduodami Lietuvoje

Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“. Didžiąja dalimi tai bus elektra varomi automobiliai. Mat Europos ir JAV automobilių gamintojai vis dažniau savo automobilių gamybą perkelia į Kiniją. Ten gamyba gerokai pigesnė, net įskaičiuojant importo į Europos Sąjungą mokestį.

Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Po trejų metų į Europą iš Kinijos bus importuojama ne mažiau kaip po 800 tūkst. automobilių kasmet, skelbia „Price Waterhouse Coopers“.<br>www.pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 13, 2022, 3:48 PM, atnaujinta Nov 13, 2022, 3:49 PM

Beveik pusė šio kiekio kaip tik bus Vakarų Europos gamintojų produkcija, surinkta Kinijoje. Jau dabar daug elektromobilių Europą pasiekia surinkti Kinijoje. Pavyzdžiui, nedaug kas žino, kad pigiausias Lietuvos rinkoje elektromobilis „Dacia Spring“, toks prestižinis modelis, kaip „BMW i3“ ar visų geidžiamas „Tesla Model 3“ yra gaminami ir importuojami iš Kinijos. Žinoma, gamintojai to pabrėžti neskuba.

Kinijos elektromobilių gamybos įmonės tiek išsivysčiusios, ištobulintos bei optimizavusios savo produkcijos išteklius, kad europiečiai vis dažniau kreipiasi į Kinijos įmones, kad gamintų jų elektra varomas mašinas, ypač tas, kurios yra pigesnės ir labiau masiškesnės.

„Europoje vis dar smarkiai jaučiamas komplektuojančių detalių tiekimo sutrikimas, o Kinija to beveik nejaučia, todėl gamybą į Kiniją perkelti apsimoka nepaisant importo mokesčių“, – sakė „Price Waterhouse Coopers“ Vokietijos atstovas Felix Kuhnert.

Dažniausiai pačių kinų automobilių kompanijos Europoje patiria fiasko, tačiau kinai kitaip veržiasi į Europą – ėmė gaminti pačių europiečių automobilius Kinijoje. Tai beveik tas pats – gamyklos didina gamybos apimtis, įdarbindami Kinijos gamyklų darbuotojus, o didžioji dalis pinigų lieka Kinijoje.

„Price Waterhouse Coopers“ prognozuoja, kad per kelerius artimiausius metus Kinijoje pagamintų elektromobilių dalis Europos rinkoje pasieks beveik 10 proc.

Tačiau į kone geidžiamiausią pasaulio rinką, Europą, pamažu veržiasi elektromobiliai su Kinijos prekiniais ženklais. Specialistai pabrėžia, kad kinams teks nemažai investuoti, kad Europos pirkėjai pradėtų pasitikėti jų gaminama produkcija. Ypač, jeigu kalba eina apie brangesnius automobilius.

Tuo pat metu kitas „Price Waterhouse Coopers“ analitikas Matthias Schmidt sako, kad dar šiemet Europoje gali būti parduota iki 200 tūkst. Kinijoje pagamintų automobilių su Kinijos gamintojų emblemomis. Maždaug pusė jų bus elektromobiliai. Kinai pamažu, tačiau skinasi kelią į europiečių širdis.

Europiečiai į Kiniją šiemet eksportuos apie 100 tūkst. elektromobilių. Daugiausia, tai brangesni ir prestižiškumo turintys modeliai.

Kinijos elektromobilių gamintojai šiemet Europos rinkoje peržengs 5 proc. naujų elektromobilių rinkos dalį. Pernai ši dalis siekė vos du procentus. Jeigu tendencija tęsis, per keletą metų kinai gali tapti rimtu žaidėju mūsų rinkoje.

Kitais metais daug elektromobilių iš Kinijos žada įvežti bendra „Mercedes-Benz“, „Smart“ ir „Geely“ įmonė, kuri Kinijoje gamins elektromobilius, kuriuos pardavinės Europos rinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Speciali „Nauja diena“ G. Kirkilui atminti