Nors VVT vadovybė jau prakalbo apie didėjančius atlyginimus, geresnes darbo sąlygas, profesinė sąjunga baksnoja pirštu į neįvykdytą reikalavimą – į kolektyvinę sutartį įtraukti darbo apmokėjimo sistemą.
Patys vairuotojai tvirtino, kad gražūs tik skaičiai, – iš tiesų jie atlyginimo gauna gerokai mažiau, nei skelbiama.
Dirba du šimtus valandų
Ruslanas į rankas kiekvieną mėnesį gauna virš tūkstančio eurų. Tai, jo nuomone, už darbą sunkiomis sąlygomis, poilsio dienomis per mažai. Kad tą tūkstantį užsidirbtų, reikia ir papildomų valandų padirbėti.
Vairuotojas „Sostinei“ sakė, kad šiomis dienomis susitikus kolegoms pagrindinė pokalbių tema yra streikas: „Visokių nuomonių teko išgirsti, kai kurie net aiškina, kad streiko nebus arba kad jis nieko neišspręs. Kiti mąsto taip: jeigu streikas bus, gerai, jeigu ne – taip pat neblogai. Vis dėlto dauguma įsitikinę, jog reikia pagaliau pasakyti, kad nesutinkame dirbti tokiomis sąlygomis.“
Anot Ruslano, nereikėtų tikėti, kad visi vairuotojai gauna po 2 tūkstančius eurų. Tai atlyginimas neatskaičius mokesčių, bet ir jis apskaičiuojamas tik didžiausią darbo stažą turintiems, dar papildomai dirbantiems vairuotojams.
Darbo stažo neturintis vairuotojas į rankas gauna labai nedaug, todėl jaunų vairuotojų mažai.
„Jeigu švęsime, tada nedirbsime. Jeigu nešvęsime, dirbsime“, – kalbėdamas apie streiką juokavo autobuso vairuotojas Antanas.
Minėdamas atlyginimo dydį jis vardijo panašius skaičius kaip Ruslanas. Tūkstantį eurų vairuotojas užsidirba tik tada, jeigu sutinka padirbėti papildomai. Apskaičiuota, kad tam per mėnesį prie vairo reikia praleisti apie 200 valandų.
„Daug tai ar mažai? Miesto gatvėmis vairuoti tai yra daug, ypač dabar, kai prasideda žiema ir oro sąlygos keičiasi vos ne kiekvieną dieną“, – sakė Antanas.
Jo žodžiais, vairuotojus piktina ir juos pasiekiančios nuogirdos, kad ketinama panaikinti priemokas prie atlyginimų.
Įrengs poilsio patalpas
Prieš pat streiką VVT džiugiai paskelbė, kad įvedus naują darbo apmokėjimo sistemą darbuotojų asmenines sąskaitas jau pasiekė vidutiniškai 15,5 proc. didesni atlyginimų avansai.
„Didžiausias mūsų rūpestis yra užtikrinti darbuotojams kuo geresnes darbo sąlygas, dėl to darome konkrečius darbus. Pavyzdžiui, rugsėjo mėnesį pakeista virš 90 proc. viešojo transporto grafikų, kad vairuotojai turėtų 45 minučių pertraukas.
Taip pat keitėme darbo apmokėjimo sistemą, kuri garantuoja didesnį atlyginimą mažiausiai uždirbantiems ir gali pasiūlyti konkurencingą darbo užmokestį rinkoje“, – aiškino VVT vadovas Darius Aleknavičius.
Savivaldybė atsižvelgė į vairuotojų pastabas ir patobulino poilsio patalpų galinėse maršrutų stotelėse projektą – tokių mieste bus įrengta 11.
Sutarti niekaip nepavyko
Vis dėlto įmonės profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius teigė, kad nesutarta dėl esminio reikalavimo – įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį. Jo teigimu, paskelbus registraciją mažiau nei per parą norą streikuoti jau pareiškė apie 200 vairuotojų ir kitų darbuotojų.
VVT pasitraukė iš susitarimo su profsąjunga. Toks sprendimas priimtas neradus sutarimo dėl naujos darbo apmokėjimo sistemos.
Derybų metu VVT pavyko sutarti dėl dalies profsąjungos keltų reikalavimų darbo organizavimo srityje, tačiau abi pusės nerado sutarimo dėl esminio klausimo – atlyginimų kėlimo.