R. Šimašius dėl VVT streiko žada konsultuotis su premjere ir ministre Opozicija siūlo konflikte tarpininkauti

Ieškant išeities dėl „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streiko sostinės meras Remigijus Šimašius žada konsultuotis su Lietuvos premjere ir socialinės apsaugos ir darbo ministre.

R.Šimašius.<br>T.Bauro nuotr.
R.Šimašius.<br>T.Bauro nuotr.
Ieškant išeities dėl „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streiko sostinės meras Remigijus Šimašius žada konsultuotis su Lietuvos premjere ir socialinės apsaugos ir darbo ministre.<br>V.Skaraičio nuotr.
Ieškant išeities dėl „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streiko sostinės meras Remigijus Šimašius žada konsultuotis su Lietuvos premjere ir socialinės apsaugos ir darbo ministre.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Valdas Pryšmantas, Erika Alonderytė-Kazlauskė

Dec 21, 2022, 8:42 AM, atnaujinta Dec 21, 2022, 3:59 PM

Anot jo, VVT streikas tampa išbandymu visai Lietuvai.

„Aš, tiesą sakant, dar galbūt konsultuosiuos ir su premjere ir socialinės apsaugos ir darbo ministre apie tai, nes aš puikiai matau, kad visa ši situacija tampa kaip ir Lietuvos tokiu išbandymu ir testu, nes aš gaunu laiškus iš kitų profesinių sąjungų, kurios man įrodinėja, kad už streiką turi apmokėti darbdavys ir tai man atrodo iš principo labai nenaudinga ir pakirsti nei daugiau nei mažiau visuomenės pamatus“, – trečiadienį LRT radijui sakė R. Šimašius.

„Jeigu užmiršime, kad darbu yra sukuriama vertė ir darbu mes tarnaujame kitiems, o ne streikais, tai tada mes toli nenuvažiuosime, mūsų ekonominė gerovė čia greitai išsisems ir baigsis“, – pridūrė jis.

Nuo gruodžio 5-osios vykstant VVT darbuotojų streikui bendrovės vadovybė ir profesinė sąjunga neranda bendro sutarimo dėl jo nutraukimo sąlygų, o paskutinėmis derybų dienomis iškilo streikuojančių darbuotojų atlyginimo klausimas.

„Finansiškai pražūtinga ir moraliai visiškai neteisinga būtų mokėti nedirbantiems žmonėms už streiką (...) Faktas yra, kad jie keleivių neaptarnauja šiandien, tai yra labai svarbu“, – sakė R. Šimašius.

Meras sako, kad įmonė neturi iš ko mokėti, nes dėl streiko moka baudas ir negauna apmokėjimo už paslaugas.

„Viskas dabar priklauso nuo profsąjungų, ginčo objektas iš esmės yra ar bus apmokėta už streiko dienas. Tai yra ne tik principo reikalas, bet ir finansų rimtų reikalas, nes įmonė tai patiria sąnaudas dideles, dėl to, kad moka baudas ir negauna apmokėjimo už paslaugas natūraliai, iš ko mokėti kaip ir neturi“, – sakė Vilniaus meras.

Jis teigia, kad streikuojantiems darbuotojams mokėti žadėjo profesinės sąjungos vadovas.

„Drįsčiau priminti, kad profesinės sąjungos vadovas pats prieš porą savaičių sakė, kad suprantama, kad įmonė nemokės už streiką, tai pažadėjo visiems darbuotojams po 40 eurų už streiko dieną. Tai dabar nežinau, ar turi tuos eurus, ar neturi, bet panašu, kad norima tą naštą perkelti ant mokesčių mokėtojų“, – kalbėjo R. Šimašius.

Pasak jo, kelios dešimtys streikuojančių darbuotojų šią savaitę jau grįžo į darbą.

„Kelios dešimtys žmonių bent jau užvakar grįžo į darbą, bet, aišku, yra per mažai, kad būtų pilna apimtimi teikiamos paslaugos“, – sakė R. Šimašius.

VVT profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius sako, kad konsultacijų objektu išliko streikuojančiųjų darbuotojų apmokėjimo klausimas.

„Nesame užsispyrę, ieškome kompromiso. Esame derybose. Profsąjunga deda visas pastangas, kad būtų greičiau užbaigtos derybos ir paskutiniai nesutarimai, į gatves išriedėti visas transportas“, – BNS antradienį sakė profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

VVT profsąjunga dėl geresnių darbo sąlygų protestuoja dvi savaites, siekdama su įmone sudaryti kolektyvine sutartį.

Bendrovė skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.

M. Navickienė apie VVT streiką: rasti sprendimą yra darbdavio ir darbuotojo atsakomybė

„Atsakomybė yra darbdavio ir darbuotojo rasti tą sprendimą. Derybos nesieina lengvai, norėtume, kad būtų paprasčiau, bet tikiu, kad tunelio gale yra šviesa“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė Monika Navickienė.

Viceministras Vytautas Šilinskas teigė, kad per pastarąsias dvi savaites abi šalys pasiekė daugiau nei per pastaruosius dvejus metus siekiant susitarimo.

„Beveik visi punktai sutarti, likę niuansai dėl kolektyvinės sutarties, likęs vienintelis klausimas, ar žiūri šalys į praeitį, ar ne, ar turėtų darbdavys sumokėti ir kiek streikuojantiems darbuotojams. Šitas klausimas likęs, šalys derasi dėl jo ir mes neturėtume komentuoti, nes pozicijos skiriasi“, – spaudos konferencijoje sakė V. Šilinskas.

Pasak jo, savivaldybė pati turi įvertinti lėšas ir kokias turi galimybes mokėti ar nemokėti streikuojantiems darbuotojams.

„Vyksta derybos, intensyviai, (...) susitarimo abi pusės siekia ir jis yra pakankamai arti. Ar tą paskutinį žingsnį pavyks peržengti, prognozuoti sunku“, – sakė viceministras.

Pasak jo, derybų diskusijoje vienas iš variantų svarstomas, kad įmonė profsąjungai kas mėnesį mokėtų tam tikrą mokestį, jei pasirašys sutartį.

„Galėtų būti pervedama avansu už visus metus ir profesinė sąjunga tuomet gali darbuotojams išmokėti iš savo lėšų tiems, kurie streikavo, kurie siekė kolektyvinės sutarties ir pasiekė, bet čia tik vienas iš galimų variantų, kurie diskutuojami tarp šalių“, – sakė V. Šilinskas.

Seimo opozicija siūlo Vyriausybei tarpininkauti dėl Vilniaus vairuotojų streiko

Seimo opozicija siūlo Vyriausybei tarpininkauti dėl bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vairuotojų streiko, apsvarstyti tiesioginio valdymo galimybę.

30 opozicijai priklausančių parlamentarų įregistravo rezoliucijos projektą, kuriuo Vyriausybė būtų kviečiama „imtis tarpininkavimo žingsnių randant greičiausią įmanomą sutarimą“ tarp profesinės sąjungos ir Vilniaus miesto savivaldybės valdomos įmonės.

Rezoliucija taip pat siūloma Vyriausybei apsvarstyti galimybę užsitęsus vairuotojų streikui dėl susidariusios situacijos įvesti tiesioginį valdymą Vilniaus miesto savivaldybėje. Opozicija rezoliuciją nori pateikti ketvirtadienį Seimo posėdyje.

Pasak jos, užsitęsęs streikas įrodo, kad Vilniaus miesto ir savivaldybės įmonės vadovai nėra pajėgūs išspręsti problemos ir susitarti su vairuotojų profsąjunga, o kelias savaites sutrikusi viešojo transporto teikimo paslauga sukelia daugybę nepatogumų ir brangiai kainuoja visiems miestiečiams.

„Akivaizdu, kad miesto vadovui susidariusi situacija nėra prioritetas, keletą metų iki streiko ir streikui tęsiantis jis taip ir nesurado laiko susitikti su vairuotojais, išgirsti jų reikalavimus ir pabandyti susitarti dėl savivaldybės darbuotojų, o ir visų miestiečių gerovės“, – opozicinės Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ pranešime cituojamas jos seniūnas Lukas Savickas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.